دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۸
۰ نفر

محمدجواد پاینده: بازیکنان پرسپولیس چند روزی است که تمرینات خود را برای حضور در فصل جدید از سر گرفته‌اند اما آغاز تمرینات، پیش از انتخاب سرمربی و حضور بازیکنان سرشناس جنبه تشریفاتی دارد.

بسیاری از بازیکنان تاثیرگذار پرسپولیس همچنان در انتظار انتخاب سرمربی هستند، همین‌طور بازیکنانی که از این تیم پیشنهاد همکاری داشته‌اند، اما پیش از انتخاب سرمربی نمی‌توانند در خصوص پیوستن به پرسپولیس ‌تصمیم‌گیری کنند.

البته مجید فرخزادی عضو هیأت‌مدیره باشگاه می‌گویدکه در خصوص تمدید قرارداد نیکبخت، ‌خلیلی و کعبی اقدامات لازم صورت گرفته و این بازیکنان به احتمال ۱۲۰ درصد فصل آینده را نیز در پرسپولیس سپری خواهند کرد.

افشین پیروانی فعلا تمرینات را زیر نظر دارد،‌ عابدزاده به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها انتخاب شده و کماسی، بدنساز کادر فنی جدید پرسپولیس است. حضور همه این افراد در کادر فنی پرسپولیس جدید قطعی شده  و در این جمع تنها یک جای خالی برای سرمربی باقی مانده است.

شرایط قطبی

در هفته‌های اخیر نام‌های متعددی به عنوان گزینه‌های هیأت‌مدیره برای هدایت پرسپولیس مطرح شدند. جدی‌ترین نام، ‌سرمربی فصل گذشته بود. افشین قطبی که در حقیقت با برخی از افکار مخالف بود حالا می‌تواند با توجه به شرایط جدید به تیم قهرمان بازگردد.

پرسپولیس بدون کاشانی و استیلی  طبیعتا شرایط ایده‌آلی برای قطبی خواهد داشت اما او همچنان ابهاماتی در خصوص پذیرش این پیشنهاد دارد.

مجید فرخزادی می‌گوید که برای انتخاب قطبی، هیأت‌مدیره  باشگاه تحت فشار قرار دارد: «قطبی پرسپولیس را قهرمان کرده و فاکتورهای مثبت خودش را دارد. ما از طرف هواداران، فوتبالدوستان و رسانه‌ها تحت فشار قرارداریم و خیلی‌ها خواهان بازگشت قطبی هستند.»

این عوامل موجب اجماع اعضای هیأت‌مدیره درخصوص انتخاب مجدد افشین قطبی شده است. تلاش‌ها از چند روز پیش آغاز شد و افشین قطبی پیشنهاد تازه‌ای برای حضور در کادر فنی پرسپولیس دریافت کرد اما سرمربی تیم قهرمان که برای تماشای بازی‌های یورو به اروپا سفر کرده بود برای تصمیم‌گیری فرصت بیشتری خواسته است.

پاسخ اولیه قطبی نشان از آن داشت که وی تمایل چندانی به فعالیت مجدد در پرسپولیس با وجود تحولات اخیر نشان نمی‌دهد.

اعضای هیأت‌مدیره پیش‌بینی‌های لازم را در این خصوص انجام داده‌اند. با توجه به آنکه احتمال بازگشت قطبی چندان زیاد نیست گزینه‌های دیگری مورد بررسی قرار گرفتند. در جمع مربیان خارجی مصطفی دنیزلی گزینه دوم پرسپولیس پس از  افشین قطبی به شمار می‌رود.

دنیزلی که در سال اخیر پیشنهادهای متنوعی از تیم‌های ایرانی دریافت کرده همچنان پرسپولیس را ترجیح می‌دهد و البته به جز این تیم و البته تیم ملی ایران حاضر به همکاری با هیچ تیم ایرانی دیگری نیست. گویا در جلسات اخیر هیأت مدیره پیرامون این مربی بحث‌های جدی مطرح شده است.

با این وجود یک اتفاق ناگوار دنیزلی را فعلا از مذاکره با پرسپولیس دور نگاه داشته است. روز یکشنبه برادر بزرگ‌تر مصطفی دنیزلی که دچار یک بیماری سخت بود درگذشت.

مربی ترک‌تبار با توجه به این اتفاق تلخ شرایط روحی مساعدی برای مذاکره و حضور در کادر فنی پرسپولیس ندارد. دنیزلی احتمالاً فرصت زیادی می‌خواهد تا با شرایط روحی مناسب درخصوص همکاری مجدد با پرسپولیس تصمیم‌گیری کند.

با عبور از ۲ گزینه نخست و در صورتی که شرایط همکاری با قطبی یا دنیزلی فراهم نشود اعضای هیأت‌مدیره شرایط دیگر گزینه‌های موجود از جمله یورگن کوهلر و گیدو بوخوالد آلمانی را بررسی خواهند کرد.

نام زاکه‌رونی، ‌مربی سرشناس ایتالیایی هم مطرح شده اما هیچ کدام از این مربیان  پیش از روشن شدن شرایط دو گزینه اول، شانسی برای حضور در کادر فنی پرسپولیس نخواهند داشت.

در نهایت گفته می‌شود ممکن است تا پایان هفته جاری اعضای هیأت‌مدیره سرمربی جدید پرسپولیس را انتخاب کنند. فرخزادی درا ین خصوص می‌گوید: «همچنان درحال بررسی شرایط گزینه‌های مختلف هستیم و به‌احتمال فراوان تا آخر این هفته سرمربی تیم را انتخاب خواهیم کرد.

البته قرار بود هفته گذشته سرمربی انتخاب شود اما چند گزینه جدید به لیست ما اضافه شد و این موضوع باعث شد تا بحث انتخاب سرمربی فعلاً ادامه داشته باشد.ما گزینه‌هایی از آلمان، ایتالیا، اسپانیا و ترکیه را مدنظر قرارداده‌ایم.»

البته افشین پیروانی هم که در حال حاضر به عنوان مربی تمرینات را زیر نظر گرفته، این شانس را دارد که به عنوان نفر اول نیمکت پرسپولیس معرفی شود.

کد خبر 56584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز