گروه ورزشی: پرسپولیس در اولین نمایش، ‌پس از کناره‌گیری افشین قطبی در خانه صدرنشین لیگ به یک امتیاز دست یافت و باز هم نتوانست به صدر جدول نزدیک شود.

سرخپوشان با این تساوی و مجموع 23 امتیاز در مکان ششم جدول قرار دارند.پرسپولیس در دومین روز از رقابت‌های هفته پانزدهم پس از جدایی افشین قطبی با حضور پیروانی روی نیمکت به مصاف پیکان قزوین رفت. سرخپوشان با توجه به شکست استقلال امیدوار بودند تا با کسب 3 امتیاز این مسابقه به صدر جدول نزدیک شوند. در دقایق ابتدایی بازی، پرسپولیس هماهنگ و با انگیزه به نظر می رسید.

 از سویی آرایش 2-4-4 شکل بازی این تیم را نسبت به 1-3-2-4 که سیستم محبوب قطبی بود دگرگون ساخت. حضور توره در خط حمله، ‌کریمی در سمت راست خط میانی و نوری در سمت چپ خط هافبک چهارنفره پرسپولیس  شکل بازی این تیم را تغییر داده بود.

بازگشت توره

بازگشت ابراهیم توره که پس از هفته‌ها غیبت در ترکیب اصلی قرار گرفت هیجان و تحرک بیشتری در خط حمله پرسپولیس ایجاد کرد. مهاجم سنگالی در این مسابقه دو گل به ثمر رساند، یک پنالتی گرفت و با پاس‌های دقیق، دیگر همبازیانش را در موقعیت گلزنی قرار داد. توره در تقابل با پیکان که تیم سابق خودش بود انگیزه‌های زیادی داشت. در مقابل اما نیکبخت، ‌بهترین گلزن این فصل پرسپولیس نمایش ضعیفی داشت و در حقیقت بدترین بازی این فصل خودش را ارائه داد. ستاره شماره 10 با از دست دادن دو ضربه پنالتی ناکام‌ترین بازیکن این مسابقه بود.

پرسپولیس در دقیقه اول بازی صاحب اولین موقعیت گلزنی شد اما کریم باقری نتوانست از این فرصت استفاده کند. دو دقیقه بعد ابراهیم توره در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه‌بان پیکان با یک ضربه دقیق  گل اول را به ثمر رساند. پرسپولیس پس از گشودن دروازه تیم میزبان همچنان تیم برتر میدان بود. در دقیقه 6 علی کریمی در داخل محوطه جریمه سرنگون شد و سرخپوشان صاحب یک ضربه پنالتی شدند اما نیکبخت با بی‌دقتی این فرصت را از دست داد. در مقابل بازیکنان پیکان با چند سانتر خطرناک دروازه پرسپولیس را تهدید کردند. در دقیقه 15 مسابقه، توره می‌توانست گل دوم را به ثمر برساند. ضربه دقیق مهاجم آفریقایی در مصافی تک‌به‌تک می‌توانست گل دوم را ثبت کند اما مدافع پیکان با دست توپ را دفع کرد. داور مسابقه در این صحنه می‌توانست اعلام پنالتی کند و بازیکن پیکان را از زمین اخراج کند اما به ادامه بازی رای داد.

اولین موقعیت جدی پیکان در دقیقه 24 شکل گرفت. سیدصالحی با یک ضربه دقیق دروازه حقیقی را هدف قرار داد اما توپ مهاجم پیکان به تیر افقی دروازه برخورد کرد. دو دقیقه بعد میثم امیری با یک ضربه سر دروازه را تهدید کرد. در دقیقه 27 علی کریمی می‌توانست زننده گل دوم باشد اما ضربه آکروباتیک ستاره شماره 8 وارد دروازه نشد. پیکانی‌ها در این دقایق موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریف نداشتند اما به راحتی گل تساوی را به ثمر رساندند.

ایمان حیدری با اشتباه باقری‌ها و سپهر در مصافی تک به تک به راحتی دروازه پرسپولیس را گشود و بازی در دقیقه 33 به تساوی کشیده شد. دو دقیقه بعد با اشتباه عجیب حقیقی، محمدرضا طهماسبی گل دوم پیکان را به ثمر رساند. ضربه ایستگاهی این بازیکن به شکل عجیبی درون دروازه قرار گرفت و دروازه بان جوان پرسپولیس مقصر اصلی در این گل بود. بازیکنان پرسپولیس تا پایان نیمه نخست به دنبال جبران نتیجه بودند. باقری و توره دو موقعیت مناسب را از دست دادند و بازی در نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید.

در آغاز نیمه دوم پیکان تیم برتر میدان بود. حیدری در دقیقه 47 جدی‌ترین موقعیت را از دست داد. ضربه سر این بازیکن به تیرک دروازه برخورد کرد و حقیقی در این صحنه هم هیچ واکنشی از خود نشان نداد. پرسپولیس در دقیقه 52 به گل مساوی رسید. اشتباه محمدی،
یک ضربه غیرمستقیم در داخل محوطه جریمه به پرسپولیس هدیه کرد و ابراهیم توره در شلوغی مقابل دروازه توپ را به گل دوم تیمش تبدیل کرد.

 سرخپوشان پس از این گل به دنبال برتری و شکست پیکان در خانه بودند. باز هم ابراهیم توره چهره موفق قرمزها در موقعیت تک‌به‌تک با محمدی قرار گرفت و با خطای مدافع پیکان سرنگون شد.

دومین پنالتی

داور دومین پنالتی را به نفع پرسپولیس اعلام کرد و باز هم نیکبخت پشت توپ قرار گرفت. مهاجم شماره 10 قرمزها که بدترین بازیکن پرسپولیس در این مسابقه بود دومین پنالتی را هم از دست داد و محمدی در مقابل ستاره‌های تیم سابق خودش در مهار دو پنالتی موفق بود. نیکبخت البته هر دو ضربه خودش را به مرکز دروازه زد و محمدی به راحتی ضربات این بازیکن را دفع کرد. بعد از پنالتی دوم پرسپولیس، احتیاط بر بازی حاکم شد و موقعیت‌های کمتری روی دروازه‌ها به وجود آمد. پیکان در دقیقه 66 صاحب فرصت خوبی برای گلزنی شد اما ضربه سر سیدصالحی از بالای دروازه به اوت رفت. ایمان حیدری در دقیقه  75 در داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد اما توپ را از بالای دروازه به اوت فرستاد. تداوم بازی ضعیف نیکبخت موجب تعویض این بازیکن شد.

نیکبخت، اولین تعویض پیروانی

 افشین پیروانی در اولین تعویض خودش روی نیمکت پرسپولیس نیکبخت را از زمین خارج کرد و به جای ستاره شماره 10 هادی نوروزی وارد زمین شد. نوروزی در دقیقه 85 بازی بهترین فرصت خود را از دست داد. این بازیکن در داخل محوطه 6 قدم می‌توانست زننده گل سوم باشد اما ضربه این بازیکن توسط محمدی مهار شد. این آخرین فرصت جدی پرسپولیس بود. در 5 دقیقه پایانی، پیکان نمایش متفاوتی ارائه داد و صاحب چند فرصت جدی برای گشودن دروازه سرخپوشان شد.

حقیقی در این دقایق عکس‌العمل‌های خوبی داشت و از دروازه پرسپولیس مقابل حملات پر تعداد پیکان به خوبی دفاع کرد. مدافعان پرسپولیس اما در این دقایق، پراشتباه و ضعیف ظاهر شدند. اشتباهات پیاپی شیری، ‌نوری و محمد چند بار پیکانی‌ها را در موقعیت گلزنی قرار داد اما فرصت‌های آخر پیکان هم به گل تبدیل نشد و بازی با تساوی دو بر دو به پایان رسید. اولین تجربه سرمربیگری پیروانی با روز بد نیکبخت و از دست دادن 2 پنالتی همراه شد تا ستاره پرسپولیس  بعداز تعویض روی نیمکت اشک بریزد.

کد خبر 69042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز