سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

گروه حوادث: اعضای باند سرقت هر روز به شکلی در می‌آمدند؛ یک روز خود را مامور پلیس جا می‌زدند و یک روز با تهدید چاقو اقدام به زورگیری می‌کردند.

آنها با خودروهای مختلف در شهر پرسه می‌زدند و بعد از شناسایی طعمه‌هایشان نقشه خود را عملی می‌کردند.

دستگیری اعضای این باند از هنگامی در دستور کار ماموران پلیس پایگاه 9 آگاهی پایتخت قرار گرفت که گزارش‌هایی درباره سرقت‌های متعدد با شگردهای مختلف در اختیار کارآگاهان گذاشته شد.

در جریان برخی از سرقت‌ها، سارقان با پوشیدن لباس ماموران پلیس اقدام به اخاذی یا سرقت از رانندگان خودروهای عبوری کرده بودند و در برخی موارد نیز آنها به شیوه کف زنی سرقت‌های خود را رقم زده بودند، همچنین شیوه تعدادی از سرقت‌ها نیز زورگیری بود اما نکته مشترکی که تمامی این سرقت‌ها را به هم ارتباط می‌داد، این بود که چهره نگاری‌های صورت گرفته از سوی شاکیان بیانگر آن بود که در تمامی سرقت‌ها 2 جوان قوی هیکل و همدست آنها سرقت‌ها را رقم زده بودند.

با این اطلاعات، ماموران که احتمال می‌دادند تمامی سرقت‌ها از سوی یک باند صورت گرفته‌، تحقیق برای شناسایی سارقان را آغاز کردند اما در این میان معمایی که وجود داشت، خودروی سارقان بود.

بررسی‌ها نشان می‌داد تنها تفاوتی که در این سرقت‌ها وجود دارد، مدل خودرویی است که سارقان با استفاده از آن نقشه سرقت‌های خود را به‌اجرا می‌گذاشتند.

آنها در جریان سرقت‌های مختلف از خودروهای پژو 405، پژو206 نقره‌ای، پراید سفید رنگ یا پراید مشکی استفاده کرده‌ بودند و همین مسئله باعث شده بود تا شناسایی آنها با مشکل مواجه شود.

وقتی جست‌وجوها برای ردیابی خودروهای اعضای باند به نتیجه‌ای نرسید، کارآگاهان تحقیقات خود را در مسیر دیگری ادامه دادند و این بار با شناسایی محدوده‌هایی که سرقت‌ها در آنجا صورت گرفته بود، به سرنخ‌هایی از اعضای باند دست یافتند.

ماموران که توانسته بودند محل‌های احتمالی سرقت‌های این باند را شناسایی کنند، تمامی این محل‌ها را به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند و به کمین سارقان نشستند. در جریان این تحقیقات بود که یکی از تیم‌های گشت پلیس به 2 برادر که سوار خودروی مرموزی بودند، مشکوک شدند و آنها را دستگیر کردند.

از آنجا که مشخصات خودروی این دو برادر با خودرویی که در یکی از سرقت‌ها از آن استفاده شده بود مطابقت داشت، متهمان به اداره آگاهی منتقل شدند اما در بازجویی‌ها مدعی شدند که پلیس آنها را اشتباهی دستگیر کرده است.

وقتی مشخص شد این دو متهم، پیش از این نیز سابقه‌ سرقت‌ داشته‌اند، ماموران با دستور قضایی عازم خانه آنها شدند و در بازرسی آنجا مقداری از اموال مسروقه شاکیان، از جمله چند دستگاه گوشی تلفن همراه کشف و ضبط کردند.

با کشف این اموال بود که سارقان جوان لب به اعتراف گشودند و ماموران در ادامه موفق شدند یکی از همدستان آنها را در ورامین شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد این 3متهم همان سارقان مامور نما، زورگیر و کف زنی هستند که در ماه‌های اخیر، سرقت‌های مختلفی را در جنوب و جنوب شرق تهران رقم زده‌‌اند.

وی با اشاره به اینکه متهمان برای اجرای نقشه‌های خود از خودروی بستگانشان نیز استفاده می‌کردند، افزود: آنها تاکنون به چند فقره اخاذی و سرقت تحت پوشش مامور در اطراف تهران و کرمانشاه اعتراف کرده‌اند و سایر سوابق احتمالی آنها در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: مدارک به دست آمده نشان می‌دهد 2 برادری که در جریان تحقیقات پلیسی دستگیر شده‌اند، از سارقان طایفه فیوج هستند اما آنها این موضوع را انکار می‌کنند.

شاکیان بیایند

رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به دستور قضایی برای چاپ عکس بدون پوشش چهره متهمان در روزنامه‌ها از کسانی که هدف سرقت‌های این افراد قرار گرفته‌اند خواست برای شکایت به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای شهرری یا پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 82271

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز