سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

محمد کوثری* نمایندگان هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند تا پذیرای رهنمودهای روشنگرانه ایشان باشند.

مانند همیشه نکات و توصیه‌های مهمی مورد توجه ایشان قرار گرفت که یادآوری و نصب‌العین قرار دادن آنها برای تمام دوران نمایندگی لازم و ضروری است. از جمله این نکات مهم سیر و منش حقیقتا مردمی نمایندگان ملت است.

اینکه فردی تنها برای جلب آرای مردم خود را نزدیک به مردم نشان داده و با سردادن برخی شعارها تلاش کند تا چهره‌ای مردمی از خود نشان دهد، قطعا کافی نیست و باید دانست که پس از کسب رأی مردم و تایید ورود به خانه ملت، زمان عمل به شعارها و آنچه وعده آن از سوی افراد داده شده فرامی‌رسد.

لذا بر همه نمایندگان فرض است که مردمی‌بودن خود را در عمل حفظ و اثبات کنند. هم‌پایه شدن زندگی نمایندگان با عموم مردمی که آنها منتخب‌شان هستند، باعث می‌شود تا همه نارسایی‌ها و مشکلات موجود در زندگی عموم مردم را لمس کنند و بالتبع پس از این خواهد بود که برای رفع آنها تلاش خواهد کرد.

این باور قطعی است که درصورت نداشتن درک روشنی از وضعیت عموم مردم به ویژه اقشار متوسط و پایین‌تر از آنان که به تعبیر امام راحل و مقام معظم رهبری صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند، نمی‌توان گام‌های مؤثری برای رفع مشکلات برداشت.

البته لازم نیست که نمایندگان آنچه را که دارند از دست بدهند بلکه این به آن معناست که نمایندگان باید دور از آنچه از امکانات برایشان فراهم است، بیشتر هم و غم خود را برای بررسی مشکلات مردم صرف کنند.

این نکته را نیز از یاد نبریم که عمل صالح در بین همه مردم خریدار دارد و نمایندگان باید از فرصت محدود خدمت که برایشان فراهم آمده است، نهایت استفاده را برده و با اعمال صالح که همان عمل به وظایف نمایندگی است، حضور مردم شریف ایران در صحنه‌های مختلف و ایثارگری‌های آنان را پاس بدارند.

این هشدار را نیز باید مدنظر قرار داد که مبادا فرصت نمایندگی به مهملی برای جمع کردن امتیاز یا تأثیرپذیری از افراد متنفذ تبدیل شود، چرا که اینها از جمله آفات همان خدمتگزاری و عمل به وظیفه سنگین نمایندگی است که منتخبان مردم باید در برابر آن هشیار باشند.

در این مسیر عبودیت و احساس مسئولیت در مقابل خدای متعال نیز از جمله نکات پراهمیتی است که مورد اشاره رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و می‌تواند بازوی راهگشا و پرتوانی برای نمایندگان به‌منظور مقابله با آفات مورد تذکر باشد.

ده‌ها مورد ماندگار دیگر نیز در فرمایشات معظم له وجود داشت که امید می‌رود با به‌کار بستن و مورد توجه قراردادن آنها و آنچه ایشان در پیام افتتاحیه خود به مجلس هشتم مورد عنایت قرار دادند، نمایندگان بتوانند کارنامه‌ای درخشان از خدمت و عمل به وظیفه نمایندگی آنچنان که شایسته ملت شریف ایران باشد، ارائه دهند.

* نماینده مردم تهران در مجلس

کد خبر 54583

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز