چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

گروه حوادث: سارقان میلیونی آژانس هواپیمایی، 2 نفر از کارمندان این شرکت بودند که با سوءاستفاده از موقعیت شغلی خود، نقشه سرقت را عملی کرده بودند

تحقیقات پلیس برای کشف راز این سرقت میلیونی به‌دنبال شکایت صاحب یک آژانس هواپیمایی در دادسرای ناحیه 7 تهران آغاز شد.

این مرد مدعی بود: سرگرم بررسی اسناد و مدارک مالی شرکت بودم که متوجه شدم 100 میلیون تومان از حساب شرکت به سرقت رفته است. همان لحظه به سراغ کارمندانم رفتم اما از 2 نفر از آنها که به حساب و فیش‌های مالی شرکت دسترسی داشتند، خبری نبود.

بلافاصله با شماره تلفنی که از این دو زن در اختیار داشتم تماس گرفتم ولی آنها پاسخ تماس‌هایم را نمی‌دادند و من که احتمال می‌دادم سرقت میلیونی از سوی این دو کارمند جوان صورت گرفته باشد، تصمیم گرفتم از آنها شکایت کنم.

بعد از اظهارات این مرد، به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرا، تحقیقات پلیسی درخصوص این پرونده آغاز شد. کارآگاهان در جریان بررسی‌های اولیه به مدارکی دست یافتند که نشان می‌داد سرقت از سوی 2 کارمند ناپدید شده صورت گرفته است.

به این ترتیب هر دوی آنها تحت تعقیب قرار گرفتند و ماموران با انجام بررسی‌های تخصصی و پیگیری سرنخ‌های به جا مانده از متهمان موفق شدند صبح 16 اردیبهشت، آنها را در خانه‌ای در مرکز تهران دستگیر کنند.

زنان سارق بعد از انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ به سرقت از حساب آژانس هواپیمایی اعتراف کردند و گفتند: ما به‌عنوان صندوقدار و کارمند فروش بلیت در این شرکت کار می‌کردیم و به همین خاطر به حساب شرکت دسترسی داشتیم.

این مسئله باعث شده بود وسوسه سرقت از آژانس هواپیمایی یک لحظه هم رهایمان نکند و به همین  دلیل بود که تصمیم گرفتیم این نقشه را عملی کنیم.

ما در روزهای آخری که در آژانس مشغول به کاربودیم، هنگام فروش بلیت حدود 20درصد بیشتر از مبلغ واقعی از مشتریان دریافت می‌کردیم و حدود 20درصد نیز از مبلغ اصلی را که به حساب شرکت واریز می‌شد، برای خودمان برمی‌داشتیم اما همه مبلغی که ما از حساب شرکت سرقت کردیم کمتر از 3میلیون تومان است و اینکه شاکی پرونده می‌گوید بیش از 100 میلیون تومان به سرقت رفته را قبول نداریم.

سرهنگ کارآگاه مسلم فضلعلی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: متهمان در ادامه بازجویی‌ها انگیزه خود از سرقت از حساب شرکت را مشکلات مالی،تامین مخارج تحصیل در دانشگاه و عدم‌رضایت از میزان حقوق دریافتی در محل کار عنوان کرده‌اند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون هر دو متهم با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 81307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز