گروه حوادث: مرد سارق با کمین پشت پیشخوان بانک، طعمه‌های خود را شناسایی می‌کرد

این مرد بعد از به دست آوردن مشخصات، شماره حساب و نمونه امضای مشتریان بانک، با مدارک جعلی خودش را به جای آنها معرفی می‌کرد و به سرقت از حساب آنها دست می‌زد.
راز این سارق حرفه‌ای زمانی فاش شد که یکی از مالباختگان وقتی برای برداشت پول از حساب عابربانکش به یکی از شعبه‌های بانک مورد نظر رفت، متوجه شد فرد ناشناسی با داشتن مدارک شناسایی و مشخصات حساب او 5 میلیون تومان موجودی حساب عابربانکش را خالی کرده است.

این مرد به محض اطلاع از ماجرا به شعبه 7 بازپرسی در دادسرای ناحیه 4 تهران رفت و از سارق پول‌هایش شکایت کرد.

شروع تحقیقات

بعد از شکایت این مرد به دستور بازپرس حسن سهرابی، تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری سارق حرفه‌ای آغاز شد. ماموران در نخستین اقدام عازم بانکی شدند که برداشت پول از حساب شاکی در آنجا صورت گرفته بود.

در بررسی مدارک و اسناد موجود در این بانک مشخص شد که چند روز قبل مرد جوانی با همراه داشتن مدارک شناسایی و شماره حساب مالباخته خودش را به جای او معرفی کرده و با مراجعه به بانک مدعی شده است قصد برداشت پول از حسابش را دارد.

کارمند بانک هم از وی خواسته‌ است کارت عابربانکش را ارائه دهد اما این مرد با گفتن این جمله که کارتش را گم کرده و در حال حاضر هم برای بستری کردن یکی از اعضای خانواده‌اش در بیمارستان نیاز فوری به پول دارد، از کارمند بانک خواسته است بدون استفاده از کارت از حسابش پول بردارد. کارمند بانک هم که حرف‌های این مرد را باور کرده، 5 میلیون تومان از حساب عابر بانک مالباخته به مرد سارق پرداخت کرده و او نیز بعد از دریافت پول به سرعت متواری شده است.

معمای عجیب

با مشخص شدن این موضوع، ماموران که هنوز نمی‌‌دانستند مرد سارق چگونه به مشخصات شناسنامه‌ای، شماره حساب بانکی و حتی نمونه امضای مالباخته دست پیدا کرده است، بررسی‌های خود را برای کشف این معما ادامه دادند تا اینکه تحقیق از مالباخته و بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌ مداربسته بانک این راز را فاش کرد.

تحقیقات نشان داد که مرد سارق چند روز قبل از سرقت به‌عنوان مشتری وارد بانک شد و مرد مالباخته را که قصد برداشت پول از حسابش را داشت زیر نظر گرفت.

وی سپس در فرصتی مناسب و بدون آنکه مالباخته متوجه شود یک برگ از فیش‌‌های بانکی را که او پر کرده بود، سرقت کرد و با سرعت از بانک خارج شد. این مرد که با سرقت فیش بانکی توانست به مشخصات مالباخته، شماره حساب او و حتی نمونه امضای وی دست پیدا کند دست به کار شد و با تهیه یک شناسنامه جعلی با اسم و مشخصات مالباخته به بانک رفت.

وی سپس با استفاده از سناریویی که از قبل طرح کرده بود، کارمند بانک را فریب داد و با معرفی خود به‌عنوان صاحب ‌حساب‌اقدام به سرقت 5 میلیون تومان از حساب کرد و متواری شد.

با مشخص شدن این موضوع، تحقیقات برای دستگیری مرد سارق آغاز شد اما از آنجا که تنها سرنخ موجود از این مرد، تصویر ضبط شده از او توسط دوربین مداربسته بانک است، بازپرس سهرابی با صدور دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره متهم در روزنامه، از کسانی که از مخفیگاه وی اطلاع دارند خواست ماجرا را به کلانتری 128 تهران ‌نو اطلاع دهند.

کد خبر 84863

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز