دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۹
۰ نفر

گروه ورزشی: برخی از کارشناسان و مربیان از جمله فرگوسن، آرسنال را قبل از شروع لیگ برتر به دلیل کم‌کاری در بازار نقل و انتقالات جزو مدعیان قهرمانی نمی‌دانستند ولی پیروزی قاطع 6 بر یک در زمین اورتون، تیم پنجم فصل قبل می‌تواند نظرات آنها را تغییر دهد.

 آرسنال فصل جدید را توفانی آغاز کرد تا نشان دهد ونگر در مورد اعتماد دوباره به بازیکنان جوانش اشتباه نکرده و آنها حالا به بلوغ کافی رسیده‌اند.گل‌های دنیلسون، ورمالن و گالاس در نیمه‌اول آرسنال را به برتری 3 بر صفر رساند و در نیمه‌دوم فابرگاس (دو گل) و ادواردو نتیجه را دو برابر کردند. تک‌گل دقیقه 92 لویی ساها برای اورتون در شرایطی به ثمر رسید که تعداد زیادی از هواداران این تیم از مدت‌ها قبل گودیسون پارک را ترک کرده بودند.

ونگر معتقد است که این پیروزی پرگل نباید آنها را هیجان‌زده کند: «قبل از بازی همه ما را از جمع مدعیان کنار گذاشته بودند و حالا ما تبدیل به مدعی جدی قهرمانی شده‌ایم. این فاصله بین دو بی‌نهایت است. ولی این برای بازی اول جالب بود.» او اضافه می‌کند که این پیروزی برای او شگفت‌آور نبود: «مردم شگفت‌زده شده‌اند ولی سال گذشته ما بیش از همه تیم‌ها در خارج از خانه گل زدیم (37 گل) و در خارج از خانه دوره بدون شکستی داشتیم.

البته پیروزی با چنین نتیجه‌ای غیرمنتظره است ولی می‌دانستیم که خارج از خانه هم می‌توانیم پیروز شویم. این نمایش خوبی بود ولی فکر می‌کنم هنوز جای پیشرفت داریم. از هماهنگی و عملکرد تیم خوشحالم و به نظر می‌رسد به بلوغ رسیده‌ایم.»دیوید مویس سرمربی اورتون حالا نگران تیم سابقش سلتیک است که سه‌شنبه در مقدماتی لیگ قهرمانان میزبان آرسنال خواهد بود.

سرمربی اسکاتلندی می‌گوید: «آرسنال توان فوق‌العاده‌ای در گلزنی روی ضدحملات دارد. تقریبا هر بار که به دروازه آنها ضربه زدیم و دروازه‌بان بازی را شروع کرد، آنها گل زدند. من داشتم آرزو می‌کردم که شوت‌های ما از بالای دروازه بیرون برود.» مویس که تیمش گل‌های دوم و سوم را روی ضربات ایستگاهی دریافت کرد اضافه می‌کند: «هنگام دفاع روی ضربات ایستگاهی افتضاح بودیم.»

دروگبا، ناجی چلسی

آنچلوتی که قبل از شروع بازی در استمفوردبریج با استقبال گرمی روبه‌رو شد چیزی نمانده بود که در قدم اول2 امتیاز از دست بدهد. هال‌سیتی که فصل گذشته برای سقوط می‌جنگید توانست خیلی زود توسط استفن هانت به گل اول برسد ولی دیدیه دروگبا قبل از پایان نیمه‌اول بازی را به تساوی کشاند. در دقیقه 91 باز هم این مهاجم ساحل‌عاجی بود که به داد آنچلوتی رسید و چلسی را به 3 امتیاز رساند. سرمربی ایتالیایی می‌گوید: «البته نگران بودم ولی خیالم راحت شد. ما در دقیقه آخر گل زدیم. در آخرین بازی (کامیونیتی شیلد) هم منچستریونایتد در دقیقه آخر گل زد. این جزو زیبایی‌های فوتبال است.

خیلی خوب است که تیم باور داشته باشد در هر لحظه‌ای می‌توانیم گل بزنیم.» آنچلوتی که سیستم چلسی را تغییر داده اضافه می‌کند که تیمش برای هماهنگی به زمان بیشتری نیاز دارد: «نمی‌دانم چقدر طول می‌کشد تا بازیکنان به این سیستم عادت کنند. امیدوارم این اتفاق هرچه زودتر بیفتد. قطعا باید بهتر شویم چون در دقایقی از این بازی خوب نبودیم. ما اشتباهاتی داشتیم که طبیعی است. ولی تا یک ماه باید بازی‌مان بهتر شود.»

پیروزی سیتی با گل آدبایور

منچسترسیتی که تابستان امسال با خریدهای گران سروصدای زیادی به پا کرد، در بازی اول توانست در خانه بلکبرن به برتری 2 بر صفر برسد. آدبایور مهاجم توگویی که از آرسنال به سیتی پیوست در دقیقه سوم گل اول بازی را به زیبایی به ثمر رساند و استفان آیرلند زننده گل دوم بود.

مارک هیوز، سرمربی سیتی که تحت فشار زیادی قرار دارد، پس از این پیروزی گفت: «شاید خیلی‌ها منتظر بودند که امروز با سر به زمین بخوریم و فکر می‌کنم که امروز جواب محکمی دادیم. امروز سیتی شخصیت فوق‌العاده‌ای نشان داد و اگر با همین شخصیت ادامه دهیم، می‌توانیم پیشرفت کنیم. فشار زیادی روی ما بود ولی بر این چالش غلبه کردیم و کیفیت لازم را نشان دادیم.» هیوز درباره گل آدبایور اضافه کرد: «این یک گل فوق‌العاده بود. او امروز نمایش بسیار خوبی داشت.»

آدبایور هم گفت که او و سایر خریدهای جدید تیم می‌خواستند ثابت کنند که شایسته هزینه میلیونی هستند: «به باشگاهی آمده‌ایم که احساس می‌کنیم همه عاشق ما هستند و می‌خواهیم زحمات باشگاه را جبران کنیم. امروز نشان دادیم شکست دادن ما کار سختی است ولی بازی‌های زیاد دیگری باقی مانده و باید تمرکزمان را حفظ کنیم.»

شکست خانگی 2 بر صفر آستون‌ویلا تیم ششم فصل گذشته مقابل ویگان هم از نتایج غیرمنتظره روز اول بود. مارتین اونیل سرمربی آستون‌ویلا که امسال می‌خواهد برای ایستادن روی یکی از چهار پله نخست بجنگد، اعتراف می‌کند که ویگان در این بازی تیم برتر بود: «هیچ بهانه‌ای وجود ندارد. ما تیم ضعیف‌تر بودیم و در برخی موارد اصلا خوب نبودیم. در بازی‌های پیش‌فصل عالی بودیم ولی امروز ظاهرا تیم خسته بود و به همین دلیل توپ‌های زیادی از دست دادیم.»

کد خبر 87991

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز