سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده پدافند هوایی ارتش ایران از به کار گیری بمب‌های جدید لیزری در مرحله اصلی مانور ضربت ذوالفقار خبر داد.

سرتیپ قادر رحیم زاده به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: بمب‌های جدید لیزری ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرحله اصلی رزمایش ضربت ذوالفقار به کار گرفته شد.

وی تاکید کرد در این مرحله از رزمایش تاکتیک‌های منظم و نامنظم و نبردهای نامتقارن نیز با شناسایی نقاط ضعف دشمنان فرضی به مرحله اجرا گذاشته شده است.

علاوه بر این، در این رزمایش سایت موشکی بهینه‌سازی شده توسط ناوگان توانمند پدافند هوایی با موفقیت به‌صورت زمین به هوا پرتاب شد.

همچنین در این رزمایش از قطعات بهینه‌سازی شده هواپیماها که موجب کاهش وابستگی و خودکفایی در این بخش می‌شود، استفاده شده است.

رحیم‌زاده در خصوص این مرحله از رزمایش گفت: در ابتدا یگان‌های مختلف زمینی و سپس هوابرد عملیات‌های مختلفی را در جهت شناسایی پروازهای دشمن فرضی انجام داده و در ادامه هواپیماهای دشمن ردگیری و مورد هدف قرار می‌گیرند.

این فرمانده ارتش یادآور شد در جریان عملیات‌های شب گذشته این رزمایش نیز که هواپیماهای فرضی دشمن به حریم هوایی کشور تجاوز کرده بودند، با گزارش بموقع هدف‌گیری دقیق شده و متواری شدند.

سرتیپ رحیم زاده تاکید کرد رزمندگان پرتوان ارتش جمهوری اسلامی با الهام از فرهنگ عاشورایی و امام حسین (ع) در پشت سر مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا آماده پاسخ به هرگونه تجاوز دشمنان احتمالی به میهن می‌باشند.

کد خبر 3543

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز