مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

روز آتش نشانی بر مردان و زنان آتش نشان گرامی باد

بعضی از آتش‌ها هستند که با یک فوت ساده خاموش می‌شوند. مثل همان آتش سر شمع کیک تولدتان که هر سال عادت دارید با یک فوت خاموشش کنید و به سلامتی پا در سال جدید بگذارید.اما بعضی از آتش‌ها خاموش‌کردنش کمی سخت‌تر است و نیاز به یک لیوان یا پارچ آب دارد.[آشنایی با خودروهای جدید آتش‌نشانی][چطور با آتش مقابله کنیم؟]

 اگر دامنه آتش فراتر برود گاه لازم است مثلاً کاپشن تازه خریداری شده‌تان یا یک پتو یا زیرانداز دم دستتان را هزینه کنید، روی شعله‌های آتش بیندازید تا جلو رسیدن اکسیژن به آن شوید و ماجرا را ختم به خیر کنید. این کپسول‌های آتش‌نشانی کوچک که توصیه می‌شود در همه خانه‌ها نگهداری شود هم همین کار را ساده‌تر انجام می‌دهد.

 اما...یک وقت‌هایی هست که آنقدر دامنه آتش بالا می‌گیرد که شما فقط می‌توانید یک گوشه بایستید و شاهد سوختن و نابود شدن هر آن چیزی باشید که شعله آتش به آن می‌رسد. البته بهتر است بسیار از آن عقب بایستید تا دامن خودتان را هم نگیرد. آتش کلاً  بسیار خطرناک است و دوست و دشمن هم سرش نمی‌شود و اگر ولش کنید می‌تواند کل کره خوشگلمان را نابود کند.

 معمولاً هم با یک جرقه کوچک شروع می‌شود. همین داستان آتش‌سوزی 40 هزار هکتار جنگل در ملبورن که یادتان هست. تقریباً چیزی از آن باقی نماند. اما همه این آسمان وریسمان را به هم بافتیم تا بگوییم به همین راحتی‌ها هم نیست که در باز شود و آتش جرقه بزند و فاتحه همه چیز را بخواند. فکر می‌کنید شماره 125 به چه دردی می‌خورد؟

 به این درد که شما را از شر آتش‌سوزی‌ها نجات دهد. هر چند اگر با ما در این پرونده همراه باشید به شما خواهیم گفت که داستان 125 برعکس آنچه گمان می‌کنید فقط به آتش و آتش‌سوزی ربطی دارد...

همشهری محله - 7

کد خبر 91905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز