گروه ورزشی: نیکبخت پس از خداحافظی قطبی از پرسپولیس در بسیاری از مصاحبه‌هایش به صراحت گفت: «اگر قطبی بار دیگر به‌عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شود، قطعاً در این تیم بازی نخواهم کرد.»

انتقاد صریح این بازیکن از سرمربی قهرمان فصل گذشته، به‌طور شفاف موضع این بازیکن را در قبال قطبی نشان می‌داد.

بعد از گذشت یک ماه، تلاش‌های بسیاری از سوی مسئولان باشگاه پرسپولیس انجام شد تا نهایتاً قطبی به عنوان سرمربی این تیم برای دو فصل دیگر انتخاب شود، اتفاقی که شاید برای نیکبخت تبعات چندان خوبی نداشته باشد.

این بازیکن اما درخصوص تمدید قراردادش و حضور مجدد قطبی در پرسپولیس می‌گوید: «من دو سال دیگر قراردادم را با پرسپولیس تمدید کردم و مشکلی با حضور مجدد قطبی به‌عنوان سرمربی ندارم.»

شماره ۱۰ پرسپولیس درخصوص تغییر مواضع آشکارش نسبت به گذشته می‌گوید‌: «شما می‌خواهید از زبان من چه حرفی را بشنوید؟ بله، در آن مقطعی که علیه قطبی صحبت کردم، از ایشان ناراحت بودم. فقط همین. شجاعت این را دارم که الان هم به شما بگویم آن حرف‌ها را در آن مقطع زمانی خاص علیه قطبی مطرح کردم اما هرچه بود، تمام شد و من دیگر ناراحتی از سرمربی تیم ندارم.»

نیکبخت ادامه می‌دهد: «هر مربی یا بازیکنی، ممکن است به دلیل مسئولیتی که برعهده دارد دچار تنش و مشکلاتی شود، اما هدف من و قطبی حتی در اوج مشکلات هم فقط قهرمانی پرسپولیس بود. این هدف وجه مشترک من و سرمربی تیم در سخت‌ترین لحظات بود. ضمناً باید بگویم، من کینه‌ای نیستم. اگر دنبال تلافی کردن بودم، مطمئناً در سه بازی آخر فصل که برروی نیمکت نشستم برای تیمم و قطبی مشکل‌ساز می‌شدم اما چون هدفم کمک به تیم و قهرمانی آن بود، هیچ مشکلی برای قطبی و پرسپولیس به‌وجود نیاوردم.»

نیکبخت از خریدی‌های متعدد پرسپولیس در خط حمله و سایر پست‌ها اصلاً‌ نگران نیست: «چرا باید نگران خریدهای پرسپولیس باشم؟ همیشه از رقابت با سایر بازیکنان لذت می‌برم و فکر می‌کنم تیم ما امسال باید در سه جام بجنگد و تقریباً 56 بازی در پیش دارد.

مسلماً این تعداد بازی، شرایط استفاده از بیشتر بازیکنان را برای سرمربی تیم فراهم خواهد کرد. ضمناً خیال شما را راحت کنم؛ من هیچ مشکلی با قطبی ندارم و به عشق پرسپولیس و هوادارانش، دو فصل دیگر قراردادم را تمدید کردم. من دو فصل رویایی را در پرسپولیس پشت‌سر گذاشتم. تمام این مسائل باعث شده نتوانم به راحتی تیمم را تغییر بدهم.»

او به خریدهای پرسپولیس اشاره می‌کند و می‌گوید: «به‌اعتقاد من، واقعاً‌ پرسپولیس خریدهای خوبی داشته. من از این موضوع خوشحالم. خرید توره، احتمالاً عماد رضا و مخصوصاً محمد منصوری شرایط تیم ما را ایده‌آل خواهد کرد.»

شماره ۱۰ پرسپولیس از خرید چند مهاجم و احتمال نیمکت‌نشینی‌اش ابراز نگرانی نمی‌کند: «نظری در مورد نیمکت‌نشینی ندارم. مطمئن باشید با این خریدها هیچ مشکلی برای من
 به وجود نمی‌آید. ضمناً ممکن است شیوه و سیستم سرمربی تیم‌مان به گونه‌ای باشد که ترجیح بدهد از تمام نیروهای تهاجمی‌اش در یک بازی استفاده کند.»

نیکبخت همچنین در مورد مقایسه خریدهای این فصل با سال قبل می‌گوید: «به‌نظر من سال قبل هم خریدهای تیم ما واقعاً عالی بود اما کیفیت بازیکنان و نوع جذب آنها نه تنها در تیم ما، بلکه در تمام تیم‌ها در مقایسه با فصل‌های قبل کاملاً متفاوت خواهد بود.»

چرخش به استقلال در آخرین لحظه

یکی از اعضای هیأت‌مدیره پرسپولیس که نقش غیرقابل انکاری در خریدهای اخیر پرسپولیس دارد با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری درخصوص نیکبخت برعهده قطبی است، می‌افزاید: «افشین قطبی به عنوان سرمربی تیم ما انتخاب شده و مطمئناً او باید در مورد نیکبخت تصمیم بگیرد.»

مجید فرخزادی یکی دیگر از اعضای هیأت‌مدیره برخلاف این نظر حضور نیکبخت را در پرسپولیس قطعی می‌داند: «نیکبخت قراردادش را به‌مدت دو فصل دیگر تمدید کرده است. او بازیکن باشگاه ما محسوب می‌شود و قطعاً تحت‌نظر کادر فنی به فعالیت خود در پرسپولیس ادامه خواهد داد. با حضور قطبی مشکلی برای نیکبخت به‌وجود نخواهد آمد.»

این درحالی است که باوجود اظهارنظر صریح مدیرعامل استقلال مبنی بر جذب ‌نکردن نیکبخت برای فصل آتی، برخی‌ اعتقاد دارند در صورت حذف احتمالی نیکبخت پس از حضور مجدد قطبی در پرسپولیس، احتمالاً رقیب این تیم برای تلافی در خصوص ابراهیم توره با ستاره سرخ‌ها قرارداد خواهد بست.

علیرضا نیکبخت در گفت‌وگو با همشهری با قاطعیت حضور در استقلال را تحت هر شرایطی رد می‌کند و می‌گوید: «اصلاً جوابی برای این سئوال شما ندارم. تصمیم من همان چیزی است که در صحبت‌هایم به آن اشاره کردم. من به تیم دیگری به غیر از پرسپولیس فکر نمی‌کنم و دوست ندارم از استقلال حرف بزنم.»

کد خبر 56949

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز