دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۷ - ۰۵:۲۵
۰ نفر

ناصر قراگزلو: خبر جاماندن نیکبخت از پرواز تیم‌ملی آنقدر عجیب و غیرمنتظره بود که حتی اردوی تیم‌ملی را نیز در کشور قطر تحت تاثیر قرار داد.

  علی دایی، سرمربی تیم‌ملی نیز روز قبل از بازی با قطر در مصاحبه‌ای اعلام کرد که فدراسیون باید هرچه زودتر مشکل نیکبخت را حل کند تا از وجود این بازیکن موثر در دیدار با امارات استفاده کنیم.

 بعد از حضور نیافتن نیکبخت در قطر بار دیگر حرف و حدیث‌های زیادی در مورد ستاره ملی‌پوش پرسپولیس در محافل ورزشی شنیده شد؛ اول اینکه نیکبخت همیشه در آستانه بازی‌های تیم‌ملی خصوصا بازی‌های رسمی، بنا به دلایل مختلف، شانس حضور در تیم‌ملی را از دست می‌دهد.

دوم آنکه او شاید مهمترین تورنمنت فوتبالی خود - یعنی جام‌جهانی 2006 -را به دلیل مصدومیت از دست داد هر چند که در آن مقطع، خبرهایی نیز در مورد در مشکلاتش برای خارج شدن از کشور  شنیده شد. بحثی که البته  هیچ‌گاه پاسخ روشنی به آن داده نشد  و از جانب نیکبخت هم تکذیب شد. 

نیکبخت واحدی ستاره پرسپولیس، در رقابت‌های جام‌ملت‌های 2007 نیز یکبار دیگر و در عین ناباوری از همراهی تیم‌ملی در مسابقات حساس جام‌ملت‌های آسیا جا ماند و دقیقا در همان مقطع نیز یکبار دیگر، دلیل عدم همراهی نیکبخت موضوع ممنوع‌الخروج بودن او عنوان شد که نیکبخت آن را به‌شدت تکذیب و در مصاحبه‌های مختلف با ذکر دلایلی عنوان کرد که فقط به دلیل مصدومیت، جام‌ملت‌های آسیا را از دست داد. غیبت نیکبخت به شدت موجب ناراحتی قلعه‌نویی شد و تلاش سرمربی وقت تیم‌ملی در آستانه مسابقات حساس جام‌ملت‌ها بی‌نتیجه ماند.

 مشکل قدیمی ستاره

شماره 10 پرسپولیس که بعد از مدتی مجددا در آستانه بازی با تیم‌ملی قطر به تیم‌ملی دعوت شد حضور برابر قطر را نیز از دست داد و عصر روز شنبه درحالی که رسانه‌ها درحال مخابره اخبار تیم‌ملی از قطر به ایران بودند خبری عجیب از اردوی تیم‌ملی دریافت شد؛ نیکبخت و محمدی در اردوی تیم‌ملی حضور نیافته‌اند و به دلیل در اختیارنداشتن پاسپورتشان نتوانستند همراه بازیکنان و کادر فنی تیم‌ملی به قطر بروند. درخصوص نیکبخت البته شنیدن این خبر چندان عجیب نبود هرچند شایعات زیادی پس از جاماندن نیکبخت از همراهی تیم‌ملی در قطر به گوش رسید.

 از دست دادن فرصت‌ حضور در نقش یک مهاجم

در شرایطی که علی دایی برای حضور در تیم‌ملی با کمبود مهاجم مواجه است، جاماندن نیکبخت از همراهی تیم‌ملی یکی از بدترین اتفاقاتی بود که می‌توانست برای سرمربی تیم‌ملی پیش از دیدار با قطر بیفتد هر چند که دایی هنوز امیدوار است مشکل نیکبخت برای دیدار با تیم‌ملی امارات حل شود.

 نیکبخت، امیدوار به حل مشکل

علیرضا واحدی نیکبخت که به یکباره و به شکل غیرمنتظره‌ای از حضور در اردوی تیم‌ملی در قطر بازمانده در این رابطه می‌گوید: «مشکل پاسپورتم باعث شد نتوانم همراه سایر بازیکنان به قطر بروم و به خاطر این مسئله هم شدیدا ناراحت هستم. فعلا از دستم کاری برنمی‌آید هرچند که امیدوارم به بازی امارات برسم.»  بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس ادامه می‌دهد: «پاسپورتم دست من نبود. من فکر می‌کردم پاسپورتم در فدراسیون است اما تنها ساعاتی قبل از پرواز خبردار شدم که در باشگاه پرسپولیس است. به همین دلیل هم سفر تیم‌ملی را بامداد شنبه (گذشته) از دست دادم.»

مدیرعامل و سرپرست پرسپولیس نیز از موضوع پاسپورت نیکبخت اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و در این رابطه عنوان می‌کنند پس از صحبت‌ با نیکبخت و مطلع‌شدن از اصل موضوع، درخصوص مشکل به‌وجودآمده تصمیم‌گیری کرده و تمام تلاششان را در جهت رفع آن به کار خواهند بست.  البته مصطفوی در گفت و گو با همشهری گفته‌های نیکبخت را تایید کرد و گفت:«گذرنامه نیکبخت در باشگاه پرسپولیس است و او گمان کرده که گذرنامه‌اش در فدراسیون است.» وی ادامه داد:«به زودی این مشکل  را حل می‌کنیم تا برای سفر نیکبخت به امارات مشکلی پیش نیاید.» بازیکنی که به قول خودش شانس‌های بزرگی را در زندگی ورزشی از دست داده به شکل عجیب و تقریبا غیرمنتظره‌ای، یکبار دیگر در آستانه از دست دادن بازی در تیم‌ملی است. 

علیرضا نیکبخت که چندی قبل موضوع حسادتش به بحث آقای گلی مهاجم استقلال مطرح شده بود در پاسخ به منتقدانش می‌گوید: «اصلا اهل حسادت نیستم. من بهترین پیشنهادها برای بازی را از کشورهای اروپایی مثلا اسپانیا داشتم اما به دلایلی دوست نداشتم به اروپا بروم. نمی‌دانم، شاید هم اشتباه کردم که این شانس‌های بزرگ را از دست دادم اما محبوبیت و حضور در فوتبال ایران هم جذابیت‌هایی دارد که با خیلی از جاذبه‌های دیگر قابل قیاس نیست.

با وجود این حرف‌ها فکر می‌کنم این موضوع خنده‌دار است که من به آقای گلی یک بازیکن دیگر حسادت کنم.» نیکبخت در پاسخ به برخی منتقدان که گفته‌اند چرا تنها نیکبخت از جمع مهاجمان 9گله به تیم‌ملی هم دعوت شده در این خصوص پاسخ می‌دهد: «قرار نیست هر بازیکنی که 9 گل زده به تیم‌ملی دعوت شود. مثلا در لیست اخیر تیم‌ملی بازیکنانی بودند که سه یا چهار گل زدند؛ تنها گل زدن ملاک دعوت بازیکنان به تیم‌ملی نبوده است.»

کد خبر 67932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز