رزمایش ضربت ذوالفقار با فرماندهی قرارگاه عملیاتی ذوالفقاردر سیستان و بلوچستان و همزمان در چهار قرارگاه شمال شرق، شمال غرب، غرب وجنوب کشور فردا ( شنبه) آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، این رزمایش دهها فروند بالگرد شکاری و ترابری، چندین لشکر،تیپ،یگان‌های جنگ الکترونیک ، چتربازان، و نیروهای ویژه هوابرد نیروی زمینی ارتش شرکت می‌کنند.

این گزارش حاکی است: یگان‌های هوانیروز و تکاوران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، یک روز مانده به برگزاری رزمایش بزرگ ضربت ذوالفقاربه منظور اجرای این رزمایش عازم مناطق عملیاتی شدند.

امیر سرتیپ "کیومرث حیدری" سخنگوی رزمایش بزرگ ضربت ذوالفقار از قرارگاه هدایت‌کننده این رزمایش در سیستان و بلوچستان، گفت" افسران، درجه‌داران و سربازان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران،باروحیه رزمی مطلوب در قالب تکاوران، چتربازان، یگان‌های متحرک دوش پرتاب، نیروهای جنگ الکترونیک و واکنش سریع و چتربازان به مناطق عملیاتی از پیش تعیین شده اعزام شدند تا آمادگی مطلوب خود را به نمایش بگذارند.

امیر حیدری، هدف از برگزاری رزمایش ذوالفقار را بهینه و بهنگام کردن تاکتیک‌های دفاعی جدید کشور عنوان کرد و گفت: تاکتیک‌هایی که در گذشته در تمرین‌های آمادگی به کار گرفته می‌شد، تاکتیک‌های منطبق بر نبردهای متوازن و منطقه‌ای بود، در حالی که با تغییر روش‌های نظامی جنگی در دنیا ضرورت دارد که اجرای تاکتیک‌های جدید را نیز تجربه کنیم و تلاش می‌کنیم که در این رزمایش علاوه‌بر تمرین آموخته‌های گذشته، نبردهای متحرک و واکنش سریع را نیز اجرا کنیم.

نخستین مرحله رزمایش بزرگ ضربت ذوالفقار از روز شنبه با محوریت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در گستره ایران اسلامی ، اجرا می‌شود.

کد خبر 2467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز