چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

گروه حوادث: در جریان یکی از خونین‌ترین سرقت‌های مسلحانه در عراق، سارقان مخوف بعد از قتل 8 مامور محافظ یک بانک، 7 میلیون دلار را به سرقت برده و بدون برجای گذاشتن ردی فرار کردند.

شلیک‌های خاموش

صبح دیروز هنگامی که مسئولان و کارمندان بانک رافادین در منطقه «کاراده» بغداد به محل کارشان در یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری بغداد رفتند، با صحنه وحشتناک و غیرقابل باوری روبه‌رو شدند، اجساد 8 مامور محافظ بانک در نقاط مختلف بانک بر زمین افتاده بود.

لحظاتی بعد کارمندان بانک وحشتزده و هراسان با پلیس تماس گرفتند و ماجرای یکی از وحشتناک‌ترین سرقت‌های سال‌های اخیر را به آنها گزارش دادند.

با گزارش کارمندان بانک، لحظاتی بعد ماموران در محل حادثه حاضر شدند، اما
اگر چه این ماجرا باعث ترس و وحشت شدید کارمندان و مسئولان بانک شده بود اما برای ماموران پلیس حادثه‌ای تقریبا عادی به شمار می‌آمد چرا که یکشنبه گذشته نیز سارقان نقابدار با حمله به صرافی «ال نیبال» در همین منطقه 3 نفر از کارمندان صرافی و 2 مشتری را به قتل رساندند و بعد از مجروح کردن 12 نفر دیگر با سرقت مقادیر زیادی ارزهای خارجی و دینار گریختند.

این در حالی بود که آوریل گذشته نیز مردان مسلح در حمله‌ای با اسلحه‌های مجهز به صدا خفه کن، 7 نفر را به قتل رسانده بودند.

با آغاز تحقیقات درباره این حادثه، ماموران پلیس اقدام به بازبینی  فیلم‌های دوربین مداربسته بانک کرده و دریافتند که حمله مرگبار در ساعت 4 صبح صورت گرفته است و در جریان آن مردان مسلح بعد از ورود به محوطه بانک، ابتدا 3مامور محافظ بانک را که در محوطه بیرونی بانک  در حال گشتزنی بودند را به قتل رسانده‌اند و سپس وارد محوطه بانک شده و 5 مامور دیگر را که در داخل محوطه بانک در خواب بودند  به رگبار بسته و کشته‌اند. آنها لحظاتی بعد با استفاده از تجهیزاتی که همراه خود داشتند گاوصندوق بانک را گشوده و 8 میلیون دینار (9/6 میلیون دلار) را به سرقت بردند.

اسلحه‌های صدا خفه کن

درحالی‌که تحقیقات درباره این سرقت خونین آغاز شده است، مقامات پلیس بغداد در نخستین اظهارنظرها اعلام کرده‌اند که به احتمال زیاد سارقان مسلح از اسلحه‌هایی که صدا خفه‌کن داشته استفاده کرده‌اند چرا که هیچ کدام از همسایه‌ها صدای شلیک گلوله‌ها را نشنیده‌اند.

شورشیان مسلح

به گزارش آسوشیتدپرس در حال حاضر تیمی از کارآگاهان پلیس به همراه مسئولان بانک سرگرم بررسی مدارک و شواهدی هستند که با استفاده از آن می‌توان به سرنخ‌هایی از سارقان مسلح دست پیدا کرد اما با این حال نخستین گمانه‌‌زنی‌ها حاکی از آن است که سارقان از اعضای گروهک‌های تروریستی هستند که برای به دست آوردن منابع مالی این سرقت خونین و وحشیانه را رقم زده‌اند.

یکی از اعضای تیم تحقیق که خواست نامش فاش نشود به آسوشیتدپرس گفته است که دلیل آنکه تصور می‌شود تروریست‌ها این جنایت خونین را رقم زده‌اند این است که آنها برای انجام فعالیت‌هایشان به پول زیادی نیاز دارند که به این منظور جرایم مختلفی از سرقت‌های مسلحانه تا آدم‌ربایی و قاچاق مواد‌مخدر را در برنامه‌های خود دارند.

به گفته وی سرقت‌های مسلحانه بانک و قاچاق مواد‌مخدر از شیوه‌های جمع‌آوری پول توسط تروریست‌ها در افغانستان نیز است.

کد خبر 86585

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز