چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

گروه حوادث:‌ مرد رمال برای فریب طعمه‌هایش شگرد عجیبی داشت. این مرد که مدعی بود با نوشتن دعایی می‌تواند پول مشتریانش را دوبرابر کند، بعد از کلاهبرداری از ده‌ها نفر توسط پلیس دستگیر شد

از اواخر سال 87، گزارش‌های متعددی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار می‌گرفت که براساس آنها فردی با نام مستعار «درویش» به شیوه رمالی و دعانویسی، اقدام به فریب شهروندان می‌کرد و مبالغ هنگفتی از 100 هزار تومان تا 50 میلیون تومان از آنها اخاذی می‌کرد.

به گفته شاکیان مرد رمال به بهانه دریافت هزینه ساخت اماکن مذهبی، وجهی را از مراجعین دریافت نموده و ادعا می‌کرد با نوشتن دعایی که به آنها می‌دهد، در عرض 2 ماه، پولشان دو برابر می‌شود.

با افزایش شکایت‌ها، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان اداره هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ( یگان ضربت )، رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار داده و تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

آدرس‌هایی که عوض می‌شوند

با آغاز تحقیقات پلیسی، کارآگاهان دریافتند ردگیری این متهم بسیار دشوار است چرا که وی به‌طور دائمی آدرس محل سکونت خود را تغییر می‌دهد، بنابراین کارآگاهان در چند شاخه بررسی‌های خود را بر یافتن متهم متمرکز کردند و سرانجام از طریق مخبران و منابع اطلاعاتی، محل کار وی را در شهرک راه‌آهن تهران شناسایی کردند.

با اطلاعاتی که با تحت نظر قرار دادن مرد رمال به دست آمد، سرانجام ماموران اداره هشتم پلیس آگاهی تهران، هفته گذشته در حالی که تعداد زیادی از مشتریان این مرد که اغلب زنان جوان و دختران بودند که به خانه وی مراجعه کرده بودند، به‌عنوان مشتری قدم به خانه این مرد گذاشتند.

در نوبت بخت گشایی

ماموران پلیس پس از ورود به خانه این مرد، به طبقه دوم خانه که دارای 2 سالن بسیار بزرگ بود راهنمایی شدند، این طبقه دفتر کار مرد رمال بود که حداقل 15 نفر در آنجا در نوبت نشسته بودند. متهم در پشت میزی که در وسط اتاق قرار داشت نشسته بود و مشتریان ساده لوح هم روبه‌روی او می‌نشستند و مشکلات خود را مطرح می‌کردند.

متهم نیز بعد از شنیدن مشکلات مشتریان خود، روی کاغذ، نسخه‌هایی برای آنان می‌نوشت و مبالغ بسیار زیادی بابت این دست‌نوشته‌ها دریافت می‌کرد.

20 مشتری روزانه

ماموران که مطمئن شده بودند گزارش‌های رسیده به آنان، صحت دارد، با بیان موضوع به بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی ناحیه 5 تهران  و با دستور قضایی به خانه متهم رفتند و او را دستگیر کردند.

در حالی که متهم اعتراف می‌کرد روزانه حداقل 20 نفر به وی مراجعه می‌کردند، ماموران با بازرسی خانه این متهم، آلات و ادوات رمالی و دعانویسی را به همراه 2 قبضه قمه و کوزه‌ای که مرد رمال مدعی است جن هایش را در آنها نگه می‌دارد، از آنجا کشف کردند.

شاکیان چه گفتند؟

با آغاز تحقیقات درباره این پرونده، زن میانسالی که از شاکیان متهم بود، در جریان بازجویی‌ها به کارآگاهان اداره هشتم پلیس آگاهی گفت: از طریق یکی از دوستانم که قبلا به این مرد مراجعه کرده بود، با مرد رمال آشنا شدم.

او برای حل مشکلم درخواست یک میلیون و 300 هزار تومان پول کرد که من هم این پول را به وی پرداختم اما نه تنها مشکلم حل نشد بلکه مشکلات بیشتری هم گریبانگیرم شد.

یکی دیگر از شاکیان نیز گفت: مرد رمال به من گفت که اگر می‌خواهم مشکلاتم حل شود باید 500 هزار تومان را داخل کوزه‌ای که مدعی بود جن‌هایش در آن هستند بیندازم و به آنها بگویم که همسر او هستم اما قبل از آن باید به عقد وی دربیایم، او همچنین اصرار داشت که روی بدن من دعا بنویسد اما من قبول نکردم و به بهانه‌ای فرار کردم.

تهدید  بااحضار روح

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، روز گذشته با اعلام خبر دستگیری این مرد و اعترافات او گفت: وقتی طعمه‌های این مرد برای نخستین بار به وی مراجعه می‌کردند وی با چرب زبانی و سوءاستفاده از اعتقادات مذهبی، آنها را فریب می‌داد و مبالغ بسیار کمی از آ‌نها دریافت می‌کرد اما در مراحل بعدی اگر فرد قادر به پرداخت مبلغ درخواستی وی نبود با تهدید به احضار ارواح و جن، ‌فرد را مجبور به پرداخت وجه می‌کرد.

کد خبر 81857

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز