شنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۵ - ۱۹:۳۱
۰ نفر

سردار محمد کوثری* سر و صدای موشک‌های پیشرفته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و طنین استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته نظامی که امروز پس از سالها به لطف تحریم تسلیحاتی ایران به صورت کاملاً بومی در اختیار فرزندان خمینی کبیر قرار گرفته و در رزمایش این روزهای سپاه به کار گرفته می‌شود در رسانه‌های داخلی و خارجی به طور ویژه‌ای منعکس و مورد تحلیل کارشناسان آنها قرار می‌گیرد.

پیام روشنی که در تمام این رسانه‌ها آشکار پذیرفته شده این است که ایران این سالها بیکار نبوده و دکترین نظامی جمهوری اسلامی که مبتنی بر دفاع همه جانبه بوده با دقت، قدرت و برنامه‌ریزی دنبال شده است.

بر همین اساس ما در ادامه تلاشهای گذشته و با الگو گرفتن از تجارب هشت سال دفاع مقدس وضعیت نظامی خود را به‌روز می‌کنیم که تقویت این تلاشها البته نیازمند آزمایش و امتحان دستاورد نیروهای نظامی است؛ برگزاری دومین رزمایش پیامبر اعظم نیز در همین راستاست.

البته این نکته را نیز نباید از یاد برد که ما بحث هجوم به هیچ کشوری را – حتی در اندازه‌های کوچک – هیچ گاه در دستور کار نداریم و همیشه پیام این گونه مانورهای نظامی، دوستی و صلح برای کشورهای منطقه است.

آنها هم که رزمایش این روزهای سپاه پاسداران، قدرت نمایی موشکی و نظامی فرزندان این انقلاب را پاسخی به حضور آمریکا و یا تهدید اسرائیل می‌دانند آگاه باشند که ما براساس همان  دکترین پذیرفته شده با برگزاری چنین رزمایشهایی توان نظامی خود را به‌روز و قوی نگه خواهیم داشت.

*رئیس اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح

کد خبر 7347

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز