یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

فرمانده قرارگاه مقدم ذوالفقار ‪ ۲‬مستقر در منطقه عمومی خراسان رضوی گفت: همزمان با عید مبعث رزمایش بزرگ قرارگاههای نیروی زمینی مستقر در منطقه عمومی شمال شرق کشور برگزارمی شود.

امیر "کمال کبیرنژاد" در گفت و گو با ایرنا افزود: این رزمایش از روز سه‌شنبه به مدت سه روز دراستان‌های خراسان رضوی ،خراسان شمالی ،گلستان و سمنان بااستفاده ازیگانهای زیرپوشش برگزار می‌شود.

وی گفت:این رزمایش به استعداد سه لشکر با یگانهای رزمی پشتیبانی و پشتیبانی خدمات رزمی در سطح منطقه برگزار می‌شود.

وی گفت: در این رزمایش تاکتیک‌ها و تکنیک‌های متناسب با تهدید درسطح و عمق منطقه با استقرار و گسترش نیروها انجام می‌شود.

امیرکبیرنژاد افزود:از چندی قبل نیروها برای برگزاری این رزمایش بزرگ متناسب بااین تاکتیک‌ها در حال آموزش بوده و مراحل این رزمایش را درسطح پایین تر به مرحله اجرا گذاشته اند.

وی گفت:آمادگی رزمی یگانها در شرایط صد درصد رزمی واقعی ،حصول اطمینان از اقدامات ستادی در راستای تدبیرهایی شامل طرح ریزی ها،هدایت عملیات ،برآوردها و بحث هدایت سلسله فرماندهی تا پایین‌ترین رده‌ها از اهداف این رزمایش است.

وی گفت:دراین رزمایش به نقاط قوت و ضعف پی برده و با تعمیم آن به یگانها ارزیابی صحیح و دقیقی از میزان آمادگی رزمی یگانها حاصل خواهد شد.

وی همچنین افزود: از نقاط قوت این رزمایش استفاده از دستاوردهای جدید صنایع دفاعی که با همفکری جهاد خودکفایی تولید شده به صورت عملیاتی است.

وی گفت: دراین رزمایش از تجهیزات تولید داخل که خنثی‌کننده ابزارها و تجهیزات و سلاح‌های حتی هوشمند دشمن است برای ارزیابی استفاده خواهد شد.

وی بیان کرد: بکارگیری سلاح‌ها و تجهیزات تولید شده در داخل که ایمنی و حفاظت فردی دشمن را تهدید و بر روی حفاظت و ایمنی دشمن تاثیر گذار است و ارزیابی برخی تجهیزات و سلاح‌های دیگر از برنامه‌های مهم این رزمایش خواهد بود.

کد خبر 2583

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز