جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

گروه حوادث: 2 مرد کلاهبردار در ساعات تعطیلی بانک‌ها به سراغ فروشندگان خودروی زانتیا رفته و با استفاده از چک‌های رمزدار جعلی، اقدام به خرید این خودروها می‌کردند.

با چاپ تصویر این متهمان در روزنامه‌ها، راز سرقت 18 خودروی زانتیای دیگر از سوی این دو متهم فاش شد.

اواسط دی‌ماه سال گذشته به‌دنبال شکایت 2فروشنده خودرو در دادسرای ناحیه 10 تهران، کارآگاهان پلیس در جریان فعالیت 2 مرد کلاهبردار قرار گرفتند که با استفاده از چک‌های رمزدار جعلی دست به کلاهبرداری از فروشندگان خودرو می‌زدند.

بررسی‌ها نشان می‌داد متهمان بعد از شناسایی افرادی که با چاپ آگهی در روزنامه قصد داشتند خودروی زانتیای خود را بفروشند، با آنها وارد معامله می‌شدند و برای خرید خودرو با آنها قرار می‌گذاشتند.

متهمان سپس در ساعتی که بانک‌ها تعطیل بود، به محل قرار می‌رفتند و بعد از فریب مالباخته‌ها، خودروی آنها را می‌خریدند اما به جای پرداخت پول نقد، یک فقره چک رمزدار در اختیار مالباخته‌ها قرار می‌دادند.

روز بعد وقتی فروشنده‌ها برای نقد کردن چک به بانک می‌رفتند، متوجه می‌شدند چک جعلی بوده و آنها فریب 2کلاهبردار حرفه‌ای را خورده‌اند این در حالی بود که  مردان کلاهبردار بدون برجا گذاشتن ردی از خود ناپدید شده بودند. 

با این اطلاعات به دستور بازپرس پرونده، گروهی از کارآگاهان پایگاه 5 پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند و تحقیقات پلیسی برای شناسایی مردان کلاهبردار آغاز شد.

در حالی که تنها سرنخ پلیس از متهمان، تصویر ضبط شده آنها در دوربین مداربسته یک صرافی در پایتخت بود، این تصویر به دستور قاضی عموزاده- بازپرس شعبه 13 دادسرای ناحیه 3- در روزنامه‌ها منتشر شد تا کسانی که از مخفیگاه مردان کلاهبردار خبر دارند، ماجرا را به پلیس اطلاع دهند.

به‌دنبال چاپ این تصویر، گرچه هنوز سرنخی‌ از متهمان تحت تعقیب به دست نیامده است، اما 18 شاکی جدید که خودروی زانتیای آنها از سوی این دو متهم به سرقت رفته، به دادسرا رفتند و از متهمان شکایت کردند.

سرهنگ کارآگاه علی اکبر اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: از آنجا که تاکنون فقط 2 خودروی به سرقت رفته توسط متهمان کشف شده است، این احتمال وجود دارد که آنها بقیه خودروها را به خارج از کشور منتقل کرده و در آنجا به فروش رسانده باشند. 

وی با اشاره به دستور قضایی برای چاپ تصویر بدون پوشش چهره متهمان در روزنامه‌ها از کسانی که از مخفیگاه این افراد خبر دارند خواست ماجرا را به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 81399

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز