یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۵ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

مهدیه مصطفایی: سارق سابقه‌دار که برای سیزدهمین بار به اتهام سرقت خودرو و جعل عنوان محاکمه می‌‌‌شد، در جلسه برگزاری دادگاه با دادن توبه‌نامه‌ای به قاضی دادگاه گفت: دیگر از زندان رفتن خسته شده است.

رسیدگی به پرونده این سارق سابقه دار زمانی در دستور کار ویژه پلیس قرارگرفت که عصر یکی از روزهای پاییزی زن میانسالی به کلانتری ولنجک مراجعه کرد و از سرقت خودرواش توسط مردی  شیک پوش خبر داد. 

این زن در شکایت خود مدعی شد: وقتی در حال پارک کردن خودروام در مقابل محل کارم بودم، مردی در خودروام را باز کرد و با تهدید از من خواست پیاده شوم. من هم از ترس ، از خودرو پیاده شدم و او با ربودن خودروام  از محل متواری شد.

با شکایت این زن تیمی از کارآگاهان پلیس مسئول پیگیری ماجرا شدند، با انجام چهره نگاری از مرد سارق ، کارآگاهان دریافتند وی شباهت زیادی به یک سارق سابقه‌دار به نام سعید دارد. در بررسی سوابق این متهم  مشخص شد وی سه سال قبل به اتهام سرقت و کلاهبرداری به تحمل 5 سال زندان محکوم شده است و هم اکنون در مرخصی زندان به سر می‌برد.

 به این ترتیب از آنجایی که احتمال می‌رفت این سرقت توسط سعید در مرخصی زندان صورت گرفته باشد، دستگیری وی در دستور کار ویژه پلیس قرار گرفت.

سرعت زیاد در اتوبان سارق را به دام انداخت

در حالی که شناسایی برای دستگیری این سارق سابقه‌دار ادامه داشت، ماموران گشت انتظامی در اتوبان بابایی متوجه سرنشین یک دستگاه پژو پرشیا شدند که با سرعت مرگباری در اتوبان در حرکت بود، بنابراین پس از  تعقیب و گریزی کوتاه وی را دستگیر کردند.

با بررسی مدارک راننده خودرو، ماموران نسبت به جعلی بودن این مدارک مظنون شدند و راننده را برای بازجویی به اداره آگاهی انتقال دادند که در آنجا مشخص شد مرد راننده همان سارق سابقه‌دار است و خودرو کشف شده همان خودرو سرقتی است که سعید به طرز عجیبی در فاصله کوتاهی برایش مدارک جعلی فراهم کرده است.

دیگر خسته شده ام

با اعتراف  سعید به سرقت خودرو  وی با دستور بازپرس دادسرای امور جنایی بازداشت شده و پرونده‌ با صدور کیفرخواست به شعبه 1158 مجتمع قضایی بعثت ارسال شد.

صبح دیروز مرد سابقه‌دار در حالی که اتهامات خود را پذیرفته بود، با دادن توبه‌نامه‌ای به قاضی سمیعی از او درخواست بخشش کرد.

وی درباره نحوه تهیه مدارک جعلی مدعی شد: مدرک جعلی خودرو را یک جاعل عراقی که در زندان با وی آشنا شده است،برای او تهیه کرده است . 

این مرد در ادامه اظهاراتش گفت: آقای قاضی در طول این مدت که در زندان بودم زندگی‌ام نابود شد. همسرم از من جدا شد و دو فرزندم بی‌سرپرست شدند. من به شما قول می‌دهم که دیگر دست به کارهای خلاف نزنم. من این توبه‌نامه را به شما دادم تا اگر یک بار دیگر به هر اتهامی دستگیر شدم مرا به شدیدترین مجازات‌ها محکوم کنید.

قاضی سمیعی با اشاره به اینکه متهم در توبه‌نامه‌اش درخواست بخشش کرده و مدعی است از انجام اعمال خلاف خسته شده است گفت: وی  از سال 64 تاکنون تمام زندگی‌اش را در زندان‌های مختلف گذرانده است.

قاضی پرونده در نهایت با صدور رای، متهم را به زندان و شلاق و جریمه نقدی محکوم کرد .

کد خبر 6414

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز