دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

گروه حوادث: سارق خانه‌های پایتخت بعد از آزادی از زندان شگرد تازه‌ای برای فعالیت‌های مجرمانه‌اش درپیش گرفت.

این مرد خود را یک خلبان معروف جا زد و با مراجعه به یک آژانس هواپیمایی نقشه کلاهبرداری‌‌‌اش را عملی کرد.  نهم اردیبهشت ماه،  زن جوانی به کلانتری 133 شهرزیبا رفت و از مردی که از آژانس هواپیمایی او کلاهبرداری کرده بود شکایت کرد.

این زن به مأموران گفت: روز قبل مردی که خودش را امیر ارسلان معرفی   و ادعا می‌کرد خلبان است به دفتر آژانس هواپیمایی ما در منطقه سعادت آباد آمد و گفت که قصد خرید 10 عدد بلیت هواپیما به مقصد یکی از شهرهای جنوبی را دارد.

این مرد که با چرب زبانی توانسته بود اعتماد متصدی فروش بلیت را جلب کند، بعد از رزرو بلیت‌ها از دفتر خارج شد و چند ساعت بعد با متصدی فروش تماس گرفت تا بلیت‌ها را برایش ارسال کند.

این مرد در تماس خود به متصدی فروش گفته بود که در حال حاضر در شعبه دیگر آژانس ما حضور دارد و از دوستان صمیمی رئیس این شعبه است. سپس از او خواسته بود تا بلیت‌ها را با پیک موتوری برایش ارسال کند و او هم در عوض هزینه بلیت را در همان شعبه پرداخت خواهد کرد.

شاکی ادامه داد: متصدی فروش که حرف‌های خلبان قلابی را باور کرده بود، 10 عدد بلیت هواپیما را به وسیله پیک موتوری به شعبه دیگر شرکت ارسال کرد تا به دست این مرد برسد اما مرد کلاهبردار بعد از دریافت بلیت‌ها،به جای پرداخت هزینه آنها، نزد یکی از متصدیان فروش رفته و با این ادعا که از سفر منصرف شده تمامی بلیت‌ها را باطل کرد.

سپس با گفتن این جمله که هزینه بلیت‌ها را قبلا پرداخت کرده، این مبلغ را از متصدی فروش گرفته و پا به فرار گذاشت.

سارق سابقه‌دار

بعد از اظهارات شاکی، پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری خلبان قلابی آغاز شد.

ماموران بعد از چهره‌نگاری از مرد کلاهبردار و بررسی‌ آلبوم عکس مجرمان سابقه‌دار متوجه شدند این مرد یک سارق سابقه‌‌دار به نام علیرضاست که 2 سال قبل به اتهام سرقت از چند خانه دستگیر و راهی زندان شده بود.

با این اطلاعات، ماموران عازم زندان شدند و بعد از مطالعه پرونده علیرضا متوجه شدند که وی چند ماه قبل از زندان آزاد شده است. بنابراین تمامی نشانی‌هایی که از این مرد در پرونده‌اش ثبت شده بود در اختیار تیم تحقیق قرار گرفت،  اما زمانی که ماموران عازم محل زندگی او شدند، متوجه شدند که وی آنجا را تخلیه و به محل دیگری نقل مکان کرده است.

سرهنگ کارآگاه مهرداد یگانه،  رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ،  با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به این پرونده، ماموران با در اختیار داشتن عکسی از متهم که در پرونده او وجود داشت، جست‌وجو برای شناسایی مخفیگاه جدید وی را شروع کردند اما این تحقیقات تا‌کنون به نتیجه مناسبی نرسیده است. او را می شناسید؟

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ  با بیان اینکه احتمال می‌رود این مرد سابقه‌دار با شگرد تازه‌اش به کلاهبرداری از شهروندان ادامه دهد، افزود: در حال حاضر قاضی شادان، بازپرس پرونده، دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره متهم در روزنامه‌ها را صادر کرده تا کسانی که از مخفیگاه این مرد خبر دارند، اطلاعات خود را از طریق مراجعه به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان زنجان شمالی یا تماس با شماره تلفن 63957760 یا مراجعه به شعبه 10 بازپرسی ناحیه 5 تهران، در اختیار پلیس و مرجع قضایی قرار دهند.

کد خبر 90893

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز