گروه حوادث - جواد عزیزی: دو سرایدار افغانی که هنگام سفر صاحبخانه به خارج از کشور دست به سرقت میلیونی از خانه او زده بودند، از سوی قاضی شعبه 1052 مجتمع قضایی شمیران به تحمل 5 سال حبس محکوم شدند.

به گزارش همشهری اوایل خردادماه امسال،زمانی که اعضای یک خانواده ثروتمند در شمال تهران برای سفری چند ماهه به یکی از کشورهای اروپایی رفتند، مراقبت از خانه را به سرایدار افغانی خانه سپردند، پدر خانواده همچنین از باجناق خود خواست در مدتی که آنها در ایران نیستند هفته ای یکبار برای سرکشی به خانه آنها برود.

در حالیکه دو هفته از سفر مرد ثروتمند و خانواده اش به اروپا می‌گذشت ، باجناق وی تصمیم گرفت سری به خانه ویلایی بزند، اما هنگامی که به خانه ویلایی در نیاوران رفت، متوجه شد قفل در ورودی عوض شده و او قادر نیست وارد خانه ویلایی شود.

مرد جوان که به ماجرا مشکوک شده بود چند بارسرایدار خانه را صدا زد اما وقتی جوابی نشنید به هر زحمتی بود به داخل خانه رفت و آنجا بود که متوجه  سرقت همه لوازم خانه شد. بنابراین بلافاصله با پلیس تماس گرفت و ماجرا را به ماموران اطلاع داد.

دقایقی بعد با حضور تیم تجسس کلانتری نیاوران در خانه ویلایی، ماموران که احتمال می‌دادند سرایدار افغانی در این سرقت نقش داشته باشد در کمین  او نشستند و زمانی که او سوار بر خودروی صاحبخانه قصد ورود به خانه را داشت وی را دستگیر کردند.

این مرد در بازجویی های اولیه به سرقت از خانه ویلایی اعتراف کرد و گفت : سرقت را به همراه یک افغانی دیگر که سرایدار یکی از خانه‌های همسایه است انجام دادیم و هم اکنون لوازم مسروقه در خانه همسایه نگهداری می شود.

سرقت میلیونی

پس از دستگیری سرایدار جوان، در جریان بازجویی ها مشخص شد: سارقان با سوء استفاده از غیبت صاحبخانه دست به کار شده و پس از باز کردن در گاوصندوق، با خونسردی و آرامش تمامی پول های داخل آن را که بالغ بر یازده هزار یورو بود به همراه مقادیری طلا و اسناد و مدارک مختلف و فرش های ابریشم و دیگر لوازم گرانقیمت خانه به سرقت برده اند. کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود موفق شدند همدست دیگر سرایدار افغانی را نیز دستگیر کرده و برخی از لوازم مسروقه را در محل زندگی او کشف کنند.

نقشه ناکام قتل صاحبخانه

با انتقال متهمان  به  اداره آگاهی بازجویی های پلیسی از سارقان آغاز شد،سریدار جوان خانه که  نقشه سرقت را طرح ریزی کرده بود در اعترافات خود گفت: پس از سفر صاحبخانه به خارج از کشور، از آنجا که می دانستم خانواده او برای مدت زیادی در آنجا می مانند تصمیم به سرقت از خانه ویلایی گرفتم، نقشه‌ام را با دوست هموطنم که سرایدار خانه مجاور بود در میان گذاشته و آن را اجرا کردیم.

وی ادامه داد: پس از سرقت لوازم خانه ،پول ها و طلاهای داخل گاوصندوق قصد داشتیم، صاحبخانه را به بهانه ای به ایران بکشانیم و در فرصتی مناسب وی را سربه نیست کنیم، اما موفق نشدیم و هنگامیکه ماجرای سرقت لو رفت از سوی پلیس دستگیر شدیم. پس از اعترافات متهمان بازپرس شعبه 5 دادسرای شمیران برای آنها به اتهام سرقت قرار مجرمیت صادر کرد و پرونده در اختیار شعبه 1052 قرار گرفت.

صبح دیروز با برگزاری آخرین جلسه رسیدگی به این پرونده قاضی خشنودی هر یک از متهمان را به اتهام سرقت به تحمل 5/2 سال حبس، 70 ضربه شلاق و رد مال محکوم کرد.

قاضی خشنودی روز گذشته با اعلام این خبر گفت: بارها درباره اینکه شهروندان در انتخاب سرایدار خانه دقت کافی داشته باشد تذکر داده شده است اما متاسفانه این تذکرات مورد توجه قرار نگرفته که بر اثر آن چنین حوادثی  بوجود می آید

کد خبر 6523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز