شنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۷ - ۰۴:۳۰
۰ نفر

گروه ورزشی: تیم‌ملی فوتبال کشورمان برای انجام سومین دیدار خود در چارچوب مسابقات مقدماتی جام‌جهانی 2010 بامداد یکشنبه عازم دبی امارات خواهد شد.

 ملی‌پوشان فوتبال کشورمان با 23 بازیکن و 8 همراه بامداد روز یکشنبه با پرواز امارات راهی شهر دبی می‌شوند و بلافاصله پس از ورود به این کشور در هتل «نون‌پیک» مستقر خواهند شد.علی دایی در آستانه دیدار حساس تیم‌ملی قصد ندارد مقابل منتقدان خود قرار بگیرد. شاید به همین دلیل تحت هیچ شرایطی تن به گفت‌وگوی رسانه‌ای نمی‌دهد. البته او پس از پایان تمرینات تیم‌ملی با دوربین‌های تلویزیونی مصاحبه  و راجع به مسائل مربوط به تیم‌ملی صحبت‌هایی را مطرح کرد.در تمرین دیروز دوربین‌های شبکه‌های عربی کاس و دبی‌اسپورت قصد تصویر برداری و مصاحبه با دایی را داشتند که سرمربی تیم‌ملی اجازه این کار را نداد. دایی دیروز به یاد روزهای جوانی‌اش افتاد و همراه با سایر ملی‌پوشان پا به توپ شد.

ایران در حالی به مصاف امارات می‌رود که در گروه سوم با تساوی مقابل عربستان و پیروزی مقابل کره‌شمالی و کسب 4 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفته است. در این گروه کره‌جنوبی در صدر قرار دارد و تیم‌های ایران، عربستان و کره‌شمالی در رده‌های بعدی قرار دارند. علی دایی اما معادلات بازی با امارات را به خوبی می‌شناسد. این اولین رویارویی او و تیمش برابر امارات محسوب نمی‌شود. چرا که  در دور قبلی نیز نبرد اندیشه‌های دایی و متسو به نفع تیم‌ملی فوتبال کشورمان خاتمه یافت. هرچند که متسو از تیم‌ملی امارات کنار رفت و حالا علی دایی باید شانس خود را مقابل دومنک فرانسوی آزمایش کند.امارات بدون امتیاز در قعر جدول گروه دوم مسابقات مقدماتی جام‌جهانی قرار دارد.

کفاشیان: دایی، برگ برنده ایران مقابل امارات

رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با مسابقه تیم‌ملی با امارات گفت: «علی دایی با دانش، سابقه و تجربه‌ای که در مربیگری دارد به خوبی تیم را هدایت می‌کند. دایی زمانی که بازیکن بود بهترین بوده و هم‌اکنون که در سمت سرمربی فعالیت می‌کند نیز در حرفه خود بهترین است. در کل مجموعه صفاتی که یک مربی خوب می‌تواند داشته باشد در وجود
علی دایی بارز است و معتقدم با تدابیر او حتما می‌توانیم در مسابقه با امارات پیروز شویم. او برگ برنده تیم‌ملی در بازی با امارات خواهد بود.»

دایی: امارات تیم خطرناکی است

دایی: «به جوان‌های تیم‌ من بیشتر فرصت بدهید.» این خواسته سرمربی تیم‌ملی است. او از رسانه‌ها خواسته است که به بازیکنان جوان تیم‌ ملی بیشتر فرصت و بها بدهند.
علی دایی اظهار داشت: «ما اگر بازی تدارکاتی برگزار کنیم با یک سری از انتقادات و اگر برگزار نکنیم با مجموعه دیگری از انتقادات روبه‌رو می‌شویم. شاید هیچکس به این موضوع توجه نکرد که بازیکنان جوان تیم‌ملی ایران پس از گذشت تنها دو روز از بازی‌های لیگ‌برتر به مصاف قطر رفتند و با انجام یک بازی خوب، حریف خود را شکست دادند.

بسیاری از بازیکنان در آخرین لحظه خود را با هواپیما به تیم‌ملی رساندند و با وجود خستگی، بازی بسیار خوبی انجام دادند. همین غیرت بازیکنان جوان و خوب تیم‌ملی ایران است که توقع داریم مورد توجه قرار گیرد.»علی دایی درباره دعوت از بازیکنان لژیونر برای بازی مقابل امارات نیز گفت: «ما از 6 بازیکن لژیونر نیز برای حضور در بازی مقابل امارات دعوت می‌کنیم که اسامی آنها توسط روابط عمومی فدراسیون اعلام می‌شود و ما تمامی بازیکنان حاضر در اردو را  همراه 6 بازیکن لژیونر که در مجموع 27 نفر می‌شوند با خود به امارات می‌بریم.»وی افزود: «ما در دور مقدماتی یک بار با امارات مساوی کرده و یک بار نیز این تیم را شکست داده‌ایم.

در هر صورت امارات تیم خطرناکی است و با توجه به اینکه آخرین شانس خود را برای صعود امتحان می‌کند، به هیچ عنوان این تیم را دست‌کم نمی‌گیریم. با این حال با تمام توان و برای کسب 3 امتیاز به امارات می‌رویم.»علی دایی درباره بازی تدارکاتی مقابل تیم‌ملی قطر نیز گفت: «در هر صورت به دلیل آنکه بازی مقابل کویت لغو شد، ما بین بازی کردن و بازی نکردن، گزینه بازی کردن را انتخاب کردیم. بی‌تردید اگر با کویت بازی می‌کردیم نفرات تیم‌ملی فرصت بیشتری برای استراحت داشتند اما در هر صورت بازی با قطر نیز برای بازیکنان جوان تیم‌ملی بسیار مفید بود.»

علی دایی درباره دعوت از بازیکنان شایسته به تیم‌ملی گفت: «در هر صورت من وظیفه‌ام را انجام می‌دهم و طبق وظیفه‌ای که دارم باید بهترین نفرات را به تیم‌ملی دعوت کنم. طبیعی است که اشتباهاتی نیز رخ دهد، اما تا جایی که شرایط به ما اجازه دهد، آماده‌ترین بازیکنان را به تیم‌ملی دعوت می‌کنیم. قبول دارم که ما بازیکنان بسیار خوب دیگری نیز در فوتبال کشور داریم اما در هر صورت هم‌اکنون نیز 27 بازیکن را برای بازی با امارات همراه خواهیم داشت که همین تعداد هم زیاد است.

با این حال از تمامی بازیکنان خوب و جوان فوتبال کشور در مقاطع مختلف برای حضور در تیم‌ملی دعوت می‌شود.»امروز اسامی لژیونرهای تیم‌ملی که باید به حاضران در اردو اضافه شوند هم اعلام خواهد شد و لیست تیم ملی نهایی می‌شود.سرمربی تیم‌ملی درباره حضور کریم باقری در تیم‌ملی نیز گفت: «کریم باقری در بازی مقابل قطر  ابتدای بازی 2، 3 پاس اشتباه داد که تصور می‌کنم دلیل آن به مدت طولانی دوری او از تیم‌ملی بازمی‌گشت. با این حال هرچه از زمان بازی گذشت، کریم باقری بهتر شد و اعتماد به نفس خوبی پیدا کرد. من اعتقاد دارم باقری یکی از خوب‌های تیم‌ملی ایران است.»

مشکل انجام بازی‌های تدارکاتی

علی دایی بارها در خصوص انجام بازی‌های تدارکاتی واکنش نشان داده است اما به احتمال فراوان بازیکنان تیم منتخب باسک بازی مقابل ایران را تحریم خواهند کرد.روز گذشته خبرگزاری ایسنا در این باره نوشت: «براساس اعلام فدراسیون فوتبال ایران تیم‌های ایران و ایالت باسک 23 دسامبر در دیداری دوستانه به مصاف هم خواهند رفت. با این حال روزنامه هرالد تریبون از تحریم این بازی توسط بازیکنان منتخب باسک خبر داد.

165 بازیکن فعلی و قدیم این تیم با انتشار بیانیه‌ای نسبت به تغییرنام تیم منتخب باسک از «اسکادی هریا» اعتراض کردند.جولای گذشته فدراسیون فوتبال اسپانیا نام تیم منتخب باسک را از «اسکادی هریا» به «اسکادی» تغییر داد که این مسئله با اعتراض بازیکنان این تیم روبه‌رو شد.همچنین 27 بازیکن باسکی از اتلتیک بیلبائو گرفته تا پاناتینایکو یونان و رئال سوسیه‌داد این بیانیه را امضا کرده‌اند.

کد خبر 68330

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز