دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۵ - ۰۷:۵۹
۰ نفر

مرحله سوم رزمایش "ضربت دوالفقار" با انهدام اهداف هوایی ثابت و متحرک در عملیات ابتکاری نیروی زمینی ارتش با شیوه‌های مختلف برگزار شد.

به گزارش ایرنا، به دنبال کشف نقاط اتکا دشمن در استفاده از بالگردها و هواپیماهای جنگی و لزوم ناامن کردن آسمان ، مبتکران نیروی زمینی ارتش با روش‌های مختلف امکان بهره‌برداری دشمن از یگان‌های پروازی را مختل کردند.

در این مرحله با استفاده از سلاح‌های هوشمند در قالب هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌های دوش پرتاب ساخت صنایع دفاع و مین‌ها و تله‌های هوایی طراحی درنیروی زمینی با استفاده از حس گرهای پیشرفته انفجاری اهداف هوایی به‌صورت خودکار منهدم شدند.

سامانه کنترل هوایی حضرت سلیمان نبی(ع) که توسط مبتکران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی طراحی شده است، با توانایی جمع آوری اطلاعات در منطقه دشمن و کنترل ایجاد محدودیت در ارتباطات و جنگ‌های الکترونیک در یکی از نقاط صفر مرزی مستقر شد.

درپایان رزمایش امروز، با شلیک یک فروند موشک دوش پرتاب توسط نیروی زمینی ارتش سامانه هوایی مستقر شده دشمن که در ارتفاع ‪ ۲۰۰‬متری تعبیه شده بود ، منهدم شد.

عملیات ناوبری و هلی برن شب گذشته نیز در مناطق مختلف منطقه رزمایش با هدایت خلبانان هوانیروز جمهوری اسلامی با موفقیت اجرا و تکاوران تیپ‌های ویژه در نقاط تعیین شده، مستقر شدند.

رزمایش " ضربت ذوالفقار" شنبه‌گذشته با هدف آمادگی در برابر وضعیت‌های ناگهانی،ارزیابی توان ارتش برای اجرای تخصص‌های ویژه هر رسته و عملیاتی کردن تخصص برای رزمندگان و مقابله با دشمن ، در منطقه جنوب شرقی اجرا شد.

این رزمایش در چند مرحله و در ‪ ۱۶‬استان کشور اجرا می‌شود.

کد خبر 2607

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز