مهدی ربوشه: در حالی که از انتقال قطعی تاپ مولر بیش از سه روز نمی‌گذرد، این باشگاه با حاشیه‌های فراوانی روبه‌رو شده است.

دستور فدراسیون فوتبال برای فسخ قرارداد شیث رضایی، وضعیت مبهم علی کریمی برای ادامه همکاری با این تیم  و همچنین نبود یک اسپانسر مالی قوی از جمله مشکلاتی است که عباس انصاری‌فرد خود را با آن روبه‌رو می‌بیند.

ابهام در وضعیت کریمی

مدیر برنامه‌های علی کریمی از منتفی‌شدن پیوستن این بازیکن به تیم الاهلی امارات و برخی مذاکرات با تیم‌های اروپایی خبر داد. محمودرضا فاضلی ضمن اعلام این خبر به سایت گل گفت: «ماجرای پیوستن علی کریمی به تیم الاهلی امارات را باید تمام شده دانست.

مسئولان باشگاه الاهلی تمایل بسیار زیادی داشتند که ژانویه علی را به خدمت بگیرند اما در آن مقطع کریمی بازیکن پرسپولیس بود و به واسطه علاقه‌مندی به این تیم و هوادارانش به ما تاکید کرد که نمی‌خواهد در میانه راه پرسپولیس را ترک کند.» در این راستا مسئولان باشگاه الاهلی اخیرا نیز پیشنهادی دادند که در پی برگزاری یک جلسه با مسئولان این باشگاه اماراتی توافقی حاصل نشد و باید قضیه پیوستن علی کریمی به امارات را منتفی دانست.

مدیر برنامه‌های علی کریمی درباره احتمال بازگشت این بازیکن به فوتبال اروپا گفت: «از این موضوع ناامید نیستیم و مذاکراتی هم انجام داده‌ام اما نظر خود بازیکن هم شرط است. بنده باید صراحتا تاکید کنم زمانی که کریمی از بایرن‌مونیخ جدا شد به راحتی می‌توانست در یکی از تیم‌های اروپایی به فوتبالش ادامه دهد اما او بنا به دلایل شخصی و خانوادگی، ترجیح داد به قطر و کشور نزدیک به ایران برود.

پس از آن هم کریمی در حالی به پرسپولیس رفت که برخی تیم‌های عربی با مبلغی قابل‌توجه خواهان عقد قرارداد با او بودند و امکان انتقالش به تیم‌های اروپایی نیز وجود داشت.» وی افزود: «حالا هم بنده با توجه به اینکه ممکن است کریمی پیشنهاد تیم‌های اروپایی را بنا به دلایل متعددی قبول نکند مذاکراتی انجام می‌دهم و در نهایت نتیجه مذاکرات را به او منتقل می‌کنم تا تصمیم‌گیری کند.»

فاضلی درباره احتمال پیوستن کریمی به استیل‌آذین گفت: «در این‌باره همین قدر می‌دانم که کریمی به خاطر پیوستن به پرسپولیس قید بسیاری از پیشنهادهای مالی بهتر را زد.»  در همین حال برخی خبرگزاری‌ها دیروز از مذاکرات جدی مسئولان باشگاه استیل‌آذین با علی کریمی  خبر دادند. حسین هدایتی، مالک باشگاه استیل‌آذین طی روزهای اخیر مذاکرات جدی و تا حدودی موفقیت‌آمیزی را با علی کریمی انجام داده است. این دو نفر رابطه خوبی با یکدیگر دارند. برخی منابع نیز درباره کریمی گمانه دیگری را مطرح می‌کنند و می‌گویند این بازیکن علاقه‌ای به ماندن در پرسپولیس ندارد و به احتمال فراوان فصل آینده پیراهن استیل‌آذین را بر تن خواهد کرد.

 دستور فدراسیون فوتبال برای لغو قرارداد شیث رضایی

فدراسیون فوتبال در نامه‌ای به پرسپولیس خواهان لغو قرارداد شیث رضایی با این باشگاه شد. در حالی ‌که هنوز مسئولان سازمان لیگ فدراسیون فوتبال در مورد خبر محرومیت شیث رضایی واکنشی نشان نداده و این خبر را تایید و البته تکذیب نکرده‌اند، نامه‌ای از سوی این سازمان به پرسپولیس، مبنی بر لغو قرارداد این بازیکن، ارسال شد. در این نامه عنوان شده است که این باشگاه باید قرارداد شیث رضایی را به دلیل محرومیت لغو کند. گفته می‌شود شیث رضایی به دلیل مسائل مربوط به عدم رعایت منشور اخلاقی محروم شده است.

این در حالی است که وی چند روز پیش با حضور در هیات فوتبال تهران، قرارداد 3 ساله‌‌اش با این تیم تهرانی را به ثبت رساند. گفته می‌شود چنین قضیه‌ای در مورد علیرضا نیکبخت‌واحدی نیز صدق می‌کند و حتی عباس انصاری‌فرد هم از احتمال ترک این تیم از سوی این بازیکن خبر داده است. مدافع تیم پرسپولیس نیز در این خصوص گفت: «تابع نظرات کمیته انضباطی و سازمان لیگ هستم.» شیث رضایی درباره اینکه به دلیل رعایت نکردن منشور اخلاقی از بازی در لیگ برتر محروم خواهد شد، اظهار داشت: «هر حکمی که کمیته انضباطی و سازمان لیگ بدهد تابع آن هستم و حرفی ندارم. البته می‌دانم که برخی به دنبال این هستند که فقط حاشیه‌سازی کنند.»

وی افزود: «من در پرسپولیس در حال ادامه دادن به کارم هستم و به هواداران و مسئولان باشگاه قول می‌دهم در فصل جاری حتی یک امتیاز منفی هم نداشته باشم. حاشیه را کنار گذاشته‌ام و می‌خواهم چهره‌ای متفاوت باشم.» رضایی در خصوص انتخاب سرمربی جدید پرسپولیس گفت: «ما بازیکن هستیم. برای ما فرقی نمی‌کند چه کسی بیاید اما امیدوارم تکلیف این موضوع زودتر مشخص شود.» مدافع پرسپولیس در تمرین روز دوشنبه پرسپولیس
به دلیل سوختگی از ناحیه پا حضور نداشت، اما صبح دیروز با حضور در محل تمرین، دقایقی به صورت آهسته دوید تا اولین تمرین خود پس از بازگشت به پرسپولیس را انجام داده باشد.

عباس انصاری‌فرد: نیکبخت مشکل محرومیتش را برطرف کند

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: «شرکت پرسپولیس مدارکی که جهت مالکیت باشگاه پرسپولیس دارد را باید در اختیار سازمان تربیت‌بدنی قرار دهد و سازمان به این موضوع رسیدگی کند اما از نظر ما باشگاه پرسپولیس و پیروزی فقط یکی هستند.» 

وی در ادامه راجع به حضور تاپ‌مولر در پرسپولیس گفت: «تاپ‌مولر یکی از مربیان بزرگ دنیاست که کارنامه مشخصی دارد. کارهای نهایی قرارداد او انجام شده و تنها بحث مالی قرارداد باقی مانده که آن هم در جلسه امروز حل و فصل خواهد شد.» انصاری‌فرد با اشاره به وضعیت تمدید قرارداد نیکبخت و کریمی خاطرنشان کرد: «ظاهرا نیکبخت از طرف کمیته انضباطی محروم است و برای اینکه قراردادش تمدید شود، ابتدا باید تکلیف محرومیتش را مشخص کند. اما وضعیت کریمی با سایرین متفاوت است و ما چندین بار از او و مدیربرنامه‌هایش خواسته‌ایم به باشگاه پرسپولیس بیایند.»

پرسپولیس به دنبال اسپانسر

باشگاه پرسپولیس سال گذشته به لحاظ مالی و تامین اسپانسر با حضور عضو متمول خود یعنی حسین هدایتی مشکل چندانی نداشت اما امسال در دو بخش مجزا وارد بحران شده است. اول اینکه طبق دستور کمیته انضباطی برای عقد قرارداد با بازیکنان جدید یا تمدید قرارداد با بازیکنان فصل گذشته باید دست به تسویه حساب مالی بزند و از سویی دیگر همزمان با این کار به فکر جذب اسپانسر قوی باشد.

این دو موضوعی است که این روزها ذهن مدیرعامل باشگاه پرسپولیس را به خود مشغول کرده است. باشگاه پرسپولیس البته پیشنهادهایی دارد اما براى جذب یک اسپانسر قوی قصد دارد از آخرین فرصت‌هاى خود نهایت استفاده را برده و به بهترین پیشنهاد رسیده، پاسخ مثبت بدهد. پرسپولیسى‌ها هنوز در مورد انتخاب یک حامى مالى داخلى یا خارجى به جمع‌بندی نرسیده‌اند و گفته می‌شود یکى از مسائل مورد بحث در جلسات آینده هیأت مدیره باشگاه، بررسى شرایط شرکت‌ها یا نهادهایى است که براى قبول حمایت مالى از پرسپولیس اعلام آمادگى کرده‌اند.

سازمان لیگ، اختیار محرومیت ندارد

کارشناس مسائل حقوقی فوتبال با بیان اینکه محرومیت بازیکن، مربی، سرپرست و داور در حیطه اختیارات سازمان لیگ نیست، تاکید کرد: «این رویه برخلاف اساس‌نامه پذیرفته شده فیفا و نوعی دخالت در  استقلال فدراسیون فوتبال به حساب می‌آید.»  هوشنگ نصیرزاده‌افزود: «این درست که سازمان لیگ تشکیلاتی کاملا مستقل از فدراسیون فوتبال است و درچارچوب لیگ از استقلال کامل برخوردار است ولی محرومیت عوامل مرتبط با فوتبال تنها درحیطه اختیارات کمیته انضباطی است و در اساس‌نامه فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ  چنین اختیاری ندارد.»

نصیرزاده با تاکید براینکه مطابق اساس‌نامه فدراسیون فوتبال و فیفا، تنها مرجع صدور آرای محرومیت کمیته انضباطی است، اظهار داشت: «سازمان لیگ اختیاری در این زمینه ندارد و این رویه به نوعی دخالت در امور فدراسیون فوتبال و مغایر اساس‌نامه فیفاست که در صورت شکایت افرادی که برای آنها حکم محرومیت صادر شده می‌تواند فوتبال کشورمان را با تعلیق روبه‌رو کند. سازمان لیگ با محرومیت  اخیر بازیکنان، مربیان و داوران فراتر از اختیارات خود عمل کرده و به نوعی در داخل فدراسیون نوعی فدراسیون تشکیل داده که این رویه برخلاف جریان بین‌المللی و قوانین جاری فیفاست.»

کد خبر 84628

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز