جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

گروه حوادث: سارق جوان وقتی در هیجان بازی تیم ملی ایران و عربستان، تلفن همراه یکی از تماشاگران را سرقت کرد، تصور نمی‌کرد کسی متوجه ماجرای سرقت شود

اما ساعتی بعد وقتی بازیکنان تیم ملی بازنده از زمین خارج می‌شدند، سارق جیب‌بر هم به پایان سرقت‌هایش رسید.

هشتم فروردین ماه گذشته، تماشاگر جوانی که برای تماشای مسابقه فوتبال ایران - عربستان به استادیوم آزادی رفته بود، در حال تشویق تیم ملی ایران ناگهان متوجه سرقت گوشی تلفن همراهش شد.

مرد جوان بلافاصله، ماجرا را به ماموران انتظامی مستقر در استادیوم خبر داد و مشخصات ظاهری جوانی را که تا لحظاتی قبل در کنار وی بود و احتمال می‌داد سرقت توسط وی صورت گرفته باشد،  در اختیار ماموران قرار داد.

با این اطلاعات، ماموران پلیسی که در خروجی‌های استادیوم مستقر بودند بررسی‌ها برای یافتن جوان سارق را آغاز کردند و به این ترتیب توانستند بعد از جست‌وجویی یک ساعته، سارق را در بین جمعیت زیادی که به استادیوم آمده بودند شناسایی کرده و وی را قبل از خروج از استادیوم دستگیر کنند.

وقتی مرد جوان به نام بهرام مورد بازرسی بدنی قرار گرفت، ماموران گوشی تلفن همراه شاکی را پیدا کردند و به این ترتیب جوان سارق با دستور بازپرس شعبه 15 دادسرای ناحیه 10برای بازجویی‌های فنی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

همیشه در فرار

مرد جوان اگر چه ابتدا منکر ارتکاب سرقت بود اما هنگامی که بررسی سوابقش نشان داد که وی به اتهام‌های مختلفی از جمله سرقت از مغازه، خیانت درامانت، سرقت موتورسیکلت، سرقت از اداره دولتی و جعل اسناد دولتی تحت تعقیب پلیس است، لب به اعتراف گشود.

بهرام در جریان بازجویی‌ها به ماموران گفت: در ماه‌های گذشته با عناوین مختلفی از جمله پیک موتوری یا کارگر خدماتی، در چند شرکت خصوصی و اداره دولتی مشغول به کار شدم اما بعد از مدتی وقتی اعتماد صاحبکارانم را جلب کردم، دست به سرقت می‌زدم  و متواری می‌شدم.

وی در توضیح شگرد خود افزود: در جریان یکی از سرقت‌ها در حالی که به‌عنوان پیک موتوری در یک شرکت کار می‌کردم، یک فقره چک متعلق به یکی از مشتریان را به بانک بردم و بعد از نقد کردن آن، بدون برجای گذاشتن سرنخی متواری شدم، بعد از آن با هویت جعلی به یک اداره دولتی رفته و به‌عنوان کارگر خدماتی، کارم را در آنجا شروع کردم اما بعد از مدتی از آنجا هم یک موتورسیکلت سرقت کرده و باردیگر فرار کردم، در یک مورد دیگر نیز به‌عنوان کارگر در یک فرش فروشی شروع به کار کردم اما بعد از مدتی از آنجا هم سرقت کرده و فرار کردم.

با اظهارات این متهم، بازپرس شعبه 15 دادسرای ناحیه 10 تهران با صدور دستور چاپ انتشار عکس بدون پوشش متهم در روزنامه‌ها، از کسانی که سارق جوان از آنها سرقت کرده است درخواست کرد برای شناسایی وی و طرح شکایت به این شعبه یا پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران در خیابان آزادی،  خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 66085646 تماس بگیرند.

ضمانت بگیرید

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ- روز گذشته با هشدار به شهروندان درخصوص رعایت احتیاط در مورد به کارگیری افراد ناشناس و لزوم تحقیق درباره پیشینه آنها گفت: صاحبان شرکت‌ها ومسئولان ادارات دولتی باید قبل از استخدام کارگران درباره آنها تحقیق کافی انجام دهند و خصوصا در تماس با محل کار قبلی آنها، از وضعیت اخلاقی آنها اطلاع پیدا کنند، علاوه بر آنکه برای استخدام کارگران باید اطلاعات کاملی درباره هویت واقعی آنها به دست آورند و در مرحله آخر نیز ضمانت‌های کافی را برای استخدام آنها اخذ کنند.

کد خبر 80853

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز