جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: باشگاه فوتبال چلسی در سال ۱۹۰۵ در منطقه‌ای واقع در جنوب غربی لندن تاسیس شد و در سال ۱۹۹۲ چلسی به عضویت لیگ برتر درآمد.

چلسی

برادران میرس که عاشق فوتبال بودند برای نخستین‌بار تصمیم گرفتند تیمی جدید را تاسیس کنند.

آنها پس از بررسی تمام جوانب کار و مذاکره با مسئولان استمفوردبریج ابتدا باشگاه چلسی را بنا نهادند و بعد از طریق یک معامله تجاری این ورزشگاه را که در غرب لندن است، را خریداری کردند.

لباس اصلی آنها به رنگ آبی می‌باشد و لقب چلسی در انگلیس آبی‌های لندن است.

ورزشگاه این تیم استمفوردبریج نام دارد و خیلی زودتر از خود باشگاه تاسیس شده است.

این ورزشگاه در ۲۸ آوریل سال ۱۸۷۷ به صورت رسمی افتتاح شد و ۲۸ سال سالنی برای تشکیل جلسات و گفت و گوهای مهم ورزشکاران لندنی بود.

در سال۱۹۰۴ مالکیت ورزشگاه تغییر کرد و با این جابجایی مساحتی جدید و پهناور به تاسیسات قبلی اضافه گردید.

در ابتدا استمفوردبریج به زمینی برای تمرین باشگاه فولام تبدیل شد، اما پس از چندی باشگاه فولام از ادامه حضور در این ورزشگاه منصرف شد و این انصراف باعث تشکیل تیمی به اسم چلسی شد.

از زمانی که در نیمه سال ۲۰۰۳ باشگاه توسط رومن آبراموویچ، بیلیونر روسی خریداری شد، هواداران چلسی شاهد اوجگیری ناگهانی آبی‌های لندنی بوده‌اند.

آبراموویچ با صرف هزینه‌های گزاف در خرید بازیکنان بزرگ، چلسی را در اولین حضور خود به نایب‌قهرمانی لیگ برتر در فصل ۰۴- ۲۰۰۳ رساند. مهاجمان ارزشمندی چون شوچنکو و دروگبا و هافبک‌هایی چون لمپارد و بالاک در این تیم مطرح بازی می‌کنند.

با ورود خوزه مورینیو مربی نامدار پرتغالی در سال ۲۰۰۴، چلسی به موفقیت خود تداوم بخشید و  شاگردان وی در فصل ۰۵-۲۰۰۴ فاتح لیگ برتر شدند.   وی پس از ۳ سال از استنفورد بریج و آبی‌های لندن خداحافظی کرد.

این موفقیت شیرهای جوان در فصل ۰۶- ۲۰۰۵ نیز تداوم داشت و آنها برای دومین سال پیاپی قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کردند.

هر چند چلسی قهرمانی فصل ۰۸ - ۲۰۰۷ را به منچستریونایتد واگذار کرد، اما با انبوهی از ستارگان همواره یکی از مدعیان قهرمانی در اروپا و انگلیس است.

کد خبر 63752

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز