اعضای یک باند جیب‌بری وقتی دیدند زن میانسالی یکی از همدستان آنها را به دام انداخته است، برای فراری دادن او وارد عمل شدند اما حضور به موقع پلیس، نقشه آنها را ناکام گذاشت.

صبح 3 اردیبهشت امسال، ماموران کلانتری 173 تهران در جریان دستگیری زن جیب‌بری در محوطه حرم بی‌بی‌‌شهربانو قرار گرفتند و برای بررسی موضوع عازم این محل شدند.

بعد از حضور ماموران در حرم، زن میانسالی که مدعی بود هدف سرقت یک جیب‌بر حرفه‌ای قرار گرفته، به آنها گفت: برای زیارت به حرم آمده بودم که در شلوغی جمعیت متوجه زن جوانی شدم که قصد سرقت کیف مرا داشت. با مشاهده این صحنه شروع به داد و فریاد کردم و مردمی که به حرم آمده بودند با شنیدن فریاد‌های من، زن سارق را دستگیر کردند و ماجرا را به پلیس 110 اطلاع دادند.

بعد از اظهارات شاکی، ماموران زن جیب‌بر را بازداشت کردند اما زمانی که قصد انتقال او به‌خودروی پلیس را داشتند، ناگهان چند زن و مرد وارد ماجرا شدند و قصد فراری دادن سارق جوان را داشتند که با عکس‌العمل به‌موقع ماموران، ناکام ماندند.

با دستگیری این افراد، تمامی متهمان به دادسرای شهرری منتقل شدند و به دستور قاضی عباسی - بازپرس شعبه چهارم دادسرا - برای ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

سرهنگ کارآگاه خدایار احمدی با اعلام این خبر گفت: در بازجویی‌های انجام شده از متهمان که 2 مرد و 5 زن هستند، مشخص شد تمامی آنها از مجرمان طایفه فیوج هستند که با ورود به مکان‌های شلوغ مانند حرم حضرت عبدالعظیم، بی‌بی شهربانو و بازار تهران و سوءاستفاده از ازدحام جمعیت، اقدام به جیب‌بری و سرقت از زائران و شهروندان می‌کردند.
وی ادامه داد: اعضای این باند تا‌کنون به 10 فقره سرقت با این شگرد اعتراف کرده‌اند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

سرهنگ احمدی با بیان اینکه احتمال می‌رود اعضای این باند سرقت‌های بیشتری را مرتکب شده باشند، افزود: بازپرس پرونده با صدور دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره متهمان در روزنامه‌ها، از شاکیان احتمالی و افرادی که در نیمه دوم سال گذشته اموالشان با این شگرد به سرقت رفته، خواسته است برای شکایت به شعبه چهارم بازپرسی در دادسرای شهرری یا پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند یا با شماره تلفن 55905653 تماس بگیرند.

کد خبر 80397

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز