جمعه ۲ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

15 تیر امسال، ماموران کلانتری 164 قائم تهران در جریان سرقت میلیونی از خانه مردی در شمال تهران قرار گرفتند و برای بررسی موضوع، عازم محل سرقت شدند

15 تیر امسال، ماموران کلانتری 164 قائم تهران در جریان سرقت میلیونی از خانه مردی در شمال تهران قرار گرفتند و برای بررسی موضوع، عازم محل سرقت شدند. شاکی مدعی بود زمانی که او و همسرش در خانه‌ نبوده‌اند، افراد ناشناسی وارد آنجا شده و 10 میلیون تومان طلا و جواهرات همسرش را به سرقت برده‌‌اند.

با این اظهارات، به دستور قاضی مرزبان، بازپرس شعبه 4 دادسرای ناحیه یک، تحقیقات برای کشف راز این سرقت آغاز شد و پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

تیم تحقیق بعد از حضور در خانه شاکی و بررسی‌های دقیق متوجه شد سرقت توسط فردی آشنا با این خانواده صورت گرفته است، چرا که هیچ اثری از ورود اجباری به خانه دیده نمی‌شد و تحقیقات، نشان می‌داد سارقان از قبل با محل نگهداری طلاها و جواهرات آشنا بوده و بدون اینکه اثاثیه خانه را به هم بزنند، یکراست به سراغ طلاها رفته‌‌اند.

با  این اطلاعات جست‌‌وجو برای شناسایی سارقان آشنا آغاز شد و در این هنگام بود که مرد صاحبخانه، راز عجیبی را نزد پلیس فاش کرد.

این مرد گفت: چند روز قبل در خیابان با 2زن جوان آشنا شدم و همراه آنها به خانه ما رفتیم اما زمانی که برای چند لحظه آنها را تنها گذاشته بودم، خانه را به‌صورت ناگهانی ترک کردند و دیگر آنان را ندیدم. یک روز بعد از این ماجرا بود که همسرم متوجه سرقت طلاها و جواهراتش شد و احتمال می‌دهم که سرقت، کار همان 2 زن جوانی باشد که به خانه‌‌ام آمده بودند.

با این اظهارات، تحقیقات برای دستگیری 2 زن جوان آغاز شد و با سرنخ‌‌هایی که مرد صاحبخانه در اختیار پلیس قرار داده بود، ماموران موفق شدند متهمان را ردگیری کنند.  صبح 20 تیر، ماموران پلیس موفق شدند سارقان را قبل از پرواز به جزیره کیش در فرودگاه مهرآباد دستگیر و به پایگاه یکم منتقل کنند.

با کشف مقداری از طلاهای مسروقه از این دو زن، بازجویی از آنها آغاز شد و هر دو نفر به سرقت از خانه شاکی اعتراف کردند.

همیشه بازنده

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه ماه گذشته نیز شاکی پرونده به همین شگرد هدف سرقت زن دیگری قرار گرفته بود، گفت: در ماه‌های اخیر مواردی به دفعات اتفاق افتاده که یک یا 2 نفر خانم درحالی‌ که وانمود می‌‌کنند در کنار خیابان منتظر تاکسی هستند، راننده‌های خودروهای مدل بالا را فریب داده و سوار خودروی آنها می‌شوند.

وی ادامه داد: بسیاری از این خانم‌ها نقشه سرقت در سر دارند و بعد از سوار شدن به‌خودروی طعمه‌هایشان یا از طریق خوراندن آبمیوه مسموم، دست به سرقت اموالشان می‌زنند یا بعد از رفتن به خانه‌، نقشه سرقت را عملی می‌کنند.

سرهنگ محمدیان در ادامه خاطرنشان کرد: در اینگونه پرونده‌ها با توجه به عدم‌شناخت مالباخته از متهمان، پلیس نیز در شناسایی و دستگیری آنها با مشکل مواجه می‌شود.

کد خبر 86101

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز