گروه حوادث: سارق خفت‌گیر بعد از هر بار سرقت، با خونسردی جزئیات سرقت‌ها را در سررسیدش یادداشت می‌کرد؛ این جزئیات شامل محل سرقت، اموال سرقتی، مشخصات خودروی سرقتی و مشخصات کامل مالباختگان بود.

بعدازظهر دهم تیرماه، مردی به کلانتری 135 آزادی رفت و بیان داشت: مرد موتورسواری که ادعا می‌کرد مامور پلیس است، بعد از آنکه خودروام را در اطراف فرودگاه مهرآباد به بهانه بازرسی متوقف کرد با تهدید چاقو اقدام به سرقت گردنبند 2 میلیون تومانی و 100 هزار تومان پول نقدم کرد.

با اعلام این گزارش، با دستور بازپرس شعبه 11 دادسرای ناحیه 5، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تهران، بررسی‌درباره این پرونده را آغاز کردند.

با آغاز تحقیقات، کارآگاهان دریافتند که مرد سارق، در نقاط دیگری از تهران نیز از ده‌ها نفر دیگر سرقت کرده است. متهم در تعداد زیادی از پرونده‌ها با معرفی خود به‌عنوان مامور پلیس و به بهانه بلند بودن صدای ضبط، خودروها را متوقف و سپس به بهانه نادیده گرفتن تخلف آنها، مبالغ مختلفی از آنها اخاذی کرده و در مواردی او حتی دوربین عکاسی، لپ‌تاپ و زنجیر طلای مالباختگان را به زور از آنها سرقت کرده بود.

نخستین سرنخ

در جریان تحقیقات، یکی از شاکیان به ماموران گفت که چون پول نداشته، متهم برای گرفتن مبلغ درخواستی با وی به بانک رفته است. به این ترتیب وقتی ماموران با بازبینی دوربین مداربسته بانک، تصویر این مرد را شناسایی کردند، نخستین سرنخ در اختیار ماموران پلیس قرار گرفت.

با شناسایی متهم 35 ساله به نام مصطفی، مشخص شد که سارق جوان از سال 83 تا‌کنون حداقل 5 بار به اتهام‌های مختلف دستگیر شده است. با شناسایی مخفیگاه مصطفی در کرج، ماموران 18 مرداد ماه در عملیاتی غافلگیرانه این مرد را به دام انداختند.

سری عینک‌های یک دزد

با بازرسی مخفیگاه مصطفی توسط ماموران، تعداد زیادی کارت شناسایی جعلی یکی از ارگان‌ها، مجوز جعلی حمل گاز اشک آور و گاز اشک آور و تعداد زیادی عینک‌های مختلف که مرد جوان در سرقت‌ها برای تغییر چهره از آنها استفاده می‌کرد، کشف شد، اما جالب‌ترین شیئی که از مرد سارق کشف شد سررسیدی بود که او در آن مشخصات کامل طعمه‌های خود را نوشته بود.

او در این سررسید لحظه به لحظه جزئیات سرقت‌های انجام شده، محل سرقت، اموال سرقتی، مشخصات خودرویی که از آن سرقت کرده بود و حتی مشخصات ظاهری مالباختگان را نوشته بود.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: متهم تا‌کنون به 20 فقره سرقت اعتراف کرده است.

آنها پول نمی‌گیرند

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه مأموران و ضابطان قضایی در هیچ شرایطی و به هیچ عنوانی، مجاز به دریافت وجه نقد از مردم  نیستند، گفت: درصورت طرح چنین درخواستی از سوی ماموران، شهروندان این احتمال را در نظر بگیرند که این شخص یک جاعل مامورنماست.

سرهنگ عباسعلی محمدیان از شهروندانی که به‌این شیوه از آنها سرقت و یا اخاذی صورت گرفته است دعوت کرد برای پیگیری موضوع به بازپرسی شعبه پنجم دادسرای ناحیه 11 تهران و یا اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 87957

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز