همشهری آنلاین: همایش قرآن، انسان، پرسش در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در شهر ری آغاز به کار کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر تهران، در این همایش یک روزه علاوه بر ارائه مقالاتی با موضوع پاسخ امام رضا (ع) به پرسش ها و چالش‌های دینی، بررسی علل پیدایش سؤالات در جامعه امروز، پرسشگری و جواب خواهی، شبهه ابزاری در دست مخالفان و سؤالات و شبهات: فرصت یا تهدید، چند تن از شخصیت های فرهنگی نیز سخنرانی خواهند کرد.

قرار است آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این همایش سخنرانی کند.

در این همایش شماری از فضلا و اندیشمندان حوزه و دانشگاه و مسئولان مراکز و مؤسسات فرهنگی و دینی کشور حضور دارند.

به گفته حجت الاسلام مخدوم، دبیر همایش قرآن، انسان، پرسش، پنجاه مقاله رسیده به دبیرخانه این همایش در قالب یک کتاب چاپ و منتشر می‌شود.

دبیر همایش، تبیین جایگاه پرسش و شبهه در قرآن، ضرورت پرداختن به سؤالات و شبهات دینی، نگرش کارشناسانه به پرسش‌های قرآنی، ضرورت ایجاد مراکز پاسخگویی قرآنی و آسیب شناسی مراکز پاسخگویی به سؤالات دینی به ویژه مراکز قرآنی را ازجمله اهداف برگزاری همایش قرآن، انسان، پرسش دانست.

وی همچنین در نظر گرفتن سهم مراکز دولتی و غیردولتی در پاسخگویی به سؤالات قرآنی و تبیین جایگاه حوزه و دانشگاه در قبال سؤالات و شبهات قرآنی از دو منظر دریافت سؤالات و پاسخ به آنها را از دیگر اهداف این همایش برشمرد.

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم این همایش را با همکاری بیش از 25 سازمان و مؤسسه دینی برگزار کرده است.

کد خبر 74129

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز