همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرحی خبر داد که بر اساس آن بزودی با تمام تخلفات موتورسیکلت‌سواران در پایتخت برخورد می‌شود.

سرهنگ سید هادی هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که 18 درصد فوتی‌های تصادفات تهران و 50 درصد مجروحان آن موتورسیکلت‌ سوار هستند، افزود: موتورسیکلت‌ سواران عمدتا قشر جوان و زحمتکش جامعه بوده و حوادث رانندگی می‌تواند موجب جرح، نقص عضو، ناتوانی جسمی و فوت آنها شده و ضمن از هم پاشیدگی خانواده، اختلال جدی در زندگی این افراد ایجاد کند.

وی افزود: تخلفات موتورسیکلت‌سواران متاسفانه به وفور در نزد اکثر آنها دیده می‌شود که این امر موجب ایجاد ناهنجاری در ترافیک و ایمنی عبور و مرور خواهد شد.

رییس پلیس راهور تهران تصریح کرد: در این راستا راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بزودی طرحی را اجرا می‌کند که بر اساس آن با تمامی تخلفات موتورسیکلت‌سواران برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: جزئیات، نحوه و زمان اجرای این طرح بزودی اعلام خواهد شد.

رئیس پلیس راهور تهران در ادامه به اجرای طرح زوج و فرد به طرح ترافیک اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح به قوت ادامه می‌یابد محدوده اجرای آنها نیز افزایش نخواهد یافت.

وی با اشاره به این که روزانه 5 هزار دستگاه خودرو غیرمجاز در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد برخورد می‌شود، افزود: از این تعداد روزانه 600 دستگاه خودرو با قفل چرخ توقیف می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران تاکید کرد: بر اساس قول مساعد شهرداری تهران، محدوده طرح ترافیک تا پایان شهریورماه توسط شهرداری تهران با نصب دوربین‌های کنترلی به صورت الکترونیکی و نرم‌افزاری مدیریت شده و طرح زوج و فرد نیز با همکاری استانداری و شهرداری تهران تا پایان سال به دوربین مجهز خواهد شد.

کد خبر 85944

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز