جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۵
۰ نفر

گروه حوادث: تحقیقات پلیس از اعضای باندی که برای اجرای نقشه‌های خود هر روز از یک شگرد استفاده می‌کردند ابعاد تازه‌ای از فعالیت‌های مجرمانه آنها را فاش کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد اعضای این باند فقط در جریان یکی از سرقت‌‌ها 20میلیون تومان از یک مشتری بانک به سرقت برده‌اند.

«تازه از بانک خارج شده بودم که یک زانتیای نقره‌ای مقابلم توقف کرد و 3 مرد که لباس پلیس به تن داشتند از آن پیاده شدند. آنها مدعی شدند مامور پلیس هستند و من هم حرف‌هایشان را باور کردم غافل از اینکه نقشه سرقت پول‌هایم را طراحی کرده بودند.»

مرد میانسال در حالی این جملات را به ماموران پلیس آگاهی پایتخت می‌گفت که راه درازی را از کرمانشاه تا تهران طی کرده بود تا سارقان پول‌های خود را شناسایی کند.

این مرد در ادامه اظهاراتش مدعی شد: آن روز وقتی سرنشینان زانتیا خودروام را متوقف کردند، گفتند که مامور مبارزه با مواد‌مخدر هستند و گزارشی به دستشان رسیده که نشان می‌دهد من مقداری مواد در خودروام دارم.

سپس شروع به بازرسی داخل خودرو کردند و بعد از اینکه 20 میلیون تومان پول نقد و ایران چک را از داخل داشبورد سرقت کردند به سرعت سوار خودروی خود شدند و پا به‌فرار گذاشتند. بعد از فرار آنها من به اداره پلیس رفتم و از متهمان شکایت کردم تا اینکه مدتی قبل فهمیدم که آنها در تهران دستگیر شده‌‌اند. به همین خاطر خودم را به تهران رساندم تا از آنها شکایت کنم.

پایان باند همه کاره

اعضای این باند سرقت زمانی تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند که گزارش‌هایی درباره سرقت‌های متعدد با شگردهای مختلف در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی تهران قرار گرفت.

بررسی‌ها نشان می‌داد در جریان برخی از سرقت‌ها، سارقان با پوشیدن لباس ماموران پلیس اقدام به اخاذی یا سرقت از رانندگان خودروهای عبوری و مشتریان بانک‌ها کرده بودند. در برخی موارد نیز آنها به شیوه کف زنی سرقت‌های خود را رقم زده بودند و شیوه تعدادی از سرقت‌ها نیز زورگیری بود.

اما نکته مهمی که در این میان وجود داشت، این بود که چهره نگاری‌های صورت گرفته از سوی شاکیان بیانگر آن بود که در تمامی سرقت‌ها 2 جوان قوی هیکل و مرد دیگری سرقت‌ها را رقم زده بودند.

با این اطلاعات، ماموران که احتمال می‌دادند تمامی سرقت‌ها از سوی یک باند صورت گرفته‌، تحقیق برای شناسایی سارقان را آغاز کردند اما سارقان برای اجرای نقشه‌های خود از خودروهای پژو 405، پژو206 نقره‌ای، پراید سفید رنگ یا پراید مشکی استفاده کرده‌ بودند و همین مسئله باعث شده بود تا شناسایی آنها با مشکل مواجه شود.

وقتی جست‌وجوها برای ردیابی خودروهای اعضای باند به نتیجه‌ای نرسید، کارآگاهان تحقیقات خود را در مسیر دیگری ادامه دادند و این بار با شناسایی محدوده‌هایی که سرقت‌ها در آنجا صورت گرفته بود، به سرنخ‌هایی از اعضای باند دست یافتند و 2 برادر را که از اعضای باند بودند، دستگیر کردند.

با کشف مقداری از اموال مسروقه در خانه متهمان، سارقان جوان لب به اعتراف گشودند و ماموران در ادامه موفق شدند یکی از همدستان آنها به نام حمید را در ورامین شناسایی و دستگیر کنند.

بعد از دستگیری متهمان و شناسایی آنها، تعداد زیادی از افرادی که از سوی این باند در شهرهای مختلف هدف سرقت و زورگیری قرار گرفته‌ بودند به اداره آگاهی تهران رفتند و این 3 مرد جوان را به‌عنوان سارق اموال خود شناسایی کردند.

یکی از مالباختگان که صاحب یک فرش فروشی در خیابان شریعتی است در تشریح ماجرا به ماموران گفت: حمید به همراه یک نفر دیگر وارد مغازه‌ام شدند و ادعا کردند که قصد خرید تابلو فرش دستباف را دارند. اما در یک چشم به هم زدن تابلو فرش گران‌قیمتی را به سرقت بردند  و متواری شدند.

ادامه تحقیقات

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: بعد از اظهارات شاکیان، از آنجا که احتمال می‌رود اعضای این باند سرقت‌های بیشتری را در سراسر کشور مرتکب شده باشند، بازپرس پرونده دستور چاپ عکس بدون پوشش آنها در روزنامه‌ها را صادر کرد و از شاکیان احتمالی خواست برای شکایت به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای شهرری یا پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 83397

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز