همشهری آنلاین: یک مدیر بانک در هنگ کنگ از روز جمعه دوره محکومیت خود را به خاطر دزدی 13 میلیون دلاری از حساب مشتریان پولدار آغاز کرد.

خبرگزاری آلمان از هنگ کنگ گزارش داد، تعدادی از اشخاص طراز اول و مشهور هنگ کنگ در میان قربانیان چئوک سائو - یی، 31 ساله، مدیر ارتباطات در اداره بانکداری خصوصی بانک هانگ سنگ (Hang Seng) بودند.

چئوک گفت برداشت پول از حساب دیگران را برای سرپوش گذاشتن بر 900 هزار دلار (آمریکا) ضرری که او باعث شد اشتباها به حساب یکی از مشتریان وارد شود، آغاز کرده است. او از آن می‌ترسید که شغلش با در آمد ماهیانه 14 هزار دلار را از دست بدهد.

او بیش از 150 معامله بانکی بدون مجوز را برای دزدی این مقدار پول از فوریه 2007 تا ژوئن 2008 انجام داد و از این پول برای خرید یک آپارتمان لوکس و پرداخت بدهی‌هایش استفاده کرد.

چئوک اعتراف کرد از 17 حساب دزدی کرده و روز پنجشنبه در دادگاه ناحیه هنگ کنگ به تحمل شش سال و هشت ماه حبس محکوم شد.

قاضی جوزف یائو حین صدور حکم گفت رفتار این مدیر بانکی شهرت هنگ کنگ را به عنوان مرکز مالی بین‌المللی لکه‌دار کرده است. همه مشتریان او ضررهایی که متقبل شده‌اند را از بانک دریافت می‌کنند.

نامزد چئوک هم متهم به در اختیار داشتن بخشی از این اموال است. او خود را بی‌گناه می‌داند و قرار است در روزهای آینده در برابر دادگاه قرار گیرد.

کد خبر 85653

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز