سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۶:۳۸
۰ نفر

گروه ورزشی: چلسی با کسب اولین قهرمانی به مربیگری کارلو آنچلوتی به استقبال فصل جدید لیگ برتر می‌رود.

دیدار جنجالی کامیونیتی شیلد این تیم با منچستریونایتد، مدافع عنوان قهرمانی لیگ، با تساوی 2 بر 2 در وقت معمول با گل‌های نانی و رونی برای یونایتد و کاروالیو و لمپارد برای چلسی به تساوی کشیده شد. ولی درنهایت چلسی با درخشش پیتر چک در مهار ضربات پنالتی بازیکنان حریف 4 بر یک به پیروزی رسید.

یونایتد که باید خود را برای زندگی بدون کریستیانو رونالدو و کارلوس توز آماده کند، حال نگرانی‌های تازه‌ای علاوه بر جای خالی این 2 بازیکن دارد. نانی، هافبک پرتغالی تیم که در برخورد با جان تری و کاپیتان چلسی، دچار دررفتگی شانه شد و جایش را به آنتونیو والنسیا داد، فعلا نمی‌تواند بازی کند و احتمالا شروع فصل لیگ برتر را از دست می‌دهد.

اما بحران درون دروازه یونایتد، اصلی‌ترین مشکل فرگوسن، سرمربی تیم بعد از وضعیت خط حمله این تیم است. واکنش‌های متزلزل و مهارهای ناقص بن فوستر که در غیاب فان‌درسار مصدوم حفاظت از دروازه را به عهده گرفته، نگرانی‌هایی را دراین‌باره به وجود آورده. ضمن اینکه هیچ‌یک از بازیکنان یونایتد به جز مایکل کریک نتوانستند پنالتی‌های خود را به گل تبدیل کنند.

نقاط ضعف اساسی یونایتد که در اولین دیدار رسمی این تیم در فصل جدید بروز کرد، می‌تواند روحیه این تیم را در آستانه شروع لیگ‌برتر تضعیف کند. این در حالی است که آنچلوتی، سرمربی چلسی با این پیروزی برای مواجهه با چالش جدید خود در انگلیس آمادگی کامل دارد. رویترز از قول وی می‌نویسد: «خیلی خوشحالم.

این بازی مهم و سختی بود. یونایتد با قدرت بازی را شروع کرد و ما در نیمه اول دچار مشکل شدیم، اما بعدا بهتر بازی کردیم و شایسته برد بودیم. حالا من بازیکنانم را می‌شناسم و با طرز فکر آنها آشنا هستم. ما برای شروع یک فصل بسیار مهم حاضریم و آماده‌ایم تا تمام تلاشمان را انجام دهیم.» این مربی اما باز هم یونایتد را اصلی‌ترین رقیب تیمش در طول فصل می‌داند و می‌گوید: «منچستر مهم‌ترین حریف ما در لیگ برتر خواهد بود چون آنها تیمی بزرگ با تجربه فراوان هستند.»

فرگوسن اما کریس فوی، داور بازی را مقصر باخت تیمش می‌داند. پاتریس اورا، مدافع یونایتد در دقیقه 71 با ضربه آرنج میشائیل بالاک به زمین افتاد اما داور با اینکه به صحنه نزدیک بود، بازی را متوقف نکرد که منجر به گل دوم چلسی توسط لمپارد شد. فرگوسن بالاک را متهم به برخورد عمدی با اورا کرد و داور را به خاطر نادیده‌گرفتن این صحنه مورد انتقاد قرار داد.

وی که معتقد است بالاک باید اخراج می‌شد دراین‌باره گفت: «داور صحنه را دید. بالاک عمدا با آرنج به صورت او زد. من متاسفم چون داور پیش از این 2 بار بازی را به خاطر خطا و افتادن بازیکنان متوقف کرده بود، اما این بار درست تصمیم نگرفت و این اتفاق برای ما به قیمت باخت تمام شد.»

کد خبر 87546

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز