گروه حوادث: جاعلان فرصت طلب که خانه های متروکه شمال تهران را با اسناد جعلی به فروش می رساندند دستگیر شدند، متهمان که قبل از فروش خانه ها،‌ آن ها را به صورت غیرقانونی تصرف می‌کردند پس از اجیر کردن یک خانواده شهرستانی وانمود می کردند آنها مستاجر یا سرایدار خانه هستند.

مدتی پیش پیرمرد 70 ساله‌ای به شعبه اول بازپرسی در دادسرای شمیران رفت و از افرادی که به زور خانه اش را تصرف کرده بودند شکایت کرد.

این مرد به بازپرس روح الله رییسی گفت: حدود یک سال پیش برای دیدن پسران و نوه هایم که در آمریکا زندگی می کنند به این کشور رفتم و از وکیلم خواستم در این مدت هفته ای یک بار به خانه ام در شمال تهران سر بزند.

وی ادامه داد: اما یک روز که وکیلم به در خانه‌ام رفته بود با خانواده ای مواجه شد که به آنجا نقل مکان کرده بودند و وقتی از آنها پرسیده بود با اجازه چه کسی وارد خانه شده‌اند آنها مدعی شدند که این خانه را از مالک آن اجاره کرده اند، آنها حتی اجاره نامه‌ای در دست داشتند که نشان می داد خانه را به مبلغ 30 میلیون تومان رهن کرده اند ، اما در این اجاره نامه نام فرد دیگری به غیر از من به عنوان مالک ثبت شده بود.

پس از اظهارات پیرمرد به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای شمیران کارآگاهان پلیس وارد عمل شدند و در تحقیقات  تخصصی دریافتند افرادی که در خانه سکونت دارند از اعضای یک باند بزرگ جعل اسناد هستند.

این تحقیقات نشان می داد اعضای این باند پس از شناسایی خانه های ویلایی متروکه در شمال تهران با اجیر کردن خانواده های نیازمند، آنان را به این خانه ها انتقال داده و وانمود می کردند این خانواده ها مدتهاست که در آنجا مستاجر هستند و به این ترتیب اعضای باند اقدام به فریب خریداران می کردند.

اعضای باند در حالی که تمامی اسناد خانه را از قبل جعل کرده بودند، خانه های متروکه را در ازای دریافت مبالغ هنگفتی به خریداران می فروختند و پس از دریافت پول خانه را تخلیه کرده و متواری می‌شدند.

با به دست آمدن این اطلاعات بازپرس رییسی دستور احضار ساکنان خانه را صادر کرد اما وقتی ماموران به در خانه متعلق به پیرمرد رفتند کسی در را به روی آنها نگشود، بنابراین با حضور بازپرس پرونده در محل، دستور ورود به خانه صادر شد و ماموران پس از ورود به خانه ویلایی تمامی کسانی را که در آنجا سکونت داشتند، دستگیر و به اداره پلیس انتقال دادند.

متهمان در بازجویی های پلیسی به تصرف خانه ویلایی با اجیر کردن یک خانواده نیازمند و جعل سند اعتراف کردند و به دستور بازپرس رییسی برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس قرار گرفتند.

کد خبر 11675

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز