ناصر قراگزلو: علیرضا نیکبخت‌واحدی مهاجم پرسپولیس برای هفتمین‌بار متوالی با دریافت اخطار از بازی ماقبل دربی محروم شد تا بدون مشکل در حساس‌ترین بازی لیگ‌برتر حضور داشته باشد.

اما گفته می‌شود اخطار نیکبخت در دیدار با پیام، موجبات ناراحتی قطبی از این بازیکن را فراهم ساخته است.

در محافل ورزشی از قول قطبی گفته می‌شود که وی مدعی شده، نیکبخت باید بیشتر با رفتار حرفه‌ای آشنا شود و این بازیکن حق نداشته در دیدار با پیام مشهد به عمد از داور کارت زرد بگیرد و به همین دلیل او باید روز دربی روی نیمکت بنشیند. از قول سرمربی همچنین عنوان شده اگر پرسپولیس در دیدار با پگاه به جهت کمبود مهاجم متضرر می‌شد چه کسی مشکلات را بر گردن می‌گرفت.

علیرضا واحدی‌نیکبخت در آستانه دربی سعی دارد کمتر در مورد مسائلی حرف بزند که او را با حاشیه جدیدی مواجه می‌کند. به همین دلیل در پاسخ به این سئوال که سرمربی از رفتارش به جهت دریافت کارت زرد اظهار ناراحتی کرده و به همین دلیل، امکان نیمکت‌نشینی‌اش در دربی وجود دارد به همشهری می‌گوید: «اول از همه بگویم که من در مورد دربی حرف نمی‌زنم چون باشگاه از ما خواسته فعلاً در مورد دربی حرف نزنیم.

ضمن آنکه کادرفنی هم از بازیکنان خواسته‌اند مصاحبه نکنند، حرف نزنند و با گفتن مسائل فنی و سایر موارد، تیم را به حاشیه نبرند اما یک موضوع را بگویم؛ حرف‌هایی که از قول قطبی مطرح شده فقط در حد حرف و شنیده بوده و دهان به دهان چرخیده، بنابراین در مورد موضوعی که خودم از دهان قطبی نشنوم و صحت و سقم آن برایم مشخص نشده باشد، نمی‌توانم حرف بزنم.»

ستاره شماره 10 پرسپولیس که به نظر می‌رسد نسبت به گذشته بسیار حرفه‌ای‌تر شده و با زیرکی و به دور از حاشیه‌سازی حرف می‌زند، ادامه داد: «سرمربی تیم تنها تصمیم‌گیرنده در مورد ارنج تیم است و قطعاً هیچ بازیکنی نمی‌تواند به سرمربی یک تیم بابت بیرون‌ماندن از ارنج اعتراض کند.» نیکبخت اما در پاسخ به این سئوال که تاکنون پیش از 7 دربی خودش را محروم کرده تا در دربی بازی کند حرف‌های جالبی برای گفتن دارد: «نه، اصلاً اینطور نیست که من بخواهم مخصوصاً کارت بگیرم تا در دربی بازی کنم. من در بازی با پیام عمداً اقدام به کارت گرفتن نکردم.»

نیکبخت ادامه می‌دهد: «مثلاً در زمان مربیگری دنیزلی که با تیم پاس بازی داشتیم من با وجود 2 اخطاره‌بودن بهترین بازی را برای پرسپولیس پیش از دربی انجام دادم و اخطاری هم نگرفتم. جالب آنکه در دربی هم برای پرسپولیس بهترین بازی را انجام دادم. بنابراین نمی‌دانم چرا برخی‌ها همواره دوست دارند برای من حاشیه جدیدی بسازند در حالی که هیچ‌وقت چنین موضوعی برای بقیه بازیکنان وجود نداشته است.»

نیکبخت در مورد اینکه شاید به دلیل حضور توره، کریمی و چند بازیکن هجومی دیگر در ترکیب اصلی پرسپولیس مقابل استقلال قرار نگیرد، می‌گوید: «بعضی‌ها دوست دارند تیم ما را قبل از دربی به حاشیه ببرند. مطمئناً سرمربی تیم هر بازیکنی که در تمرینات پیش از دربی عملکرد بهتری داشته باشد را انتخاب می‌کند.

ضمناً من در ترکیب پرسپولیس در چند دربی گذشته عملکرد خوبی داشتم و حتی به استقلال گل هم زده‌ام بنابراین فکر می‌کنم در دربی بازیکن تأثیرگذاری بوده‌ام و مطمئناً سرمربی تیم ما در دربی از همه توانایی‌ تیمش استفاده خواهد کرد.» مدیر برنامه‌های قطبی هم در گفت‌وگو با همشهری، از انجام برخی از مصاحبه‌ها و حرف‌های به چاپ‌رسیده در مورد نیکبخت از جانب سرمربی تیم پرسپولیس اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

مدیر برنامه‌های قطبی می‌گوید: «قطبی مصاحبه‌ای انجام نداده که نیکبخت در دربی نیمکت‌نشین است. ضمن آنکه در هیچ محفل خصوصی‌ای هم این صحبت را مطرح نکرده که نیکبخت را در دربی نیمکت‌نشین خواهد کرد. مطمئناً سرمربی تیم تمام بازیکنان مدنظرش را برای دربی، براساس حضور مستمر و میزان آمادگی‌شان در تمرینات پیش از دربی انتخاب می‌کند و هیچگاه به لحاظ روانی و تاکتیکی پیش از دربی از ارنج موردنظرش صحبت نمی‌کند تا دستش را برای رقیب رو کند.»

اما جدا از حرف‌های نیکبخت و مدیربرنامه‌های قطبی به دلیل قرار گرفتن برخی از عناصر هجومی در کنار یکدیگر و نمایش موفق آنها در دیدار با پگاه، احتمال نیمکت‌نشینی نیکبخت در دربی وجود دارد. گلزنی و آمادگی بالای توره به خصوص در دیدار با پگاه، اولین دلیلی است که می‌توان آن را در مورد احتمال نیمکت‌نشینی نیکبخت مطرح کرد.

دومین دلیل برای نیمکت‌نشینی احتمالی نیکبخت، علاقه قطبی به روش 1-3-2-4 و برای عناصر پشت تک‌مهاجم اصلی استفاده از کریمی، باقری و پتروویچ است که در دیدار با پگاه، نمایش خوبی را در کنار یکدیگر ارائه دادند و بعید است که قطبی به ترکیب آنها دست بزند. هرچند که در این سیستم احتمال حضور نیکبخت به جای کریم باقری و انتقال باقری به پست هافبک دفاعی وجود دارد که البته به دلایل فنی این امر نیز تا حدودی بعید به نظر می‌رسد.

کد خبر 64438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز