مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

گروه شهری: نخستین پایگاه زنان آتش‌نشان داوطلب در تهران، روز گذشته در محل ایستگاه 77 آتش‌نشانی آغاز به کار کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی، زنان آتش‌نشان داوطلب در گروه‌های 5  تا10 نفره در طول روز به‌صورت آماده ‌باش در پایگاه حضور خواهند داشت تا درصورت نیاز به ماموریت‌های ویژه اعزام شوند. آنها در مدت اقامت خود در پایگاه همچنین زیر نظر مربیان سازمان آتش‌نشانی آموزش‌های بیشتری خواهند دید و قابلیت‌های امداد و نجات خود را افزایش خواهند داد.

یوسف زحمتی، رئیس آموزش و پیشگیری منطقه 4 عملیات آتش‌نشانی گفت: تدریس و آموزش اصول ایمنی در مدارس، ارائه آموزش‌های ایمنی عمومی در نمایشگاه‌ها و همایش‌ها، بازدید از اماکن پر خطر و تهیه شناسنامه ایمنی در محدوده، شناسایی اماکن پر خطر مانند ساختمان‌های در حال احداث، گودبرداری‌ها، پاساژها، سینماها و مراکز پر ازدحام و شرکت در خاموش کردن آتش‌سوزی‌ها و حوادثی که نیاز به حضور امدادگر زن باشد، از جمله وظایفی است که بر عهده زنان آتش‌نشان داوطلب گذاشته شده است.

رئیس آموزش و پیشگیری منطقه 4 عملیات آتش‌نشانی در مورد نتایج به دست آمده از برنامه سازمان در اجرای سیاست شهری ایمن با مشارکت شهروندان گفت: آتش‌نشانان داوطلب در بسیاری از حوادث و آتش‌سوزی‌ها عملکرد خوبی داشتند و نشر فرهنگ ایمنی در جامعه از سوی آنان در کاهش آمار حوادث نقش بسزایی داشته است.

وی تعداد زنان آتش‌نشان داوطلب را در منطقه 4 عملیات سازمان آتش‌نشانی 521 نفر اعلام کرد و گفت: در سال‌جاری برای آموزش آتش‌نشانان داوطلب تا 3 برابر سال گذشته ظرفیت‌سازی‌ شده است.

کد خبر 87163

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز