همشهری آنلاین: آغاز نخستین مرحله از دومین رزمایش پیامبر اعظم بازتاب گسترده‌ای دررسانه‌های جهانی داشته است.

روزنامه‌الشرق الا‌وسط نوشت: فرمانده سپاه هدف از برگزاری این رزمایش رانمایش قدرت واراده ایران دردفاع ازخود درمقابل خطرها و تهدیدهای احتمالی‌اعلا‌م کرد.

شبکه‌های مختلف تلویزیون روسیه هم ضمن پخش تصاویر این رزمایش‌اعلام کردند هزاران‌تن‌از نیروهای سپاه با استفاده ‌از سلا‌ح‌های پیشرفته رزمایش وسیعی را با اهداف نمایش توانایی دفاعی ایران در مقابل هرگونه تهدیدبیگانه و حمایت از صلح در منطقه بنمایش گذاشتند.

خبرگزاری فرانسه هم گزارش داد ایران در تمرین نظامی خود نخستین موشک بالستیک خود موسوم به‌شهاب سه را که حامل بمبهای خوشه‌ای بود بکار گرفت.

شبکه تلویزیونی العربیه هم اغاز مانور ایران را پاسخی مستقیم صریح و شفاف و بدون ابهام به مانور امریکا و متحدانش در خلیج فارس دانست.

شبکه فاکس نیوز هم اعلام کرد درحالی که فقط چند روز از مانور امریکا در خلیج‌فارس می‌گذرداکنون ایران هم می‌خواهد تا بخشی از توانمندیهای نظامی خود را به نمایش بگذارد و هم می‌خواهد نشان دهد که قدرت مقاومت در هر شرایطی را دارد.

خبرگزاری رویتر هم این رزمایش را نمایش "قدرت دفاعی" ایران توصیف کرد.

تلویزیون خبری فرانسه ال.ث.یی نیزدر چندین بخش خبری با پخش تصاویری ازشلیک موشک شهاب 3 گزارش داد: موشک شهاب 3 با برد دوهزار کلیومتر قادراست دشمنان ایران را هدف قرار دهد.

روزنامه فرانسوی لوموند نوشت ایران در این رزمایش انواع هواپیماهای مختلف و موشکهای متنوع بویژه موشکهای "فتح" و"ذوالفقار" را بکار گرفته است.

لیبراسیون هم با اشاره به اینکه رزمایش ایران در بحبوبه فشارها برای متوقف شدن فعالیتهای هسته‌ای صورت میگیردنوشت:ایران درصدد است تا توان و اراده کشور را برای دفاع به منصه ظهور بگذارد.

روزنامه ژاپنی"نیهون کیزای" نیز نوشت رزمایش سپاه‌وپرتاب موشک‌بالستیکی "شهاب 3" در واقع واکنشی به برگزاری رزمایش امریکا و متحدانش‌درخلیج فارس است.

رسانه‌های دیداری و شنیداری پاکستان نیز اعلا‌م کردند رزمایش سپاه درخلیج فارس و دیگراستانهای ایران به معنای نشان دادن‌توانایی برای حفاظت از منافع خود در منطقه و جهان است.

کد خبر 7171

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز