یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور گفت: ایران باید به سرعت به مرجع علمی در منطقه و جهان تبدیل شود

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس جمهور در مراسم نکوداشت استادان نمونه دانشگاهها و استادان نمونه بسیجی کشور در تهران افزود: باید با بررسی گذشته و حال برای آینده برنامه تازه‌ای تدوین و تلاش کنیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و ظرفیت‌سازی از سراسر جهان پذیرای دانشجویان کشورهای مختلف باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به بحران معنوی و مادی موجود در جهان غرب گفت: جامعه بشری امروز بیش از اینکه به علوم ما محتاج باشد به تربیت و معرفت و اخلاق ما نیاز دارد و ماموریت ما در جمهوری اسلامی ایران این است که جامعه ای الگو و نمونه را در برابر چشم بشر قرار دهیم.

محمود احمدی‌نژاد با اشاره به پیامدهای علم مادی‌گرا گفت: مسئولیت ما امروز به مرزهای ایران محدود نمی‌شود و جامعه بشری از ما انتظار دارد که برای اصلاح جهان گام‌های جدی برداریم.

رئیس جمهور افزود: امروز اگر در ایران و جهان آثاری از علم نافع می‌بینیم نتیجه مجاهدت دانشمندانی است که دل در گرو ارزش‌های متعالی و انسانی دارند.

رئیس جمهور، جوایز استادان نمونه دانشگاهها و مراکز پژوهشی و استادان نمونه بسیجی کشور را در این همایش که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اهداء کرد.

در نوزدهمین دوره مراسم نکوداشت استادان نمونه از 30 استاد نمونه کشوری و در دومین مراسم تجلیل از استادان نمونه بسیجی کشور از 40 استاد نمونه بسیجی تجلیل شد. [اسامی 30 استاد نمونه کشور اعلام شد]

این گزارش حاکی است استادان نمونه کشوری از میان 32 دانشگاه و مرکز پژوهشی از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری انتخاب و معرفی شدند.

کد خبر 80500

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز