گروه‌ ورزشی: رئیس کمیته انضباطی از احضار امیر قلعه‌نویی، امید طیری و سیاوش اکبرپور به کمیته انضباطی خبر داد و اعلام کرد که صمد مرفاوی تا اطلاع‌ ثانوی از همراهی استقلال محروم است.

مجتبی شریفی در این مورد گفت: «صمد مرفاوی به خاطر نوع اعتراض‌اش به داور بازی استقلال مقابل فولاد تا اطلاع ثانوی از همراهی استقلال محروم است و امیر قلعه‌نویی، امید طیری و سیاوش اکبرپور هم برای پاسخگویی در مورد اتفاق‌های رخ‌داده در این بازی به کمیته انضباطی احضار شده‌اند و باید هفته آینده به این کمیته بیایند.»

شریفی  در پاسخ به این سئوال که اعتراض‌هایی درباره برخورد متفاوت کمیته انضباطی با هادی عقیلی و علیرضا نیکبخت‌واحدی انجام گرفته و شما چه پاسخی برای این پرسش دارید، گفت: «در ماده 22 آیین‌نامه انضباطی آ‌مده که شروع رسیدگی مستلزم به وصول گزارش یا شکایت است و در مورد هادی عقیلی هیچ گزارش یا شکایتی به ما نرسید، بنابراین رسیدگی بی‌معنا بود.

تمرد دارای مراتب است و طبق ماده 33 آیین‌نامه انضباطی این کمیته می‌تواند بر اساس مراتب تمرد تصمیم‌های مختلفی بگیرد و نمی‌توان برای همه افراد یک حکم صادر کرد. مثلا لامپ 200 وات یک مقدار نور دارد و لامپ 1000 هم یک مقدار اما همه می‌گویند هر دو لامپ نور دارد و آدم را به شک می‌اندازد. اما معلوم است که کدام لامپ نور بیشتری دارد. بنابراین تمرد دارای مراتب است و ما بر اساس مراتب آن مجازات تعیین می‌کنیم.»

شریفی در خصوص این موضوع که خیلی‌ها نسبت به استرداد پاداش‌های داده‌شده از نیکبخت واحدی اعتراض دارند، گفت: «ماده 37 برای تصمیم‌گیری در این مورد ما را به ماده 33 ارجاع داده است. وقتی بازیکنی از حضور در تیم ملی تمرد می‌کند، بنابراین پاداش هم نمی‌گیرد بنابراین ما باید به پاداش‌های گذشته او رجوع می‌کردیم و یکی از جریمه‌های او را استرداد پاداش‌های‌گرفته شده در زمان حضور علی دایی در تیم ملی اعلام کردیم.»

شریفی در پاسخ به این سئوال که چرا مسئله ملی و باشگاهی را در مورد پرونده نیکبخت تفکیک کردید، افزود: «تفکیک این مسئله به دلایل گوناگون انجام گرفت. یکی از دلایل این بود که باید برای ما روشن می‌شد که باشگاه از بازیکن خواسته که از حضور در تمرینات تمرد کند که ما با توجه به مشاهده اصرار برخی از اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس و به ویژه آخوندی نتوانستیم در این مسئله باشگاه را مقصر بدانیم. از طرف دیگر با توجه به اینکه باشگاه برای تحقق خواست هواداران به بازیکن پول داده بدون لحاظ قصور یا تقصیر باشگاه نمی‌توانستیم محرومیتی را اعمال کنیم که ضررش متوجه باشگاه و هواداران هم می‌شود. از این جهت پرونده نیکبخت در خصوص فعالیت یا محرومیت از حضور در مسابقات باشگاهی همچنان مفتوح است تا با قید صبوری و تانی بررسی‌های لازم انجام گیرد.»

وی در پاسخ به این سئوال که چه کسی می‌تواند محرومیت نیکبخت‌واحدی را کم کند، گفت: «تنها اگر مهدی تاج یا علی دایی درخواست عفو کنند ما می‌توانیم با در نظر گرفتن این درخواست محرومیت او را ببخشیم.»

رئیس کمیته انضباطی درباره گلایه افشین قطبی که گفته بود کمیته انضباطی با آبروی آدم‌ها بازی می‌کند، گفت: «در این مورد باید به مواردی اشاره کنم؛ کمیته انضباطی قصد داشت که قطبی را پس از مصاحبه جنجالی و به کار بردن واژه CRAZY و مزخرف خواندن داوری‌ها در ایران احضار کند که با توجه به تذکر هیات‌مدیره پرسپولیس و سوابق قطبی این کار را انجام نداد، دفعه دوم او به خبرنگاران توهین کرد که ما از خبرنگاران خواستیم اگر از قطبی شکایتی دارند آن را اعلام کنند که پس از عذرخواهی قطبی از خبرنگاران آنها از شکایت منصرف شدند. در مرحله سوم پس از بازی پرسپولیس مقابل مقاومت سپاسی رئیس هیات فوتبال فارس که آدم صادق و راستگویی است گزارش داد که قطبی قصد تحریک تماشاگران را داشته که ما با توجه به مشاهده از راه دور او (آیت الهی)، قطبی را به کمیته انضباطی احضار کردیم.»

شریفی افزود: «قطبی در کمیته انضباطی توضیح داد که به دلیل حضور مصطفوی کنار هواداران این به ذهن متبادر شده که او قصد تحریک تماشاگران را داشته و با توضیح‌های قطبی آشکار شد که حرکات اعتراض‌آمیز او خطاب به مصطفوی بوده است. بنابراین هم گزارش آیت‌اللهی درست بوده و هم استدلال قطبی و ما پرونده را مختومه اعلام کردیم و به هیچ وجه کمیته انضباطی به دنبال بازی کردن با آبروی افراد نیست.»

کد خبر 69271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز