چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۷:۴۰
۰ نفر

گروه ورزشی: شکست 3 بر یک مقابل آستون‌ویلا که دومین شکست فصل لیورپول محسوب می‌شود، زنگ خطر را برای این مدعی قهرمانی به صدا درآورد.

نایب‌قهرمان فصل گذشته که در همه بازی‌ها تنها دو شکست داشت، با گذشت تنها 3 هفته دو بار بازنده از زمین خارج شده. با پیروزی 4 بر صفر چهارشنبه‌شب مقابل استوک‌سیتی به نظر می‌رسید که شکست روز اول در خانه تاتنهام فراموش شده.

ستون‌ویلا هم که فصل گذشته با 5 گل در آنفیلد مغلوب شده بود، برای اینکه به سرنوشت استوک گرفتار نشود تلاش زیادی داشت تا دروازه‌اش را در شروع بازی بسته نگه دارد. بازی بسته این تیم جواب داد و پس از پایان موج اولیه حملات لیورپول، میهمان بازی را به تعادل کشاند و در دقیقه 34 به گل رسید.

لوکاس لیوا که تا قبل از این توانسته بود به خوبی جای ژابی آلونسو را پر کند، در این لحظه با یک خطای بی‌مورد روی پتروف زمینه‌ساز یک ضربه ایستگاهی شد. این هافبک برزیلی شوت اشلی ‌یانگ را با ضربه سر منحرف و به درون دروازه خودی فرستاد تا اشتباهش را تکمیل کند. گل دوم آستون‌ویلا لحظاتی قبل از پایان نیمه‌اول کار لیورپول را تمام کرد. کرنری که به عقیده لیورپولی‌ها از خط خارج شده بود، پس از رفت و برگشت با ضربه دیویس وارد دروازه میزبان شد.

هرچند تورس در دقیقه 72 موفق شد فاصله را به حداقل برساند، ولی 3 دقیقه بعد ویلا به دلیل خطای جرارد روی ریوکوکر صاحب یک ضربه پنالتی شد که اشلی‌یانگ آن را به گل سوم تبدیل کرد.در بین دو نیمه لوکاس لیوا با سوت‌های اعتراض‌آمیز هواداران لیورپول روبه‌رو شد که او را مقصر می‌دانستند ولی بنیتس در پایان بازی به انتقاد از نام‌های بزرگ تیم از جمله جرارد پرداخت که با دادن پنالتی شانس بازگشت لیورپول را از بین برد: «اگر به گل‌هایی که خوردیم دقت کنید، اولی روی یک اشتباه بود و دومی در دقایق تلف‌شده نیمه اول به ثمر رسید.

پس از آن گل زدیم و در لحظات سرنوشت‌ساز یک پنالتی به آنها دادیم. ما در لحظات مهم بازی، اشتباهات زیادی داشتیم. فقط لوکاس مقصر نیست. باید منصف باشیم. این جرارد بود که به آنها پنالتی داد. افراد زیادی دخیل بودند. اگر بخواهید اشتباهات هر بازیکن را آنالیز کنید، باید جزئیات زیادی را تجزیه و تحلیل کنید. ما درباره چند اسم صحبت می‌کنیم ولی تیم باید بهتر شود و این وظیفه بازیکنان باتجربه است که مسئولیت بیشتری به عهده بگیرند.»

بنیتس ادامه داد: «وقتی می‌بازید تنها راه تغییر وضعیت، پیروزی است. پس از اینکه بازی اول را باختیم توانستیم استوک‌ را 4 بر صفر ببریم. حالا هم باید جواب مشابهی داشته باشیم و در آخر هفته بولتون را شکست بدهیم.»

آیا شانس قهرمانی لیورپول از بین رفته؟

این شکست موجب شد تردید‌های زیادی درباره سرنوشت لیورپول در فصل جدید به وجود بیاید. روزنامه گاردین به همین بهانه در یادداشتی تحلیلی به بررسی آنها می‌پردازد:
از شروع فصل جدید لیگ برتر کمی بیش از یک هفته می‌گذرد، ولی لیورپول به همین زودی به اندازه تمام فصل گذشته شکست خورده است. شکست خانگی 3 بر یک لیورپول که دوشنبه‌شب اتفاق افتاد، دومین شکست این تیم در 3 بازی بود و به شکست‌ناپذیری خانگی این تیم از زمان شکست مقابل منچستریونایتد در دسامبر 2007 تاکنون پایان داد. در فصلی که به نظر می‌رسید سرانجام زمان قهرمانی لیورپول باشد، آیا با دو شکست در تنها 3 بازی می‌توان شانس قهرمانی این تیم را از دسته‌رفته دانست؟

این واقعیت که جرقه باخت با گل به خودی لوکاس لیوا زده شد، دلیل قانع‌کننده‌  و کافی برای کسانی است که بنیتس را به دلیل فروش ژابی آلونسو به رئال‌مادرید سرزنش می‌کنند. ولی فروش این هافبک اسپانیایی چقدر تاثیر داشته؟ در شکست روز اول مقابل تاتنهام کمبود هافبکی که بتواند آهنگ بازی را تنظیم کند، احساس می‌شد و در این بازی هم قدرت پاسوری آلونسو مقابل تیمی که با نفرات زیاد دفاع می‌کرد می‌توانست گره‌گشا باشد. با توجه به اینکه آلبرتو آکوئیلانی، جانشین آلونسو هم تا ماه اکتبر قادر به بازی نیست، بهتر نبود بنیتس هافبکی می‌خرید که بلافاصله بتواند به تیم اضافه شود؟

و درباره بنیتس. شایعاتی شنیده می‌شد که او پس از ترک با عصبانیت تمرین تیم در روز چهارشنبه از لیورپول جدا می‌شود ولی او بازگشت تا لیورپول استوک‌سیتی را با نتیجه 4 بر صفر شکست دهد. اگر آنگونه که نتایج اخیر نشان می‌دهد او نتواند لیورپول را به اولین قهرمانی‌اش پس از سال 1990 برساند، آیا زمان رفتنش فرا نرسیده؟ یا این بهترین لیورپولی است که با بودجه فعلی می‌توان انتظار داشت؟ در این شرایط، آیا بنیتس حق داشت که بیشتر بودجه‌اش را صرف خرید گلن جانسون هرچند آماده کند، در حالی که لیورپول بیشتر به نیروی تهاجمی جدید نیاز داشت؟

کد خبر 88712

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز