جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

گروه حوادث: سارق سابقه‌دار نه تنها به طعمه‌های ناشناس خود رحم نمی‌کرد که اقوام او نیز از دستبرد‌های شبانه او در امان نمی‌ماندند.

در سایه همسایه

بعدازظهر27 خردادماه گذشته، سرقتی در خیابان خواجه نصیر طوسی به پلیس گزارش شد، تماس گیرنده به اپراتور 110 گفت: 2 مرد ناشناس وارد خانه یکی از همسایه‌ها شده‌اند که هنگام رفتن به مسافرت خانه‌اش را به  خانواده او  سپرده‌ است.

با این گزارش، ماموران کلانتری 106 نامجو به سرعت خود را به این خانه رسانده و یکی از سارقان را که مرد 46ساله‌ای به‌نام داریوش بود دستگیر کردند.

سارق پررو

با انتقال سارق میانسال به کلانتری بهارستان، وی تحت بازجویی قرار گرفت، اما با وجود  اینکه در محل وقوع سرقت دستگیر شده و تمامی شواهد برعلیه او بود، وی با خونسردی ادعا ‌کرد که اشتباهی دستگیر شده و بیگناه است.

سارق پررو حتی وقتی شاهدان هم او را شناسایی کردند، دست از ادعای خود برنداشت، ولی با توجه به شواهد و مدارکی که پلیس در اختیار داشت، بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 7 تهران به تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ ماموریت داد درباره دخالت این متهم در سرقت از خانه ویلایی، مدارک محکم‌تری به دست بیاورند.

اما با شروع تحقیق در این‌باره، در نخستین بررسی‌ها کارآگاهان دریافتند که این سارق میانسال داریوش نام داشته و حداقل 7 سابقه سرقت در سال‌های گذشته دارد که هر بار بعد از دستگیری، تحمل کیفر زندان و رد مال، دوباره سرقت‌های خود را از سر گرفته است.

در حالی که پرونده داریوش تحت بررسی قرار داشت، کارآگاهان دریافتند این سارق حرفه‌ای، این بار نیز بعد از آزادی از زندان به ده‌ها خانه ویلایی دیگر نیز دستبرد زده است.

به این ترتیب با مدارکی که پلیس درباره دخالت این سارق حرفه‌ای در سرقت‌ از خانه‌های ویلایی داشت وی سرانجام مجبور به اعتراف شد و در بازجویی‌های ماموران پایگاه سوم آگاهی خیلی زود به سرقت از 30 خانه ویلایی در ماه‌های گذشته‌ اعتراف کرد.

او در این بازجویی‌های فنی و تخصصی، همدست فراری خود در روز دستگیری را نیز لو داد که وی نیز خیلی زود با اطلاعاتی که همدستش به پلیس داده بود دستگیرشد.

علامت سؤال

با اعترافات داریوش و همدستش، 30 شاکی که بیش از 150 میلیون تومان از آنها سرقت شده بود شناسایی شدند. اما هنگامی که پلیس به خانه‌های مالباختگان مراجعه کرد متوجه شد تعداد زیادی از آنها با وجود  اینکه میلیون‌ها تومان از خانه‌های ویلایی آنها با روش توپی‌زنی و شکستن قفل سرقت شده بود اما هرگز شکایت نکرده‌ بودند و این موضوعی بود که برای کارآگاهان تجسس پلیس آگاهی یک علامت سؤال بزرگ بود.

چرا مالباختگان شکایت نکرده‌اند؟

درحالی‌که عدم‌شکایت مالباختگان عجیب به‌نظر می‌رسید، تحقیقات پلیسی بر این زمینه متمرکز شد و خیلی زود جواب این سؤال پیدا شد؛ مالباختگان اقوام خیلی نزدیک داریوش بودند که در میان آنها خواهر، دایی، پسر دایی، پسرخاله و... داریوش دیده می‌شدند.

سارق سابقه دار با اطلاع از زمانی که اقوامش در خانه نبودند با خونسردی دست به سرقت زده بود و اقوام نیز از آنجا که سارق اموالشان را به خوبی می‌شناختند شکایت نکرده بودند.

خواهر داریوش در بازجویی‌ها به ماموران گفت: به این دلیل شکایت نکردیم که از همان روز اول می‌دانستیم که این سرقت توسط برادرم صورت گرفته است.با مشخص شدن این موضوع، مرد سارق دیگر چیزی برای کتمان کردن نداشت و به این ترتیب پرده از راز سرقت‌های متعدد خود برداشت.

شاکیان بیایند

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام خبر دستگیری سارق حرفه‌ای، از شهروندانی که خانه‌های ویلایی آنها با شگرد توپی‌زنی یا شکستن قفل سرقت شده است (به‌ویژه در محدوده سرکلانتری‌های سوم و هفتم) درخواست کرد برای پیگیری شکایت خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان نیلوفر مراجعه نمایند.

کد خبر 87774

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز