چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۷:۱۵
۰ نفر

گروه ورزشی: انگلیس امروز در دیداری دوستانه در آمستردام به مصاف هلند، حریف سرسختی می‌رود که به عنوان اولین تیم اروپایی به جام جهانی 2010 صعود کرده است.

فابیو کاپلو سرمربی انگلیس، امیدوار است که تیمش این بار در رویارویی دوستانه با یکی دیگر از مدعیان جام جهانی خوب عمل کرده و شکست 2 بر صفر مقابل اسپانیا را جبران کند. هر چند که انگلیس پس از این شکست دیدارهای مقدماتی جام جهانی مقابل قزاقستان و آندورا را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

رویترز از قول کاپلو می‌نویسد: «این فرصت خوبی برای ماست که مقابل حریفی بسیار مهم بازی کنیم. آنها در رده‌بندی فیفا سوم هستند بنابراین این بازی محک خوبی برای ما قبل از دیدار با کرواسی (در مقدماتی جام جهانی) است.» این دومین سفر انگلیس به آمستردام طی دو سال و نیم گذشته است. دیدار قبلی 2 تیم در هلند، به تساوی یک بر یک تیم استیو مک‌لارن، سرمربی سابق انگلیس با شاگردان مارکو فان‌باستن انجامید. از سال 2001 تاکنون انگلیس و هلند 4 بار رو در روی هم قرار گرفته‌اند که همه این دیدارها دوستانه بود و 3 تساوی و یک شکست برای انگلیس نتیجه آن بوده است.

اما این بار کاپلو که چهره جدیدی به انگلیس بخشیده با تیم قدرتمند برت‌فان‌مارویک رو‌به‌رو خواهد شد. تیمی که بازیکنان کلیدی آن از جمله رابین فان‌پرسی مهاجم آرسنال، درک کویت و رایان بابل، بازیکنان لیورپول در انگلیس بازی می‌کنند. هر چند که فان‌مارویک به بازیکنان رئالی خود همچون اسنایدر، فان‌درفارت و روبن هم که آینده نامعلومی در این تیم دارند، اعتقاد زیادی دارد.

این مربی در خصوص تیمی که انتخاب کرده می‌گوید: «زمانی که سرمربی تیم شدم، گفتم که راهیابی به آن کار ساده‌ای نیست اما در عین حال بازیکن هم به سادگی از آن خط نمی‌خورد. تشکیل این تیم کار سختی بود چون من درباره اکثر بازیکنانم روی عملکرد آنها در دیدارهای تدارکاتی تیم‌های باشگاهی‌‌شان قضاوت کردم.» فهرست فان‌مارویک که ابتدا 22 نفره بوده حالا با حذف کاپیتان جیووانی فان‌برونکهورست 21 نفره شده چرا‌که فان‌مارویک بازیکنی را به جای او دعوت نکرده است.

در تیم انگلیس هم درحالی که انتظار می‌رفت بن‌فاستر، دروازه‌بان دوم منچستر یونایتد در این بازی دوستانه حضور داشته باشد، مصدومیت بدموقع او باعث شد که این فرصت را از دست بدهد. این دروازه‌بان که به جای فان‌درسار دروازه‌بان مصدوم شماره یک یونایتد، در دیدار کامیونیتی‌شیلد مقابل چلسی درون دروازه ایستاد دچار آسیب‌دیدگی زانو شد و نمی‌تواند انگلیس را همراهی کند. به این ترتیب احتمالا رابرت گرین درون دروازه انگلیس قرار می‌گیرد و جوهارت، دروازه‌بان منچسترسیتی که به طور قرضی به بیرمنگام رفته و با مصدومیت فاستر به تیم ملی دعوت شده، در کنار پل رابینسون روی نیمکت می‌نشینند.

ایتالیا به فکر جبران

اسپانیا، قهرمان اروپا هم در شرایطی برای دیدار دوستانه با مقدونیه به این کشور سفر می‌کند که فوتبال این کشور داغدار مرگ دانیل خارکه، کاپیتان 26 ساله اسپانیول در اثر حمله قلبی است. این بازی پس از یک دقیقه سکوت آغاز خواهد شد و بازیکنان اسپانیا بازوبندهای مشکی به دست خواهند بست. دل‌بوسکه، سرمربی اسپانیا دراین‌باره می‌گوید: «بازی بعد از اتفاقی که افتاده، اصلا کار آسانی نیست.» تیم دل‌بوسکه هر 6 بازی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی را با پیروزی پشت سرگذاشته است. ایتالیا هم که عملکرد ناامیدکننده‌ای در دیدارهای اخیر خود در جام کنفدراسیون‌ها داشته به مصاف سوئیس می‌رود تا شکست مقابل مصر و برزیل را جبران کند.

مارچلو لیپی، برای اولین بار دومنیکو کریستیو، مدافع جنوا و کلودیو مارکیزیو هافبک یوونتوس را به تیم دعوت کرده. این مربی دعوت دوباره از فرانچسکو توتی، کاپیتان رم را منتفی دانسته اما آنتونیو کاسانو را ناامید نکرده است. وی درباره کاسانو گفت: «من طبق ضوابط فیزیکی و تکنیکی درباره دعوت از او تصمیم می‌گیرم.» بعد از ناکامی ایتالیا در جام کنفدراسیون‌ها بسیاری بر این باور بودند که لیپی باید بازیکنان قدیمی تیم را کنار بگذارد.

این مربی اما در خصوص فراخواندن 2 بازیکن تازه وارد به تیم و کنار گذاشتن تنها بعضی از بازیکنان قدیمی از جمله گاتوزو و لوکا تونی که در جام کنفدراسیون‌ها عملکرد خوبی نداشتند، افزود: «من هیچ‌وقت نگفته‌ام که ایتالیا یک در میلیارد شانس قهرمانی در جام‌جهانی را دارد و مطمئنم که شانس این تیم بیشتر از این است. من گفتم که اگر بازیکنان با تجربه‌مان را کنار بگذاریم، شانس کمی خواهیم داشت.»

کد خبر 87631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز