جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک جشن ملی است

و یک میثاق عمومی برای پا فشاری بر هدف‌ها و حرکتی دسته جمعی در راه تحقق آرمان‌های والای نظام است.

به گزارش روز جمعه 18 اردیبهشت خبرنگار سیاسی ایرنا، دکتر محمود احمدی نژاد عصر روز جمعه با حضور در ستاد انتخابات کشور و ثبت نام در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران افزود:انتخابات در جامعه ایران حق اساسی مردم و امری میسر است که بدون مشارکت و نظارت مستمر و همه جانبه مردم در آن، امکان تحقق آرمان‌ها و اهداف وجود ندارد.  

وی با اشاره به اینکه اصل حرکت در نظام ما متعلق به مردم و برای مردم است، اظهار داشت: هر انتخاباتی که در کشور برگزار می‌شود باید نقطه شروع حرکت جدیدی باشد و سکویی برای رسیدن به قله های بلندتر و آغازی دوباره برای ملت ما باشد.

رئیس جمهور گفت: انتخابات صحته حضور همه ملت، جوشش اراده‌ها و برپا داشتن شرایطی جدید و حرکتی نوین است.

احمدی نژاد تصریح کرد: انتخابات باید تحکیم بخش محبت‌ها و برادری باشد، انتخابات باید محکم کننده همبستگی ملی و انگیزه بخش ملت برای حرکتی سریع‌تر در مسیر کمال و پیشرفت باشد.

رئیس جمهوری با بیان اینکه ملت ایران قدم در راه صراط مستقیم الهی گذاشته و با اراده ملی و همبستگی عمومی برای ایجاد جامعه ای نمونه به عنوان الگو تلاش می کند، گفت: جامعه ما باید الگو و اسوه‌ای برای همه ملت‌ها باشد و باید حیات طیبه در جای جای جامعه ایرانی جاری و ساری باشد.

وی تصریح کرد: امروز ملت ایران در مسیر حرکت به سمت قله‌های عزت و عظمت است، ملت بزرگ ایران با مجاهدت بی نظیر خود عزم الهی خود را در مسیر عزت و عزت خواهی و پیشرفت و کمال همه حانبه جزم کرده است.

وی افزود: امروز جامعه ایران در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در حال شکوفا شدن است، گام‌های بلند ملت برای رسیدن به قله‌ها یکی پس از دیگری با استحکام و تدبیر برداشته می‌شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در فرهنگ ملت ایران و نظام برآمده از عظمت ملت، خدمتگذاری یک امتیاز است و خدمتگذاری به ملت در حقیقت توفیق و لظف الهی است چون ملت ما شایسته خدمت هستند.

احمدی نژاد گفت: خدمت به مردم ایران بالاترین افتخار است، چون این ملت شایسته همه گونه فداکاری می‌باشد.

رئیس جمهور افزود: ملتی که قصد ایجاد جامعه نمونه را دارد و در مسیر او جامعه مهدوی قرار گرفته، در نزد خداوند متعال، ملائکه الهی، پاکان و آزادگان جهان، عزیز، سربلند و مقرب است.

وی گفت: ملت ایران امروز پرچمدار عدالتخواهی، عزت و کرامت انسان‌ها در سطح جهان است و در مسیر حهانی خود با شجاعت و اقتدار ایستاده است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: از همبستگی بی نظیر، وحدت مثال زدنی و آرمان خواهی ملت ایران سپاسگزارم.

اجمدی نژاد با بیان اینکه در ایران انتخابات یک امر اصیل است و در هر انتخاباتی باید یک گام به سمت هدف‌ها نزدیکتر شویم، افزود: فضای انتخابات باید فضای شور و نشاط و اندیشه باشد و باید این فضا مملو از پاکی‌ها، صداقت ها و محبت‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در راه است، یادآور شد: در انتخابات باید همه داشته‌های ملت ایران به صحته بیاید، چراکه سرنوشت چهار سال آینده ایران اسلامی در این انتخابات رقم می‌خورد، برای تحقق این هدف نیازمند فضای منطقی، منصقانه، دوستی و برادری هستیم.

اجمدی نژاد تاکید کرد: انتخابات متعلق به همه ملت است به طوری که وقتی رهبر معظم انقلاب در اولین روز از سال حدید با اعلام اینکه فقط یک رای دارد، فضای زیبایی را ترسیم می‌کنند تا همه بتوانند توانمندی‌ها، اندیشه‌ها، ابتکار عمل‌ها و برنامه‌های خود را به صنحه بیاورند، بر همین اساس باید تلاش کنیم این انتخابات به بهترین شکل برگزار شود.

احمدی نژاد گفت: به عنوان خادم ملت و یکی از آحاد جامعه ایرانی مثل بقیه افراد یک رای دارم و باید همه توان خود را در اختیار بگیرم تا بهترین انتخاب و انتخابات را انجام دهیم.

هیچ کس حق ندارد به نام طرفداری از من به دیگری تعرض کند 

محمود احمدی نژاد ر‌ئیس جمهوری پس از ثبت نام در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همه هواداران و حامیانش اعلام کرد که کسی حق ندارد در انتخابات آتی به نام طرفداری از من به دیگری تعرض کند.   

 احمدی نژاد گفت: من از طرف خودم هیچ ستاد تبلیغاتی که رسما با هدایت فعالیت کند در انتخابات ندارم و وظیفه من اعلام آمادگی برای خدمت است.

رئیس جمهوری افزود: اما عزیزانی به طور داوطلبانه و مردمی به دنبال مدیریت تبلیغات انتخاباتی من هستند.

وی با ابراز تشکر از کسانی که به طور داوطلب و مردمی برای وی در انتخابات آتی تبلیغ و در مسیر برگزاری هر چه بهتر انتخابات تلاش می‌کنند با ذکر چند نکته گفت: فضای انتخاباتی باید فضای با نشاط و دوستی باشد و کسی حق ندارد به نام طرفداری از کسی به دیگری تعرض کند.

احمدی نژاد تاکید کرد: هر کس به نام من به دیگری تعرض کند و در جهت تخریب فضای سالم و برادری تلاش کند هیچ ارتباطی با من ندارد و مطلقا مورد تایید من نیست.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه همه باید کمال ادب و احترام را در انتخابات رعایت کنند تصریح کرد: اخلاق انتخاباتی یک اصل است و کسانی که می‌خواهند مرا به مردم معرفی کنند فقط عملکردها را آن هم در صورت ضرورت بگویند.

وی از حامیانش خواست که در بیان عملکردهای دولت، واقعیت را بیان کنند و کسی حق ندارد در این زمینه بزرگ نمایی و غلو کند.

احمدی نژاد همچنین تاکید کرد: کسی حق ندارد در برابر انتقادات درست و بیان برخی  ضعف‌های طبیعی یا غیر طبیعی مقاومت کند.

رئیس جمهوری خاطر نشان کرد که عرصه انتخابات باید عرصه شناسایی نقاط ضعف و قوت و برنامه ریزی باشد.

وی تاکید کرد که تبلیغ کنندگان نباید برای انتخابات اسراف کنند و یا برای مردم مزاحمت ایجاد نمایند.

احمدی نژاد افزود: اگر کسی می خواهد برای تبلیغات هزینه کند آن را در خدمت محرومان به کار گیرد.

رئیس جمهوری بهترین شیوه تبلیغ را گفت و گو دانست و گفت: هیچ کس حق گرفتن وجه از مردم به نام من را ندارد و احدی هم حق ندارد از بیت المال و امکانات عمومی استفاده کند و اگر کسی چنین کند از ما نیست.

وی از کسانی که در انتخابات آتی برای وی در ستادها به عنوان وظیفه فعالیت می‌کنند تشکر کرد اما در عین حال گفت: تلاش در ستادهای مردمی انتخاباتی حقی ایجاب نمی کند و نباید توقع داشته باشند کار آن‌ها در تصمیم گیری و عزل و نصب ها نقشی ایجاد کند.

رئیس جمهوری تصریح کرد: انتخابات و جریان انتخاباتی هیچ تاثیری بر روند کار و خدمتگزاری دولت نخواهد داشت و همکاران من در دولت حق ندارند ثانیه ای فروگذار کنند.

احمدی نژاد افزود: دولت با همان شتاب و سرعت و با استفاده از لحظه ها به کار خود ادامه خواهد داد تا ثانیه ای که مردم بخواهند.

رئیس جمهوری افزود: من از خدای متعال می خواهم بهترین سرنوشت و آینده را برای ملت و ایران عزیز ما و همه ملت‌ها رقم بزند.

احمدی نژاد به خبرنگاران قول داد که در آینده ای نزدیک با حضور در یک کنفرانس خبری به سوالات همه آنان پاسخ دهد.

کد خبر 80859

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز