چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

گروه حوادث: اعضای یک باند تبهکاری که پس از سرقت خودروی های مدل بالا در سطح تهران، آنها را با قیمت‌های بسیار ارزان و با پلاک‌های جعلی به فروش می رساندند دستگیر شدند.

به گزارش همشهری ردیابی‌های پلیسی برای دستگیری اعضای این باند زمانی آغاز شد که ماموران پایگاه دوم آگاهی تهران در جریان سرقت شبانه خودروهای پژو و سمند در پایتخت  قرار گرفتند.

آنها در بررسی های تخصصی خود دریافتند اعضای یک باند تبهکار در ساعات پایانی شب با پرسه زدن در خیابان های تهران خودروهایی را که از نظر سیستم حفاظتی دارای نقص هستند شناسایی کرده و در یک چشم به هم زدن آنها را به سرقت می برند.

در حالی که جست و جو برای یافتن سرنخی از سارقان ادامه داشت ماموران کلانتری 142 کن هنگام گشت زنی در این منطقه به یک دستگاه پژو پرشیا که جوانی  30 ساله تنها سرنشین آن بود مظنون شدند و در بررسی شماره پلاک آن دریافتند که این خودرو مدتی پیش از منطقه امامزاده داود به سرقت رفته است.

با توقیف خودرو و دستگیری راننده جوان او به پایگاه دوم آگاهی تهران انتقال یافت و در بازجویی های انجام شده خود را محمد معرفی و ادعا کرد که این خودرو را از یکی از دوستانش امانت گرفته است.

ماموران در ادامه بررسی های خود متوجه شدند نام واقعی محمد، مهدی است که سابقه جعل و سرقت در پرونده او به چشم می خورد. به این ترتیب بازجویی‌ها از  این سارق حرفه ای از سرگرفته شد و او سرانجام به سرقت پژو پرشیا اعتراف کرد.

وی گفت: همراه دو نفر از همدستانم که از مجرمان سابقه‌دار هستند خودروهای پژو و سمند را که سیستم حفاظتی ضعیفی داشتند شناسایی می‌کردیم و شبانه آنها را به سرقت می بردیم. سپس با تهیه پلاک و سند جعلی برای آنها ، به اماکن فروش خودرو می‌رفتیم و با فریب خریداران این خودروها را به قیمت پایین به آنها می‌فروختیم.

پس از اعترافات مهدی ماموران در بازرسیط از خانه او دو دستگاه خودروی مسروقه و تعدادی پلاک جعلی و لوازم مخصوص جعل سند کشف کردند و در ادامه بررسی‌های خود توانستند مخفیگاه دو متهم دیگر پرونده را در شهر های اطراف تهران شناسایی کنند. بنابراین در دو عملیات مختلف پلیسی دو عضو دیگر باند نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها 6 دستگاه خودروی مسروقه کشف شد.

متهمان پس از انتقال به اداره آگاهی به سرقت 17 دستگاه پژو و سمند اعتراف کردند که در این میان پلیس توانست 10 دستگاه از خودروهای مسروقه را کشف کند.

کد خبر 7826

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز