چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۶:۲۷
۰ نفر

کریم اعظمی: آنهایی که در فصل نقل و انتقالات بدون تیم ماندند.

فصل نقل و انتقالات نهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر ساعت 24 روز دوشنبه به پایان رسید و هیات‌های فوتبال فقط با گذشت دقایقی از ساعت 24 باز بودند و طبق دستور سازمان لیگ زمان نقل و انتقالات تمدید نشد. در این میان فقط به 3 تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر یعنی استیل‌آذین، شاهین پارس جنوبی و تراکتورسازی تبریز مهلت اضافه 48ساعته‌ای داده شد تا هرچه زودتر اقدام به جذب بازیکنان موردنظرشان کنند. نکته قابل توجه در فصل نقل و انتقالات این بود که بسیاری از چهره‌های سرشناس فوتبال ایران بدون تیم ماندند که در بین آنها باید به سرشناس‌ترین بازیکن یعنی علی کریمی اشاره کرد.

او پس از اختلافات شدید با باشگاه پرسپولیس قراردادش را با این تیم تمدید نکرد و حالا گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد کریمی شنیده می‌شود. مدیر برنامه‌های این بازیکن تاکید کرده که او از قطر، ایران و چین پیشنهاد دارد و بعضی از نزدیکان این بازیکن هم خبر می‌دهند که او شاید راهی آمریکا شود. کریمی اما در مورد وضعیت خودش سیاست سکوت در پیش گرفته و خیلی‌ها معتقدند که هیچکس نمی‌داند او در نهایت چه تصمیمی خواهد گرفت.

رحمان رضایی هم که تا چند سال پیش یکی از مطرح‌ترین مدافعان ایران بود بدون تیم ماند. او در حضور 6ماهه‌اش در پرسپولیس نتوانست مثل روزهای اوج فوتبال بازی کند و هیچ تیم لیگ برتری هم به سراغش نرفت. رحمان در حال حاضر در کشور ایتالیا به سر می‌برد و
به گفته خودش در حال مذاکره با چند تیم عربی است تا شاید این شانس را داشته باشد که در خارج از ایران فوتبالش را ادامه دهد. علی علیزاده مهاجم فصل گذشته استقلال تهران هم نتوانست با هیچ تیمی قرارداد امضا کند.

علیزاده که تنها هنر او استفاده از پرتاب اوت‌های بلند است، بعد از جدایی از استقلال با صراحت اعلام کرد که از چند تیم لیگ برتری پیشنهاد دارد و حتی به این فکر می‌کند که شاید به لیگ امارات برود ولی قابل پیش‌بینی بود که با وجود مهاجمان بااستعداد در فوتبال ایران، او پشت خط بماند. علیزاده به هیچ عنوان پیشنهاد قابل‌توجهی ندارد و شاید در لیگ دسته اول به فوتبالش ادامه دهد. نوع فوتبال این بازیکن و همچنین افت او در سال‌های اخیر باعث می‌شود که احتمال بازگشت علیزاده به لیگ برتر را نزدیک به صفر بدانیم.

اشکان نامداری دروازه‌بان فصل گذشته استقلال که بیشتر خودش را روی نیمکت این تیم سرگرم می‌کرد هم با تیمی قرارداد امضا نکرد. شاید اگر محمد محمدی به استقلال نمی‌آمد مسئولان این باشگاه نامداری را نگه می‌داشتند ولی حالا این دروازه‌بان باید همچنان به دنبال تیم باشد.  محمدرضا مامانی هافبک فصل گذشته پاس همدان هم خیلی امیدوار بود که با وقوع اتفاقات عجیب و پشت‌پرده دوباره به پرسپولیس برگردد.

او حتی یک جلسه هم با این تیم تمرین کرد ولی خیلی زود از تمرینات تیم سرخپوش تهرانی دیپورت شد. مامانی که زمان مربیگری افشین قطبی در پرسپولیس حضور داشت به همراه علیرضا واحدی نیکبخت و شیث رضایی مثلث پرحاشیه پرسپولیس را تشکیل می‌دادند. او بعد از جدایی از پرسپولیس بارها ادعا کرد که در پاس همدان ثابت می‌کند که پرسپولیسی‌ها در از دست دادن او اشتباه کردند ولی مامانی در پاس همدان هم نیمکت‌نشین بود تا در نهایت افت چشمگیری داشته باشد. او هم نتوانست با هیچ تیم لیگ برتری قرارداد امضا کند و در نهایت بدون تیم ماند.احمد مومن‌زاده مهاجم سال‌های نه‌چندان دور استقلال که در یک بازی به یادماندنی دروازه خالی را به اوت زد، فصل گذشته حضور کوتاه‌مدتی در راه‌آهن داشت.

مومن‌زاده را گل‌نزن‌ترین مهاجم ایران در سال‌های اخیر می‌دانند که همواره در پیدا کردن تیم دچار مشکلات زیادی می‌شود. او هم پس از جدایی از راه‌آهن با هیچ تیمی به توافق نرسید و حالا باید در انتظار اتفاقات جدیدی باشد. چند سال پیش مومن‌زاده بمب خبری فتح‌الله‌زاده مدیرعامل سابق استقلال بود که این بازیکن را در شرایطی که با پرسپولیس قرارداد داخلی امضا کرده بود جذب کرد ولی حالا هیچ تیمی برای جذب او تلاش نمی‌کند.

سهراب انتظاری دیگر مهاجم راه‌آهن هم که بعد از جدایی از پرسپولیس دیگر خبر خاصی از او نشد، بدون تیم ماند. او پس از ترک پرسپولیس سه فصل پیراهن راه‌آهن را بر تن کرد ولی هیچ وقت نتوانست به عنوان یک مهاجم طرازاول خودش را به فوتبال ایران معرفی کند. انتظاری، زمانی که به پرسپولیس آمد در چند بازی پیاپی گلزنی کرد تا خیلی‌ها بگویند این باشگاه یک فرشاد پیوس دیگر را به فوتبال ایران معرفی خواهد کرد ولی مرور زمان ثابت کرد که این بازیکن حتی 20درصد از توانایی‌های پیوس را هم ندارد.

علیرضا واحدی نیکبخت پرحاشیه‌ترین بازیکن ایران در سال‌های اخیر هم نتوانست با تراکتورسازی قرارداد امضا کند. او بعد از جدایی از پرسپولیس بلافاصله راهی تراکتور شد ولی سازمان لیگ او را محروم کرد. می‌گویند نیکبخت به دلیل مسائل حاشیه‌ای زیاد و همچنین امتناع از حضور در تیم ملی محروم شده است و جالب اینجاست که عصر روز دو‌شنبه و در حالی که این بازیکن به هیات فوتبال رفته بود به یک‌باره متوجه شد که قرارداد او را ثبت نخواهند کرد و این خبر بسیار تلخی برای مهاجم فصل گذشته پرسپولیس بود. نیکبخت که همیشه دوست دارد در کانون توجه رسانه‌ها قرار بگیرد فعلا بدون تیم مانده هرچند که می‌گویند ناصر شفق مدیرعامل تراکتورسازی در حال رایزنی است تا مشکلات او را حل کند.

حنیف عمران‌زاده هم در لیگ امسال نمی‌تواند استقلال را همراهی کند. او قراردادش را با تیم آبی‌پوش تهرانی ثبت کرده ولی متهم به مشکلات اخلاقی شده و سازمان لیگ مانع از بازی کردن او خواهد شد. البته استقلالی‌ها در تلاش برای حل مشکل عمران‌زاده هستند و یادمان نرفته که واعظ آشتیانی چند روز پیش گفت اگر عمران‌زاده محروم شود به دیوان عدالت اداری شکایت خواهد کرد.حامد کاویانپور هافبک سابق پرسپولیس هم تلاش زیادی کرد تا پس از چند سال به لیگ برتر ایران بازگردد ولی سرانجام ناکام ماند.

او پس از حضور در پرسپولیس به دلیل دوندگی زیاد و زدن تکل‌های بلند در فوتبال ایران چهره شد و حتی به تیم ملی هم راه یافت ولی نتوانست نظر بلاژویچ را عوض کند چراکه این مربی کروات علاقه خاصی به بازی جواد نکونام داشت. کاویانپور به مرور زمان از سطح اول فوتبال ایران محو شد و مدتی هم به دلیل دوپینگ محروم بود. او که یک فصل در لیگ ترکیه بازی کرد پس از بازگشت به ایران نتوانست مثل روزهای اوج بازی کند و استیل‌آذین آخرین تیمی بود که حامد برایش بازی کرد. او از طریق برخی دوستانش تلاش کرد تا به پرسپولیس یا استیل‌آذین برود ولی در نهایت به هدف خود نرسید.

کد خبر 86522

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز