دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۰
۰ نفر

گروه ورزشی: پس از 45 دقیقه ناامیدکننده سرانجام انتظار فرگوسن برای گلزنی خط حمله‌اش به پایان رسید و این تیم با گل‌های رونی (دو گل)، برباتوف، اوون و نانی (ضربه ایستگاهی) توانست در زمین ویگان به پیروزی 5 بر صفر برسد.

پس از شکست یک بر صفر در خانه برنلی این پاسخ مناسبی از سوی مدافع عنوان قهرمانی بود که پس از 3 بازی 6 امتیازی شد و حالا منتظر رویارویی حساس شنبه هفته آینده مقابل آرسنال در اولدترافورد است.

منچستریونایتد تا دقیقه 56 نتوانسته بود دروازه حریف متوسط‌اش را باز کند و یا حتی خطر فوق‌العاده‌ای ایجاد کند ولی در این لحظه رونی با زدن گل اول نشان داد که بهترین جانشین رونالدو است که به تازگی به رئال‌مادرید پیوسته. مهاجم 23 ساله انگلیسی که در فصل جدید در پست مورد علاقه‌اش یعنی مهاجم مرکزی بازی می‌کند، با این دو گل توانست از مرز 100 گل زده برای منچستریونایتد عبور کند.

رونی پس از بازی گفت: «از این که برای باشگاهی مثل منچستریونایتد 100 گل زده‌ام، خوشحالم. به این رکورد افتخار می‌کنم ولی خیلی به آن فکر نمی‌کردم. می‌دانم که هنوز بازی‌ها و گل‌های زیادی باقی مانده و در پایان دوران بازیگری‌ام واقعا می‌توانم این موضوع را بررسی کنم.» رونی اضافه کرد: «از این که دو گل زدم و پیروز شدیم، خوشحالم.

چهارشنبه‌شب عملکرد ناامیدکننده‌ای داشتیم و این پیروزی خیلی خوبی بود. می‌دانستیم که در آن بازی خوب نبودیم ولی خوشبختانه امروز ثابت کردیم که چه تیم خوبی هستیم.» فرگوسن در تمجید از آمار گلزنی رونی می‌گوید: «این یک عملکرد فوق‌العاده است در حالی که او هنوز پسر جوانی است. بعضی از بازیکنان سال‌ها در این باشگاه بوده‌اند و هنوز نتوانسته‌اند به این رقم برسند.

مهاجمان باید گل بزنند و وقتی گل نمی‌زنند فکر می‌کنند دنیا به آخر رسیده است. وقتی هم گل می‌زنند فکر می‌کنند گلزنی آنها هرگز متوقف نمی‌شود.»فرگوسن اضافه کرد که اولین گل رسمی اوون برای یونایتد می‌تواند فشار را از روی دوش او بردارد: «این چیزی است که او لازم داشت، یک گل. او برای این کار ساخته شده. همه دوران بازیگری‌اش در گلزنی خلاصه شده. او یکی از بهترین تمام‌کننده‌هایی است که در این کشور وجود داشته. این گل می‌تواند به او کمک کند. برای او و برباتوف خیلی خوشحالم. اگر مهاجمان به گلزنی ادامه بدهند ما شانس بزرگی خواهیم داشت.»

درخشش دیابی

پس از پیروزی 6 بر یک هفته اول، آرسنال در دومین بازی‌اش در لیگ برتر، پورتسموث را با نتیجه 4 بر یک شکست داد تا نشان دهد برخلاف فصل گذشته در این فصل مدعی جدی قهرمانی خواهد بود. با در نظر گرفتن پیروزی 2 بر صفر چهارشنبه‌شب مقابل سلتیک، آرسنال در 3 بازی‌اش 12 بار گلزنی کرده.

این گل‌ها توسط 8 بازیکن مختلف به ثمر رسیده که تنها یکی از آنها مهاجم است و به قول ونگر نشان می‌دهد که همه بازیکنانش تفکر تهاجمی دارند. ابودیابی، هافبک فرانسوی آرسنال با زدن گل‌های اول و دوم تیمش ستاره این بازی بود و گالاس و رمزی در نیمه‌دوم گل‌های بعدی را به ثمر رساندند.

ونگر در تمجید از نمایش تیمش گفت: «فکر می‌کنم نمایش خیلی خوبی بود. ما به ویژه در نیمه اول موقعیت‌های زیادی داشتیم ولی در نیمه‌دوم افت کردیم.

اما در مجموع در دو بازی اول 10 گل زده‌ایم و نمی‌توانم انتظار بیشتری داشته باشم.» ونگر درباره مقایسه دیابی 19 ساله با پاتریک ویرا اضافه کرد: «فکر می‌کنم دیابی کمی تهاجمی‌تر از ویراست ولی وقتی در نقش دفاعی‌تری بازی می‌کند، خیلی به او شبیه است. توان توپ‌ربایی او دقیقا شبیه ویرا است. او می‌تواند خیلی سریع توپ را از دفاع به حمله منتقل کند، قدرت حرکت او بین دو محوطه جریمه فوق‌العاده است و کسی نمی‌تواند پا به پای او حرکت کند.

او مصدومیت‌های زیادی داشته. دو فصل قبل 9 ماه بیرون بود. او تابستان به سختی کار کرده و این می‌تواند فصل او باشد. او آماده به نظر می‌رسد و همه ویژگی‌های یک هافبک لیگ برتری را دارد.» فصل گذشته نمایش‌های متوسط آرسنال، موجب شد برخی از هواداران تیم شروع به اعتراض کنند، ولی ونگر امیدوار است که با این پیروزی‌های پرگل بتواند هواداران لندنی را راضی کند.

 فابرگاس که در 45 دقیقه اول، نمایش بسیار خوبی داشت در بین دو نیمه به دلیل مصدومیت جزیی کشاله تعویض شد و به بازی برگشت چهارشنبه مقابل سلتیک نمی‌رسد.

منچسترسیتی در دومین بازی‌اش در لیگ‌برتر مقابل ولورهمپتون به پیروزی یک بر صفر رسید تا 6 امتیازی شود. زننده تک‌گل بازی آدبایور بود که در بازی اول مقابل بلکبرن هم موفق به گلزنی شده بود. ساندرلند هم با پیروزی 2 بر یک مقابل بلکبرن به جمع تیم‌های 6 امتیازی پیوست.

کد خبر 88513

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز