چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۵ - ۱۹:۴۲
۰ نفر

گروه سیاسی: جنگ مین با عملیات مین‌ریزی وسیع در دریا و به کارگیری انواع مختلف مین‌های شناور و کف‌خواب دو و سه سلسوره در هفتمین روز از رزمایش پیامبر اعظم (ص) و آخرین مرحله از رزمایش نیروی دریایی سپاه انجام شد.

دریادار پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه، ضمن بیان این مطلب افزود: برای نخستین‌بار راکت‌انداز ویژه پرتاب مین در این رزمایش با موفقیت آزمایش شد. وی قابلیت تحرک بالا، پرتاب همزمان 4مین و دقت در مین‌ریزی را از ویژگی‌های این راکت‌انداز برشمرد و عنوان کرد: خوشبختانه تکنولوژی مورد استفاده در ساخت انواع مین‌های دریایی کاملا بومی بوده و به تولید انبوه رسیده است.

فدوی خاطرنشان کرد: در این مرحله از رزمایش همچنین تکاوران نیروی دریایی سپاه با رهگیری دقیق شناور فرضی دشمن با اجرای عملیات ویژه آن را به تصرف درآوردند.
روابط عمومی کل سپاه پاسداران هم‌چنین گزارش داد که جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: نیروهای دریایی ویژه تکاور مستقر بر روی قایق‌های تندرو با پشتیبانی شناورهای موشک‌انداز، عملیات کنترل و بازرسی کشتی‌ها را در دریا به اجرا گذاشتند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قدرت جمهوری اسلامی ایران از منطقه‌ای به فرامنطقه‌ای تبدیل شده است.

سردار محمدرضا زاهدی در جمع خبرنگاران با بیان این که امروزه عظمت ایران اسلامی برای همه دنیا به ویژه مسلمانان آشکار شده است، اظهار داشت: البته ایران نه تنها قصد تهاجم به هیچ کشوری را ندارد، بلکه در داخل کشور حتی با این قبیل اظهارنظرها برخورد می‌شود.

زاهدی گفت: امروزه چهره واقعی جمهوری اسلامی ایران برای جهانیان بیشتر روشن شده و شهرت آن از مرزهای محدود جغرافیایی کشورمان فراتر رفته است.

امیر دریادار سجاد کوچکی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در مراسم معارفه ریاست جدید اداره عقیدتی سیاسی این نیرو اعلام کرد: نیروهای مسلح ایران در تمامی ابعاد فن آوری های نظامی و دفاعی در آمادگی کامل به سر می برند و با اقدامات غیر منطقی و سیاست‌های شتابزده، نمی توان به مقابله با آنها بر آمد.

کد خبر 7844

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز