چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: جلد هشتم مفاخر مطبوعات ایران نوشته سیدفرید قاسمی محقق سختکوش تاریخ مطبوعات ایران منتشر شد

قاسمی جلد هشتم را در 110 صفحه ارائه کرده که با قیمت 1200 تومان به بازار کتاب عرضه شده است.

این مجموعه ارزشمند توسط شرکت سهامی کتابهای جیبی منتشر می‌شود. هر مجلد از این مجموعه به سرگذشت یکی از مفاخر روزنامه نگاری ایران می‌پردازد.

جلد نخست این مجموعه به ادیب الممالک فراهانی، جلد دوم به اشرف‌الدین حسینی (نسیم شمال)، جلد سوم به علی اکبر دهخدا، جلد چهارم به ملک الشعرای بهار، جلد پنجم به سعید نفیسی، جلد ششم به یحیی ریحان (صاحب روزنامه‌های نوروز، گل زرد و...)، جلد هفتم به حبیب یغمایی و جلد هشتم به سید محمد محیط طباطبایی اختصاص دارد.

قاسمی در مقدمه جلد هشتم آورده است:

"پهنه مطبوعات ایران، عرصه تلاش‌ها، کوشش‌ها و از خودگذشتگی‌های شماری از روزنامه‌نگاران و مجله‌نگارانی است که دشواری‌ها را به جان خریده‌اند، از سدها و دیوارها عبور کرده‌اند و کارنامه‌ای درخور بر جای نهاده‌اند. مشاهیر روزنامه‌‌نگار فزون از شمارند و در میان نامداران مطبوعات در گستره تاریخ، مفاخر بسیاری را می‌توان احصا کرد. درباره پاره‌ای از دانشیان یاد شده تا کنون دهها نویسنده، ادیب و پژوهشگر گفته و نوشته‌اند و کوشیده‌اند زوایایی از حیات پربرگ و پربارشان را آشکار کنند تا جایگاه آنان در تاریخ ایران معاصر   شناخته شود. در این میان اما ناموری‌شان در حوزه‌ها و حیطه‌های دیگر بر حیات روزنامه‌نگارانه‌شان پرتو افکنده و به زندگی مطبوعاتی‌شان کمتر پرداخته‌اند.

مجموعه پیش‌رو که عنوان مفاخر مطبوعات ایران را بر پیشانی دارد، با تاکید بر زندگی مطبوعاتی فراهم آمده و در هر مجلد دربردارنده سرگذشت و کارنامه روزنامه‌نگاری یکی از آن‌هاست"

کد خبر 78532

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز