دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۲۰:۴۱
۰ نفر

گروه حوادث: انتشار تصویر سارقان جیب‌بر در روزنامه‌ها، راز 12 فقره جیب‌بری در حرم بی‌بی شهربانو و حضرت عبدالعظیم(ع) را فاش کرد.

یکی از شاکیان جدید این پرونده، همسر سفیر یکی از کشورهای آسیایی است که مدتی قبل اموالش از سوی اعضای این باند به سرقت رفته بود.  صبح 3 اردیبهشت امسال ماموران کلانتری 173 شهرری در جریان دستگیری زن جیب‌بری در محوطه حرم بی‌بی شهربانو قرار گرفتند و برای بررسی موضوع عازم محل شدند.

بعد از حضور ماموران در حرم، زن میانسالی که مدعی بود هدف سرقت یک جیب‌بر حرفه‌ای قرار گرفته، به آنها گفت: برای زیارت به حرم آمده بودم که در شلوغی جمعیت، متوجه زن جوانی شدم که قصد سرقت کیف مرا داشت. با مشاهده این صحنه، شروع به داد و فریاد کردم و مردمی که به حرم آمده بودند با شنیدن فریاد‌های من، زن سارق را دستگیر کردند و ماجرا را به پلیس 110 اطلاع دادند.

بعد از اظهارات شاکی، ماموران زن جیب‌بر را بازداشت کردند اما زمانی که قصد انتقال او به‌خودروی پلیس را داشتند، ناگهان چند زن و مرد وارد ماجرا شدند و قصد فراری دادن سارق جوان را داشتند که با عکس‌العمل به‌موقع ماموران، ناکام ماندند.

با دستگیری این افراد، تمامی متهمان به دادسرای شهرری منتقل شدند و برای ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند. 

در بازجویی‌های انجام شده از متهمان که 2مرد و 5 زن هستند، مشخص شد تمامی آنها از مجرمان طایفه فیوج هستند که با ورود به مکان‌های شلوغ مانند حرم حضرت عبدالعظیم، بی‌بی شهربانو و بازار تهران و سوءاستفاده از ازدحام جمعیت، اقدام به جیب‌بری و سرقت از زائران و شهروندان می‌کردند.

با اعتراف اعضای این باند به 10 فقره سرقت با این شگرد، دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره آنها در روزنامه همشهری و روزنامه‌های دیگر صادر شد که بعد از انتشار عکس آنها، 12 شاکی تازه که از دستگیری متهمان باخبر شده بودند به دادسرا آمدند و اعضای این باند را به‌عنوان سارق اموال خود شناسایی کردند.

یکی از شاکیان جدید، همسر سفیر یکی‌از  کشورهای آسیایی است که صبح دیروز وقتی در دادسرای شهرری حضور یافت مدعی شد اعضای این باند همان افرادی هستند که مدتی قبل کیف دستی بسیار قیمتی او را در محوطه حرم بی‌بی شهربانو به سرقت برده‌اند.

این زن به قاضی عباسی گفت: صبح 3  اردیبهشت به حرم بی‌بی شهربانو رفته بودم که توسط اعضای این باند مورد سرقت قرار گرفتم. در داخل کیف دستی‌ام 200 یورو، 240 پوند انگلیس و 235 دلار آمریکا بود. چند روز قبل با دیدن عکس متهمان در روزنامه، متوجه دستگیری آنها شدم و حالا هم خواستار رسیدگی به پرونده‌ام هستم.

قاضی عباسی- رئیس شعبه 4 دادسرای شهرری – با اعلام این خبر گفت: با شناسایی 12 شاکی جدید، تعداد سرقت‌های این باند به 22 فقره رسیده است و شاکیان احتمالی دیگر نیز می‌توانند برای شکایت از متهمان به شعبه 4 دادسرای شهرری مراجعه کنند.

کد خبر 80601

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز