فرمانده پلیس‌راه کشور با هشدار نسبت به ناایمنی تریلی‌های «هوو» گفت:

هر لحظه باید منتظر بروز یک فاجعه توسط 13 هزار تریلی هوو در جاده‌های کشور باشیم.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تریلی‌های هوو در سال گذشته در 255 فقره تصادف دخیل بوده‌اند، افزود: تریلی‌های هوو پارسال جان 118 تن را گرفتند و چندین برابر این تعداد مجروح برجای گذاشتند.

وی با بیان اینکه تریلی هوو از چین وارده شده است، افزود: در پی تصادفات مکرر این تریلی، کارشناسان به این نتیجه رسیدند که وزن این تریلی با ترمزش تناسب ندارد و حرکت آن در جاده‌های کوهستانی ایمن نیست.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به اینکه وزارت صنایع و شرکت ایران‌خودرو‌دیزل باید هرچه سریع‌تر نسبت به رفع نقص 13 هزار تریلی هوو که هم‌اکنون در جاده‌های کشور تردد می‌کنند اقدام کنند، یادآور شد: دستگاه‌های ذیربط برای صدور مجوز واردات خودرو پیش از آنکه به قیمت توجه کنند باید به کیفیت و ایمنی توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه تردد تریلی‌های هوو به‌مدت 5 روز در فروردین ماه سال‌جاری در تمامی محورهای مواصلاتی کشور ممنوع شد، ادامه داد: با توجه به ناایمنی این خودروها، پلیس‌راه کشور مجبور است در زمان پیک سفرها و شرایط ویژه به‌منظور افزایش ایمنی در راه‌های کشور از تردد این تریلی‌ها جلوگیری کند.

فرمانده پلیس‌راه کشور اینگونه کارها را اقدامات مقطعی دانست و گفت: شرکت ایران‌خودرو دیزل به‌عنوان شرکت وارد‌کننده تریلی‌های هوو باید برای احقاق حقوق خریداران این تریلی‌ها، هرچه سریع‌تر نسبت به فراخوان خودروهای فروخته شده و نصب سیستم ترمز  اِی بی اس و اصلاح این سیستم اقدام کند؛

چرا که در غیراین صورت باید منتظر بروز یک فاجعه در جاده‌های کشور باشیم.

کد خبر 82493

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز